Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities Skylines II - Wprowadzenie do Paradox Mods
#1
DZIENNIK DEWELOPERA - WPROWADZENIE DO PARADOX MODS

[Obrazek: U0PVDbe.jpg]


PARADOX MODS

Drodzy burmistrzowie! Nasze ogłoszenie, że Cities: Skylines II będzie obsługiwało mody w Paradox Mods, wywołało poruszenie - cieszymy się, że podzielasz tę samą pasję do modów co my! Rozumiemy, że ta zmiana rodzi pytania. Celem tego Dziennika Twórców jest zmniejszenie niepewności i miejmy nadzieję, ułatwienie przejścia na nową platformę.


TŁO

Przede wszystkim - Paradox Mods to nasza własna, neutralna platforma do obsługi modów. Początkowa wersja zakładała korzystanie z modów dla Cities: Skylines tylko na platformie Xbox Edition. Od tego momentu platforma przeszła długą drogę pod względem funkcji i pojemności: obecnie udostępniamy mody do kilkunastu gier!

Według opinii firmy Paradox mody są i zawsze powinny być bezpłatną treścią tworzoną przez społeczność. I tego się trzymamy. Modyfikacje zawsze były kluczowe pod kątem zapewnienia społeczności dostępności do jej zawartości, by mogła wpływać na różne aspekty gry, a tej kreatywności nigdy nie chcielibyśmy utrudniać.


FUNKCJE

Biorąc pod uwagę szerokie wykorzystanie modów w Cities: Skylines i naszą ambicję, aby modyfikacje były bardziej dostępne, ciężko pracowaliśmy nad rozwojem i udoskonaleniem wielu funkcji, które były już częścią Paradox Mods, oraz na dodaniu nowych funkcji, które zapewnią korzyść wspólnocie Cities: Skylines II. Pokażmy Ci jego funkcje!


Subskrypcje

Jeśli posiadasz konto Paradox, możesz zasysać mody. Zasubskrybowanie spowoduje automatyczne pobranie i zainstalowanie moda na Twoim komputerze. Kiedy ten mod zostanie dodany do gry automatycznie się zaktualizuje. Subskrypcje można przenosić na różne platformy (Steam, Windows Store, Playstation, Xbox itp.), co oznacza, że możesz grać z tą samą konfiguracją modów na dowolnej platformie, na której aktualnie posiadasz grę. Należy jednak pamiętać, że włączenie modyfikacji kodu na konsolach może nie być możliwe!

[Obrazek: dtKlbCc.png]
To jest przykładowy widok informacji modu w grze.


Dyskusje

Aby ułatwić rozmowy i dyskusje pomiędzy użytkownikami i twórcami, mody można łączyć z tematami forum. Oznacza to, że podczas omawiania modów można używać wszystkich funkcji dostępnych na forach Paradox'u. Pinezki, tematy, przyszłe planowane funkcje i różne aktywne rozmowy można delegować do tych właśnie wątków.


Wsparcie gry

Ponieważ modyfikacja mogła zostać stworzona dla innej wersji gry, twórcy modów otrzymają w Paradox Mods funkcję, która poinformuje graczy, z jaką wersją moda mają do czynienia. Oczywiście Paradox Mods nie popsuje Ci zabawy z „niekompatybilnymi” modami, ale poinformuje Cię, kiedy będzie dostępny do pobrania!


Wersjonowanie

Ponieważ wiele naszych gier przechodzi dość znaczące zmiany wraz z większością dużych wydań DLC i/lub bezpłatnych aktualizacji, a niektórzy użytkownicy lubią grać w stare wersje gier, Paradox Mods umożliwia także pobieranie starszych wersji modów. Pozwoli to na rozgrywkę z modami przeznaczonymi dla nieaktualnych wersji gier. Oznacza to, że jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz grać w najnowszą wersję moda, możesz wrócić do jego starszego odpowiednika. Kontrola wersji omówiona w poprzednim akapicie będzie aktywna również w sytuacji, gdy przez przypadek (lub celowo) wybierzesz wersję moda, która jest niekompatybilna z Twoją grą.


Zależności

Mody czasami są zależne od innych modów pod względem funkcjonalności (takich jak Harmony Mod w Cities: Skylines (1), dekoracje (drzewa lub rekwizyty) lub memy (spójrz na to „przeczytaj uważnie - Ability to Read” Wink ). Ten typ zależności jest również preferowany w Paradox Mods. Jeśli subskrybujesz mod z zależnościami, otrzymasz również opcję automatycznego subskrybowania tych modów.

