24-08-2018, 23:34
A teraz coś nowego Zaprezentuję plan rozwoju archipelagu, a także warianty przyszłej autostrady. Jako że ja nie mogę się zdecydować wybór pozostawię wam .
Zacznijmy od takiej mapy:
Krótkie objaśnienie. Na czerwono docelowy zasięg stolicy. Na zielono przyszłe drugie co do wielkości miasto na archipelagu. Na żółto mniejsze miasteczka i wsie. Na czarno istniejące autostrady a na biało drogi krajowe. Ostatni kolor - niebieski to obecna sieć kolei metropolitarnej. Dodam jeszcze że wszystkie drogi rysowane linią przerywaną na wszystkich mapach to tunele. Co do przyszłości zielonego miasta to widze ją tak: Miasto średniej gęstości bez wysokiej zabudowy z dużymi przedmieściami i bez połączenia z koleją metropolitarną. Miasto posiadać będzie własną komunikacje autobusową obsługującą także dalsze połączenia takie jak do stolicy czy do portu. Co do żółtych plam będą to zbiory praktycznie samych domków jednorodzinnych.
Przechodzimy do następnej mapy:
Ta mapa przedstawia warianty rozbudowy autostrad w celu połączenia przyszłego miasta z resztą sieci. W skrócie o każdym z wariantów:
Wariant 1 zakłada budowę zupełnie nowego ciągu (po części w tynelu, po części jako most)który połączy "zielone" miasto ze stolicą, która stała by się centrum sieci. Co do starej drogi prowadzącej po wschodniej części archipelagu to została by ona gruntownie zmodernizowana. Wszystkie miejscowości doczekałyby się obwodnic, a najruchliwsze skrzyżowania zastąpione zostałyby bezkolizyjnymi. Stara droga pozostałaby jednojezdniwa. Zwolennicy tego wariantu uważają, że zapeni on spójniesze dopełnienie krajowej sieci, ponieważ oprócz autostrady zostanie jeszcze stara jedynka (po realizacji tego wariantu zostanie ona przenumerowana na 3)
Wariant 2 zakłada podniesienie klasy obecnej "jedynki" do autostrady. Jest to wariant za którym lobbują lokalne firmy spedycyjne ponieważ umieszcza on w centrum sieci port, ze stratą dla mieszkańców którzy w celu przejechania z "zielonego" do stolicy musieliby objechać cały atol. W tym wariancie stołeczna część autostrady zakończy się rondem na przedmieściach, co według zwolenników jest plusem, ponieważ stolica stanie się wyłącznie miastem docelowym, a nie tranzytowym jak w pierwszym wariancie.
Poniżej plany najważniejszych miejsć w obu wariantach:
Na pierwszym planie stołeczna część autostrady, a na drugim węzeł portowy.
Oceniajcie plany i mówcie który wariant waszym zdaniem powinien zostać zrealizowany. Wybór pozostawiam wam
Zacznijmy od takiej mapy:
Krótkie objaśnienie. Na czerwono docelowy zasięg stolicy. Na zielono przyszłe drugie co do wielkości miasto na archipelagu. Na żółto mniejsze miasteczka i wsie. Na czarno istniejące autostrady a na biało drogi krajowe. Ostatni kolor - niebieski to obecna sieć kolei metropolitarnej. Dodam jeszcze że wszystkie drogi rysowane linią przerywaną na wszystkich mapach to tunele. Co do przyszłości zielonego miasta to widze ją tak: Miasto średniej gęstości bez wysokiej zabudowy z dużymi przedmieściami i bez połączenia z koleją metropolitarną. Miasto posiadać będzie własną komunikacje autobusową obsługującą także dalsze połączenia takie jak do stolicy czy do portu. Co do żółtych plam będą to zbiory praktycznie samych domków jednorodzinnych.
Przechodzimy do następnej mapy:
Ta mapa przedstawia warianty rozbudowy autostrad w celu połączenia przyszłego miasta z resztą sieci. W skrócie o każdym z wariantów:
Wariant 1 zakłada budowę zupełnie nowego ciągu (po części w tynelu, po części jako most)który połączy "zielone" miasto ze stolicą, która stała by się centrum sieci. Co do starej drogi prowadzącej po wschodniej części archipelagu to została by ona gruntownie zmodernizowana. Wszystkie miejscowości doczekałyby się obwodnic, a najruchliwsze skrzyżowania zastąpione zostałyby bezkolizyjnymi. Stara droga pozostałaby jednojezdniwa. Zwolennicy tego wariantu uważają, że zapeni on spójniesze dopełnienie krajowej sieci, ponieważ oprócz autostrady zostanie jeszcze stara jedynka (po realizacji tego wariantu zostanie ona przenumerowana na 3)
Wariant 2 zakłada podniesienie klasy obecnej "jedynki" do autostrady. Jest to wariant za którym lobbują lokalne firmy spedycyjne ponieważ umieszcza on w centrum sieci port, ze stratą dla mieszkańców którzy w celu przejechania z "zielonego" do stolicy musieliby objechać cały atol. W tym wariancie stołeczna część autostrady zakończy się rondem na przedmieściach, co według zwolenników jest plusem, ponieważ stolica stanie się wyłącznie miastem docelowym, a nie tranzytowym jak w pierwszym wariancie.
Poniżej plany najważniejszych miejsć w obu wariantach:
Na pierwszym planie stołeczna część autostrady, a na drugim węzeł portowy.
Oceniajcie plany i mówcie który wariant waszym zdaniem powinien zostać zrealizowany. Wybór pozostawiam wam