17-03-2015, 09:33
Wybuduj kawałeczek, metr drogi w szczerym polu - wtedy stają się dostępne wszystkie drogi bez zieleni (póżniej, chyba przy 5000 mieszkańców dochodzą drogi "z zielenią")
No i później, przy budowie obiektów np wysypisko śmieci, później szkoła itd zmniejszaj na starcie budżety: jeśli np jeżdzi 3/17 śmieciarek możesz zmniejszyć budżet tak żeby jeżdziły np 3/10, w szkole jeśli jest 200 uprawnionych nie potrzeba 600 miejsc tylko 250 itd itp. Zwykle nowe obiekty/rodzaje nie mają od razu 100% obłożenia, warto więc od razu ciąć budżet do 50-70% a potem zwiększać.
Tak samo w drugą stronę - zwłaszcza gdy nie masz jeszcze dużo wolnej kasy - zanim postawisz nową elektrownie/szkołę itp zwiększ budżet do 130-150% (i moc elektrowni) a dopiero potem buduj nowe.
Nie trzeba budować drogi do wiatraka, pompy i rury ściekowej, szkoda kasy, mogą stać w szczerym polu. Ważniejsze jest by strefa przemysłowa była ulokowana w pewnym oddaleniu od mieszkaniowej i na to poświęciłbym "wolne metry drogi" za pierwsze 70k monet.
A jeszcze w wersji bardziej hard: wszystko robisz dopiero gdy zaczyna się ferment czyli np najpierw budujesz strefy mieszkalne a dopiero gdy się trochę osiedli i "mrugają" Ci problemy nad domkami dokładasz wodociąg i prąd - tyle że wtedy trzeba mieć zostawioną na to rezerwę kasy. Plus jest taki że nie bulisz w pierwszych minutach gry za rurę ściekową dla 10 wieśniaków,niech idą lać na pole ;-))
No i później, przy budowie obiektów np wysypisko śmieci, później szkoła itd zmniejszaj na starcie budżety: jeśli np jeżdzi 3/17 śmieciarek możesz zmniejszyć budżet tak żeby jeżdziły np 3/10, w szkole jeśli jest 200 uprawnionych nie potrzeba 600 miejsc tylko 250 itd itp. Zwykle nowe obiekty/rodzaje nie mają od razu 100% obłożenia, warto więc od razu ciąć budżet do 50-70% a potem zwiększać.
Tak samo w drugą stronę - zwłaszcza gdy nie masz jeszcze dużo wolnej kasy - zanim postawisz nową elektrownie/szkołę itp zwiększ budżet do 130-150% (i moc elektrowni) a dopiero potem buduj nowe.
Nie trzeba budować drogi do wiatraka, pompy i rury ściekowej, szkoda kasy, mogą stać w szczerym polu. Ważniejsze jest by strefa przemysłowa była ulokowana w pewnym oddaleniu od mieszkaniowej i na to poświęciłbym "wolne metry drogi" za pierwsze 70k monet.
A jeszcze w wersji bardziej hard: wszystko robisz dopiero gdy zaczyna się ferment czyli np najpierw budujesz strefy mieszkalne a dopiero gdy się trochę osiedli i "mrugają" Ci problemy nad domkami dokładasz wodociąg i prąd - tyle że wtedy trzeba mieć zostawioną na to rezerwę kasy. Plus jest taki że nie bulisz w pierwszych minutach gry za rurę ściekową dla 10 wieśniaków,niech idą lać na pole ;-))