Dodatkową zaletą jest możliwość tworzenia kolekcji modów, które mają tylko zależności.


Kolekcje modów

Użytkownicy z zupełnie różnymi konfiguracjami modów (jeden np: dla stylu wschodnioazjatyckiego, a drugi dla uroczego podstawowego zestawu francuskiego) mogą skorzystać z całych zestawów, aktywowane jako pełne dodatki modów. Wszystkie kolekcje modów są oczywiście synchronizowane z chmurą i można je przenosić pomiędzy urządzeniami.

Każda subskrypcja będzie zależna od danego zestawu. Oznacza to, że możesz dodawać kolekcje modów do różnych zestawów i w ten sposób szybko stworzyć własną listę według uznania.

W przypadku niektórych gier ważna jest kolejność ładowania modów. W takich sytuacjach będziesz mógł je ustawić w dowolnej kolejności, w jakiej chciałbyś żeby były załadowane. Oczywiście domyślne mody z zależnościami będą się ładować po tych modach, od których są zależne.

[Obrazek: xxgmqc7.png]
Możesz dodać do 50 różnych kolekcji modów. Tutaj są to trzy budynki z motywem Paradoksu.

[Obrazek: bCBJgAI.png]
Wybór zestawu kolekcji jest prosty!


Tagi

Aby ułatwić wyszukiwanie modów, możesz maksymalnie dołączyć do nich dziesięć tagów. Zespół odpowiedzialny za funkcjonowanie gry zdefiniuje je — początkowa kolekcja zostanie utworzona przed uruchomieniem gry, a potem następne. Wyniki wyszukiwania można filtrować według tagów, które mod będzie posiadał. Przykładami może być filtrowanie według „wieżowca”, „nowoczesnego”, „biura”, a może „francuskiej”, „kolekcji” lub „francuskiego domku”. Dodatkowo filtr pozwoli na sortowanie, np: „najnowsze” lub „najwyżej oceniane”.

W przyszłości napiszemy o tym w dziennikach rozwoju, w których opiszemy filtr wyszukiwania i sortowania. Jeśli jesteś zainteresowany, poczekaj na nie cierpliwie!

MODY W CITIES SKYLINES II

Naszym zamiarem jest zapewnienie łatwego dostępu do modów na wszystkich platformach. W tym celu stworzyliśmy interfejs w grze umożliwiający przeglądanie, subskrypcję i zarządzanie modami. Dodatkowo wraz z grą dostarczane będą narzędzia do modyfikacji, które ułatwią ci tworzenie modów i staną się bardziej powszechne dla osób dopiero rozpoczynających zabawę w tej dziedzinie. Więcej o nowych narzędziach przeczytacie w jednym z najnowszych dzienników rozwoju od Colossal Order.

I co najważniejsze, będziesz mógł w każdej chwili sprawdzić najnowsze zestawy na stronie Paradoxu, aby odkryć w sobie twórczą smykałkę do tworzenia modów i zaspokojenia zwykłej ciekawości.

[Obrazek: 8DpQc41.jpg]
Interfejs sieciowy jest przeznaczony dla początkowych moderów.


Wierzymy, że modowanie jest dla was szczególne ważne i będzie decydującym czynnikiem przy zakupie gry na PC, bądź konsolę. Zdajemy sobie sprawę, że gracze konsolowi napotkają pewne ograniczenia, które nie wystąpią na PC – przede wszystkim w temacie dostępnego miejsca na dysku i wykorzystania kodu modów – ale dołożymy wszelkich starań, aby obsłużyć jak najszersze gro publiczności.


To jeszcze nie koniec...

…i prawdopodobnie nigdy nie skończymy z tym. Wciąż będziemy rozwijać Paradox Mods. Obecnie pracujemy nad większą liczbą funkcji skupiających się na wydajności i wygodzie, a także nad całą masą innych rzeczy, których nie możemy teraz udostępnić. Oto kilka przykładów: aktualizacje różnicowe, w przypadku których pobierana i instalowana jest tylko część faktycznie zmienionego moda; oraz wyszukiwanie szczegółowe, w przypadku którego umożliwiamy ważone wyniki wyszukiwania, mające na celu dostarczania bardziej precyzyjnych i trafnych modów.

Mamy nadzieję, że podzielisz się z nami swoją opinią, abyśmy mogli stworzyć platformę Twoich marzeń!
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
Cities Skylines II - Wprowadzenie do Paradox Mods - przez Marov - 19-10-2023, 23:30

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości