25-05-2021, 15:07
No dobrze, dzisiaj nieco więcej ogółu, a mniej szczegółu. Będą "satelitki", trochę informacji o kierunku rozwoju miasta czy też transporcie w nowych dzielnicach.
Jednak najpierw uzupełnienie do ostatnich screenów
A więc, widok z góry:
Północny obszar miasta "rozrastający" się wokół Starówki będzie opierał się na typowych "ringach", okalających coraz to większe fragmenty. Z każdym kolejnym zmieniał się będzie typ zabudowy, od zwartej, składającej się ze starych kamienic ale też nowoczesnych "plomb", przez typowe blokowiska aż po obszary domków jednorodzinnych na przedmieściach. Każdy taki ring będzie zawierał w sobie główną oś komunikacyjną, złożoną przeważnie z linii tramwajowych, aczkolwiek gdzieniegdzie pojawią się na nich również autobusowe. Te bowiem będą pełniły inną rolę - ich głównym zadaniem będzie połączenie poszczególnych "obwodnic" ze sobą, aż do rejonu Starego Miasta czy węzłów komunikacyjnych w jego pobliżu. W trzech miejscach takie "poprzeczki" zostaną również wzmocnione przez linie tramwajowe (widoczne na poniższym planie). Taki układ powinien zapewnić dogodny transport w każdy rejon tej części miasta.
Swoją drogą, moje plany z początku wątku, na stworzenie mniejszego miasta nastawionego bardziej na "detailing" znowu poszły się.. ekhem.. no, wiecie
Ale jednocześnie jest to chyba pierwszy mój projekt, gdzie rzeczywiście jestem zadowolony z ogólnego układu miasta, na detale przyjdzie jeszcze czas
No i to w zasadzie byłoby na tyle, następnym razem będzie albo o rejonie "małego centrum" w pobliżu węzła komunikacyjnego na północnym skraju Starówki, albo o dzielnicy po lewej stronie dawnej fosy (nie mam pomysłu na nazwę :P), która w zamyśle ma być takim biedniejszym, nieco zaniedbanym fragmentem miasta, z zabudową przechodzącą nawet w lekki przemysł w pobliżu portu. Zależy co mnie natchnie i którą część ukończę jako pierwszą
Jednak najpierw uzupełnienie do ostatnich screenów
A więc, widok z góry:
Północny obszar miasta "rozrastający" się wokół Starówki będzie opierał się na typowych "ringach", okalających coraz to większe fragmenty. Z każdym kolejnym zmieniał się będzie typ zabudowy, od zwartej, składającej się ze starych kamienic ale też nowoczesnych "plomb", przez typowe blokowiska aż po obszary domków jednorodzinnych na przedmieściach. Każdy taki ring będzie zawierał w sobie główną oś komunikacyjną, złożoną przeważnie z linii tramwajowych, aczkolwiek gdzieniegdzie pojawią się na nich również autobusowe. Te bowiem będą pełniły inną rolę - ich głównym zadaniem będzie połączenie poszczególnych "obwodnic" ze sobą, aż do rejonu Starego Miasta czy węzłów komunikacyjnych w jego pobliżu. W trzech miejscach takie "poprzeczki" zostaną również wzmocnione przez linie tramwajowe (widoczne na poniższym planie). Taki układ powinien zapewnić dogodny transport w każdy rejon tej części miasta.
Swoją drogą, moje plany z początku wątku, na stworzenie mniejszego miasta nastawionego bardziej na "detailing" znowu poszły się.. ekhem.. no, wiecie
Ale jednocześnie jest to chyba pierwszy mój projekt, gdzie rzeczywiście jestem zadowolony z ogólnego układu miasta, na detale przyjdzie jeszcze czas
No i to w zasadzie byłoby na tyle, następnym razem będzie albo o rejonie "małego centrum" w pobliżu węzła komunikacyjnego na północnym skraju Starówki, albo o dzielnicy po lewej stronie dawnej fosy (nie mam pomysłu na nazwę :P), która w zamyśle ma być takim biedniejszym, nieco zaniedbanym fragmentem miasta, z zabudową przechodzącą nawet w lekki przemysł w pobliżu portu. Zależy co mnie natchnie i którą część ukończę jako pierwszą