28-02-2019, 18:12
Stacja "metra" M1/M2 gotowa ponizej fotki z przebiegu prac, wliczajac w to te, na ktorych "daszek" nad wejsciem do windy jest za nisko . Caly kompleks Expo jest gotowy w 50% jest jeszcze duzo do zrobienia. Tak czy inaczej teraz o stacji - tak jak juz wspomianlem wczesniej w miescie dziala "metro". Jest to zupelnie inny system niz w Polbrowie tj. nie jest to klasyczne metro ciezkie. Linie M1 i M2 to kolejka podwieszana. Mozna przyjac ze obie linie sa faktycznie jedna linia z rozwidleniem, wiekszosc trasy bedzie sie pokrywala z wyjatkiem ostatnich dwoch stacji ktore dla kazdej z linii beda odzielne. Ponadto w miescie bedzie funkcjonowac linia M3 i M4 i bedzie to metro lekkie.
Linie M1 i M2 caly system kolejki podieszanej powstal na przelomie lat 60 i 70tych, po zakonczonych niepowodzeniem probach budowy metra ciezkiego (ze wzgledu na podmokly i piaszczysty teren budowa byla utrudniona powstaly fragment tunelu zostal zalany ) Wtedy pojawil sie pomysl budowy inowacyjnego systemu, obiektu zazdrosci mieszkancow Polbrowa. Po wzorce siegnieto do Wuppertalu. Niestety system bez odpowiedniej konserwacji i prac utrzymaniowych sprawial wiele problemow, wielokrotnie byl wylaczony z uzytkowania. Dopiero pod koniec lat 90tych przeprowadzono prace modernizacyjne i wyeliminowano problemy.
W 2017 roku rozpoczeto najwieksze prace modernizacyjne, wszystkie stacje zaopatrzono w windy, zainstalowano nowy system sterowania ruchem ktory umozliwia zwiekszenie ilosci skladow na linii (nawet do 2,5 min na wspolnym odcinku). Rozpisano rowniez przetarg na nowe sklady, stare juz zostaly wycofane z uzytkowania a obecnie dostarczane posluza do zwiekszenia czestotliwosci kursow. Linia zostanie poraz pierwszy od chwili budowy wydluzona, kazda z linii / odnog zyska dodatkowa stacje .
Ok fotki stare i nowe :
Linie M1 i M2 caly system kolejki podieszanej powstal na przelomie lat 60 i 70tych, po zakonczonych niepowodzeniem probach budowy metra ciezkiego (ze wzgledu na podmokly i piaszczysty teren budowa byla utrudniona powstaly fragment tunelu zostal zalany ) Wtedy pojawil sie pomysl budowy inowacyjnego systemu, obiektu zazdrosci mieszkancow Polbrowa. Po wzorce siegnieto do Wuppertalu. Niestety system bez odpowiedniej konserwacji i prac utrzymaniowych sprawial wiele problemow, wielokrotnie byl wylaczony z uzytkowania. Dopiero pod koniec lat 90tych przeprowadzono prace modernizacyjne i wyeliminowano problemy.
W 2017 roku rozpoczeto najwieksze prace modernizacyjne, wszystkie stacje zaopatrzono w windy, zainstalowano nowy system sterowania ruchem ktory umozliwia zwiekszenie ilosci skladow na linii (nawet do 2,5 min na wspolnym odcinku). Rozpisano rowniez przetarg na nowe sklady, stare juz zostaly wycofane z uzytkowania a obecnie dostarczane posluza do zwiekszenia czestotliwosci kursow. Linia zostanie poraz pierwszy od chwili budowy wydluzona, kazda z linii / odnog zyska dodatkowa stacje .
Ok fotki stare i nowe :