28-09-2019, 11:19
Kwiatków trochę ubyło, chociaż wokół skrzyżowania nieco ich zostawiłem, co by nie było tak szaro i buro :P No i co jak co, ale jak zachce się tutejszemu GZDIZ to potrafi ładnie ogarnąć szeroko pojętą "zieleń"
Prace posunęły się w stronę Bramy Wyżynnej, słynnego budynku "LOT" i węzła Okopowa. Z ciekawostek - szpetny "LOT" miał zostać wyburzony a w jego miejsce powstać miała nowa zabudowa, bardziej pasująca do okolicy. (Niemniej jednak projekt też nie był wysokich "lotów" ...) Jak się jednak okazało, nasz nowy wojewódzki konserwator zabytków stwierdził, że widzi w nim walory architektoniczne i musi poznać opinię ekspertów na ten temat ... Tak więc jeżeli rzekomi "eksperci" są tylko zagrywką (a z tym konserwatorem wypłynęło już na prawdę wiele ciekawych rzeczy...) w celu udupienia kolejnego projektu w centrum miasta (bo takich już kilka było..) to pozostaje nam jeszcze kilka lat z takim gówno pawilonem tuż obok Złotej Bramy, Bramy Wyżynnej i dawnej Katowni. Mam jednak gdzieś w środku cichą nadzieję że do konserwatora dotrze jednak że ten złom nie ma żadnej racji bytu, przynajmniej w takim stanie w jakim jest obecnie.. Ale co by nie było tak źle, w ciągu bodajże najbliższego roku/dwóch ma powstać w tym miejscu naziemne przejście dla pieszych, co pozwoli chociaż w pewnym stopniu ucywilizować tą przestrzeń. Swoją drogą, Gdańsk chyba w końcu zrozumiał że ruch samochodowy nie ma największego znaczenia w centrum. Oczywiście nie wolno przeginać w drugą stronę, ja póki co nie jestem za wyburzeniem estakady na węźle obok i zwężeniem Podwala Przedmiejskiego do jednej jezdni jak to chcą niektórzy aktywiści, bo to doprowadziło by to prawdziwego paraliżu, ale otwarcie skrzyżowań i budowa przejść dla pieszych jak najbardziej na +. A o wywaleniu Podwala będzie można myśleć po zrobieniu obwodnicy śródmieścia, którą swoją drogą prędzej czy później przeniosę do wirtualnego Gdańska
Znowu żem się rozpisał, poniżej kilka screenów. Wspomniane przejście naziemne u mnie już wybudowane Mam jednak pewne pytanie odnośnie tego, znalazł ktoś może propy/decale pasów dla pieszych? Za cholerę nie mogę nic takiego znaleźć a ze zwykłych linii jakie mam przejścia raczej nie zbuduję :P Nie chce mi się wierzyć, że nikt tego nie zrobił ale w każdym razie ja tego znaleźć coś nie mogę. Z góry dzięki za podesłanie czegokolwiek z czego można udłubać "zebrę"
P.S Wiem że aktualnie asfalt położony na skrzyżowaniach w celu zamaskowania starych przejść i linii wyróżnia się na tle reszty dróg ale to wszystko ze względu na małą "powódź" związaną z próbą stworzenia kanału Raduni widocznego po prawej stronie Asfalt kładłem na mokrą już drogę i z tego powodu gdzieniegdzie widać wyraźną różnicę. Jak drogi wyschną albo dojdzie do kolejnej powodzi gdzie zaleje te propy/decale(?) to takiej "granicy" między jednym a drugim nie będzie już widać
Prace posunęły się w stronę Bramy Wyżynnej, słynnego budynku "LOT" i węzła Okopowa. Z ciekawostek - szpetny "LOT" miał zostać wyburzony a w jego miejsce powstać miała nowa zabudowa, bardziej pasująca do okolicy. (Niemniej jednak projekt też nie był wysokich "lotów" ...) Jak się jednak okazało, nasz nowy wojewódzki konserwator zabytków stwierdził, że widzi w nim walory architektoniczne i musi poznać opinię ekspertów na ten temat ... Tak więc jeżeli rzekomi "eksperci" są tylko zagrywką (a z tym konserwatorem wypłynęło już na prawdę wiele ciekawych rzeczy...) w celu udupienia kolejnego projektu w centrum miasta (bo takich już kilka było..) to pozostaje nam jeszcze kilka lat z takim gówno pawilonem tuż obok Złotej Bramy, Bramy Wyżynnej i dawnej Katowni. Mam jednak gdzieś w środku cichą nadzieję że do konserwatora dotrze jednak że ten złom nie ma żadnej racji bytu, przynajmniej w takim stanie w jakim jest obecnie.. Ale co by nie było tak źle, w ciągu bodajże najbliższego roku/dwóch ma powstać w tym miejscu naziemne przejście dla pieszych, co pozwoli chociaż w pewnym stopniu ucywilizować tą przestrzeń. Swoją drogą, Gdańsk chyba w końcu zrozumiał że ruch samochodowy nie ma największego znaczenia w centrum. Oczywiście nie wolno przeginać w drugą stronę, ja póki co nie jestem za wyburzeniem estakady na węźle obok i zwężeniem Podwala Przedmiejskiego do jednej jezdni jak to chcą niektórzy aktywiści, bo to doprowadziło by to prawdziwego paraliżu, ale otwarcie skrzyżowań i budowa przejść dla pieszych jak najbardziej na +. A o wywaleniu Podwala będzie można myśleć po zrobieniu obwodnicy śródmieścia, którą swoją drogą prędzej czy później przeniosę do wirtualnego Gdańska
Znowu żem się rozpisał, poniżej kilka screenów. Wspomniane przejście naziemne u mnie już wybudowane Mam jednak pewne pytanie odnośnie tego, znalazł ktoś może propy/decale pasów dla pieszych? Za cholerę nie mogę nic takiego znaleźć a ze zwykłych linii jakie mam przejścia raczej nie zbuduję :P Nie chce mi się wierzyć, że nikt tego nie zrobił ale w każdym razie ja tego znaleźć coś nie mogę. Z góry dzięki za podesłanie czegokolwiek z czego można udłubać "zebrę"
P.S Wiem że aktualnie asfalt położony na skrzyżowaniach w celu zamaskowania starych przejść i linii wyróżnia się na tle reszty dróg ale to wszystko ze względu na małą "powódź" związaną z próbą stworzenia kanału Raduni widocznego po prawej stronie Asfalt kładłem na mokrą już drogę i z tego powodu gdzieniegdzie widać wyraźną różnicę. Jak drogi wyschną albo dojdzie do kolejnej powodzi gdzie zaleje te propy/decale(?) to takiej "granicy" między jednym a drugim nie będzie już widać