23-01-2022, 22:32
Jeżeli chodzi o rondo, to inaczej niż wyłączając możliwość wjazdu na zablokowane skrzyżowanie nie osiągniesz efektu prawdziwego ronda. Ta opcja po prostu musi być wyłączona, bo inaczej samochody w zasadzie ignorują postawione znaki. Tutaj dodatkowo na niekorzyść działa stosowanie jako wjazdu jednego, bardzo poszerzonego węzła. Lepszy efekt osiągnąłbyś albo tak jak sam zauważyłeś, zmniejszając w Node Controllerze szerokość poszczególnych stron węzła, albo tworząc podwójne połączenie z dróg jednokierunkowych - tj. czteropasmowa, dwukierunkowa aleja rozdziela się na dwie dwupasmowe drogi jednokierunkowe (w przeciwnych kierunkach). Wtedy otrzymujesz dwa węzły, ale za to krótsze, a przy dobrym wyprofilowaniu równie łagodne. Wtedy przepustowość powinna wzrosnąć (głównie chodzi tutaj o ten odcinek od początku węzła na drodze dojazdowej do połączenia z rondem - on jest zdecydowanie zbyt długi, przez co auta poruszają się wręcz pojedynczo).
Natomiast jeżeli chodzi o światła, odpowiedź jest bardzo prosta. Za krótkie odcinki dróg. Jeżeli na skrzyżowaniu fizycznie nie pojawi się sygnalizator (jak na dolnym wjeździe), to nie będzie on oddziaływał na ruch pojazdów. Musisz odsunąć to przejście z wąskiej drogi na aleję nieco "do tyłu" (w dół).
Oprócz tego w opcjach TM:PE jest coś takiego jak "lekkomyślność kierowców" czy coś w tym stylu. To również sprawia, że niektórzy mogą te czerwone światła ignorować.
Natomiast jeżeli chodzi o światła, odpowiedź jest bardzo prosta. Za krótkie odcinki dróg. Jeżeli na skrzyżowaniu fizycznie nie pojawi się sygnalizator (jak na dolnym wjeździe), to nie będzie on oddziaływał na ruch pojazdów. Musisz odsunąć to przejście z wąskiej drogi na aleję nieco "do tyłu" (w dół).
Oprócz tego w opcjach TM:PE jest coś takiego jak "lekkomyślność kierowców" czy coś w tym stylu. To również sprawia, że niektórzy mogą te czerwone światła ignorować.