16-04-2020, 15:26
Centrum przesiadkowe "Jezow". Obiekt powstal w 1962 roku w zaledwie 6 miesiecy, i mial spelniac dwa zadania - dworca dla autobusow podmiejskich i tymczasowego glownego dworca autobusowego (w tym samym czasie trwala budowa nowego glownego dworca kolejowo/autobusowego). Pod budowe obiektu wyburzono wiekszosc starej fabryki porcelany. Zaklad nadal funkcjonowal w okrojonym formacie az do 1992r. W 1965r otworzono nowy dworzec glowny, a centrum przesiadkowe Jezow zaczelo spelniac swoja docelowa role - lokalnego hubu przesiadkowego dla dzielnic Jezow i Wilkow oraz dla linii podmiejskich obslugujacych polnocna czesc aglomeracji. Ze wzgledu na popularnosc, utrzymano przystanek autobusow dalekobieznych (obecnie zatrzymuje sie tutaj okolo 30% autobusow zmierzajacych do i z dworca glownego). W 2007r otworzono linie szybkiego Tramwaju T1 i pobliska stacje "Jezow" (w pozniejszym czasie przemianowana na "Gazownia"). Stacja jest polaczona z centrum przesiadkowym.
Obecnie ze wzgledu na znacznie wiekszy ruch kolowy niz w latach 60tych kiedy obiekt byl planowany, w okolicach tworza sie korki. Miasto chcialoby przejac pozostalosci dawnej fabryki porcelany (obecnie mieszcza sie tam niewielkie firmy produkcyjne i handlowo-uslugowe) i przebudowac uklad drogowy, a na pozostalym terenie planuje sie kilka blokow komunalnych. Lokalni spolecznicy protestuja i domagaja sie wpisania dawnej fabryki na liste zabytkow.
Obecnie ze wzgledu na znacznie wiekszy ruch kolowy niz w latach 60tych kiedy obiekt byl planowany, w okolicach tworza sie korki. Miasto chcialoby przejac pozostalosci dawnej fabryki porcelany (obecnie mieszcza sie tam niewielkie firmy produkcyjne i handlowo-uslugowe) i przebudowac uklad drogowy, a na pozostalym terenie planuje sie kilka blokow komunalnych. Lokalni spolecznicy protestuja i domagaja sie wpisania dawnej fabryki na liste zabytkow.