Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
ProceduralObject 1.7.2 - problem z przenikaniem warstw
#4
W normalnych warunkach można byłoby pokombinować z wysokością obiektów, problem w tym że to są naklejki (decale).

W przypadku normalnych obiektów, powiedzmy, że jest nim sześcian/kostka, tekstury są renderowane na zewnętrznych ściankach (najpopularniejsze użycie). 

Jeśli chodzi o decale/naklejki to spawa jest bardziej skomplikowana. 
Aby wyrenderować teksturę naklejki gra generuje niewidzialny sześcian o niewielkiej wysokości i tekstura jest renderowana wewnątrz, rzutem z góry, na każdym obiekcie który "przecina" wnętrze tego niewidzialnego sześcianu - używany jest bufor głębi - tekstura zawierająca informacje o odległości nieprzezroczystych obiektów do "oka kamery". 

Reszta jest nieźle wytłumaczona w tym filmiku z linku.

Jeśli chodzi o fix to niewiele można zrobić, no chyba, że ktoś zamierza poprawić shader - choć właściwie to trzeba byłoby napisać nowy, bo nie da się ich dekompilować a kodu źródłowego nie ma.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
RE: ProceduralObject 1.7.2 - problem z przenikaniem warstw - przez krzychu124 - 09-07-2021, 16:00

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości