09-07-2021, 16:00
W normalnych warunkach można byłoby pokombinować z wysokością obiektów, problem w tym że to są naklejki (decale).
W przypadku normalnych obiektów, powiedzmy, że jest nim sześcian/kostka, tekstury są renderowane na zewnętrznych ściankach (najpopularniejsze użycie).
Jeśli chodzi o decale/naklejki to spawa jest bardziej skomplikowana.
Aby wyrenderować teksturę naklejki gra generuje niewidzialny sześcian o niewielkiej wysokości i tekstura jest renderowana wewnątrz, rzutem z góry, na każdym obiekcie który "przecina" wnętrze tego niewidzialnego sześcianu - używany jest bufor głębi - tekstura zawierająca informacje o odległości nieprzezroczystych obiektów do "oka kamery".
Reszta jest nieźle wytłumaczona w tym filmiku z linku.
Jeśli chodzi o fix to niewiele można zrobić, no chyba, że ktoś zamierza poprawić shader - choć właściwie to trzeba byłoby napisać nowy, bo nie da się ich dekompilować a kodu źródłowego nie ma.
W przypadku normalnych obiektów, powiedzmy, że jest nim sześcian/kostka, tekstury są renderowane na zewnętrznych ściankach (najpopularniejsze użycie).
Jeśli chodzi o decale/naklejki to spawa jest bardziej skomplikowana.
Aby wyrenderować teksturę naklejki gra generuje niewidzialny sześcian o niewielkiej wysokości i tekstura jest renderowana wewnątrz, rzutem z góry, na każdym obiekcie który "przecina" wnętrze tego niewidzialnego sześcianu - używany jest bufor głębi - tekstura zawierająca informacje o odległości nieprzezroczystych obiektów do "oka kamery".
Reszta jest nieźle wytłumaczona w tym filmiku z linku.
Jeśli chodzi o fix to niewiele można zrobić, no chyba, że ktoś zamierza poprawić shader - choć właściwie to trzeba byłoby napisać nowy, bo nie da się ich dekompilować a kodu źródłowego nie ma.