25-02-2018, 15:07
Nakłania. W pewnym sensie skłania kierowców ku nadłożeniu drogi, ale nie na pół miasta oczywiście, tylko w danej okolicy
Te szersze drogi często mają automatycznie nadawany status drogi priorytetowej, choć zawsze można sprawdzić
Na pewno skłania ku nadkładaniu drogi, jeśli np. chcesz uczynić obwodnicę osiedla drogą priorytetową, ale przez centrum osiedla biegnie droga o podobnym przekroju. Bez nadania statusu drogi priorytetowej obwodnicy, kierowcy będą pchać się przez środek osiedla.
Ja też używam ręcznego nadawania statusu drogi priorytetowej, by rozładować również węzły - dotychczasowe okoliczne drogi RÓWNIEŻ (nie zabieram statusu głównym drogom) dostają status drogi priorytetowej, dzięki czemu niektóre relacje lewo- i prawoskrętne mozna zlikwidować, kierowcy na wcześniejszym skrzyżowaniu skręcają w lewo/prawo i omijają węzeł okolicznymi drogami.
Te szersze drogi często mają automatycznie nadawany status drogi priorytetowej, choć zawsze można sprawdzić
Na pewno skłania ku nadkładaniu drogi, jeśli np. chcesz uczynić obwodnicę osiedla drogą priorytetową, ale przez centrum osiedla biegnie droga o podobnym przekroju. Bez nadania statusu drogi priorytetowej obwodnicy, kierowcy będą pchać się przez środek osiedla.
Ja też używam ręcznego nadawania statusu drogi priorytetowej, by rozładować również węzły - dotychczasowe okoliczne drogi RÓWNIEŻ (nie zabieram statusu głównym drogom) dostają status drogi priorytetowej, dzięki czemu niektóre relacje lewo- i prawoskrętne mozna zlikwidować, kierowcy na wcześniejszym skrzyżowaniu skręcają w lewo/prawo i omijają węzeł okolicznymi drogami.