Super, wielkie dzięki
Swoją drogą, coś mocno obdrapane te wasze Tramicusy ;P
Natomiast warszawski Tramicus jest już w coraz to "pełniejszej" formie, jednak napotkałem pewien problem (zresztą, już wcześniej był on zauważalny przy innych modelach..). Najlepiej pokażą to chyba screeny:
Jak widać, napis nie trzyma "pionu", zresztą, nie da się nawet pociągnąć tam pionowej kreski bez dziwnych zniekształceń. Nie ukrywam, że w pewnych miejscach przeszkadza mi to w zrobieniu drobnych szczegółów, no i oczywiście nie mam pojęcia jak temu zaradzić. Niby prostuje się kiedy przeciągam jeden vektor, no ale nie o to tutaj chodzi.. Jakoś dziwnie miesza proporcje, no ale jakbym miał zostawić tą mapę uv zostawić taką, jaką mi zrobiło po kliknięciu "unwrap" to nigdzie nie miał bym prostych linii przez co tekstury nie wyglądały by zbyt ciekawie.. (widać to po prawej stronie powyższych tekstur - okno odbija do góry, jednak po "naprostowaniu" mapy uv tak, żeby były tam proste linie proprocje totalnie wariowały i ta hm.. całkowicie górna linia (która jest teksturą już jakby na polu okna) rozjeżdżała się kompletnie i nie trzymała poziomu, więc z dwojga złego wybrałem krzywe linie na uv, czyli poszarpane linie na teksturze. Jednak w tym przypadku jest to mały fragment, mam nadzieję że słabo widoczny, a jeżeli miałbym tak robić cały tramwaj no to...) Zatem, czy da się gdzieś w opcjach jakoś to "naprostować", czy bez gruntownej przebudowy tekstur i/lub modelu nic z tym się nie da zrobić? Mam nadzieję że dobrze wytłumaczyłem :P
Oczywiście wrzucam dwa screeny pokazujące aktualny stan przodu tramicusa w całości, na pewno skorzystam jeszcze ze zdjęć @SzaraWydra, więc jakieś szczegóły jeszcze dojdą, ale z grubsza właśnie tak będzie się to prezentować
EDIT: Pierwsze detale już nałożone, jeszcze raz wielkie dzięki
Swoją drogą, coś mocno obdrapane te wasze Tramicusy ;P
Natomiast warszawski Tramicus jest już w coraz to "pełniejszej" formie, jednak napotkałem pewien problem (zresztą, już wcześniej był on zauważalny przy innych modelach..). Najlepiej pokażą to chyba screeny:
Jak widać, napis nie trzyma "pionu", zresztą, nie da się nawet pociągnąć tam pionowej kreski bez dziwnych zniekształceń. Nie ukrywam, że w pewnych miejscach przeszkadza mi to w zrobieniu drobnych szczegółów, no i oczywiście nie mam pojęcia jak temu zaradzić. Niby prostuje się kiedy przeciągam jeden vektor, no ale nie o to tutaj chodzi.. Jakoś dziwnie miesza proporcje, no ale jakbym miał zostawić tą mapę uv zostawić taką, jaką mi zrobiło po kliknięciu "unwrap" to nigdzie nie miał bym prostych linii przez co tekstury nie wyglądały by zbyt ciekawie.. (widać to po prawej stronie powyższych tekstur - okno odbija do góry, jednak po "naprostowaniu" mapy uv tak, żeby były tam proste linie proprocje totalnie wariowały i ta hm.. całkowicie górna linia (która jest teksturą już jakby na polu okna) rozjeżdżała się kompletnie i nie trzymała poziomu, więc z dwojga złego wybrałem krzywe linie na uv, czyli poszarpane linie na teksturze. Jednak w tym przypadku jest to mały fragment, mam nadzieję że słabo widoczny, a jeżeli miałbym tak robić cały tramwaj no to...) Zatem, czy da się gdzieś w opcjach jakoś to "naprostować", czy bez gruntownej przebudowy tekstur i/lub modelu nic z tym się nie da zrobić? Mam nadzieję że dobrze wytłumaczyłem :P
Oczywiście wrzucam dwa screeny pokazujące aktualny stan przodu tramicusa w całości, na pewno skorzystam jeszcze ze zdjęć @SzaraWydra, więc jakieś szczegóły jeszcze dojdą, ale z grubsza właśnie tak będzie się to prezentować
EDIT: Pierwsze detale już nałożone, jeszcze raz wielkie dzięki