12-05-2020, 14:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2020, 15:00 przez SzaraWydra.)
Poligony nie muszą być ze sobą połączone. W moich poprzednich tramwajach większość bryły miała nie połączone ze sobą vertexy (co powodowało później problemy z dodawaniam smooth shadingu).
Nawet w Moderusie mam luźno położone na bryle poligony tylko po to by łatwiej mi się nakładało detale.
Jednak warto wywalić nie potrzebne fejsy by odciążyć trochę model.
Również polecę ci włączyć opcję, którą znajdziesz w prawym górnym rogu, obok motylka, ikonka przypominająca kształtem usta.
Jest to opcja która automatycznie łączy nałożone na siebie vertexy, nie będziesz miał dublujących się vertexów, krawędzi, fejsów. Chyba ta opcja była wcześniej gdzieś ukryta w blenderze.
A i używaj też magnesika, chyba jedno z bardziej użytecznych narzędzi w blenderze. bo widzę, że nawet nie przestawiony na vertexy
Nawet w Moderusie mam luźno położone na bryle poligony tylko po to by łatwiej mi się nakładało detale.
Jednak warto wywalić nie potrzebne fejsy by odciążyć trochę model.
Również polecę ci włączyć opcję, którą znajdziesz w prawym górnym rogu, obok motylka, ikonka przypominająca kształtem usta.
Jest to opcja która automatycznie łączy nałożone na siebie vertexy, nie będziesz miał dublujących się vertexów, krawędzi, fejsów. Chyba ta opcja była wcześniej gdzieś ukryta w blenderze.
A i używaj też magnesika, chyba jedno z bardziej użytecznych narzędzi w blenderze. bo widzę, że nawet nie przestawiony na vertexy