29-04-2015, 09:51
bodm napisał(a):Pisząc "budynki" mam na myśli i budynki i zakłady przemysłowe. Mam pytanie: czy mam usuwać budynki opuszczone, czy one same znikną lub zaczną funkcjonować od nowa? Zatrzymałem grę, wyburzyłem wszystkie opuszczone budynki, ale po uruchomieniu gry szybko przybyło mnóstwo nowych opuszczonych budynków.
A tak na marginesie: coraz bardziej uważam, że twórcy gry nie zapanowali i dalej nie panują nad grą. Dzieją się dziwne rzeczy, np. tabuny autobusów, a potem przerwa, pociągi pasażerskie i metro nie zaczynają jeździć od stacji początkowej po stworzeniu linii, metra nie da się śledzić pod ziemią, a widać wagoniki z góry,karetki jeżdżą stadami i stoją w korkach, śmieciarki tak samo, karawany też i - to już pisaliście - jeżdżą nie do budynków ze zmarłymi, itd, itd. Też macie takie odczucia?
Nie, raczej takie: Kaczka nie umiała pływać to mówiła że woda za rzadka
1. Opuszczone budynki WSKAZUJĄ że coś w mieście jest nie tak, osobiście nie uruchamiam jakichś automatycznych buldożerów itp ponieważ właśnie spalone, opuszczone budynki pokazują co jest nie tak. Buldożer jest bez sensu: to jak pudrowanie syfa, zamiast rozwiązać problemy co i rusz wysyłamy buldożer (ba! nawet o tym nie wiemy) który usunie efekty naszych nieudolnych działań, a co tam, niech wprowadzą się następni.
2. Tabuny autobusów itp wyjeżdżają tylko przy uruchomieniu linii, później sprawa się normuje. Opcje transportu publicznego będą jeszcze (hurra) w dodatkowym DLC jednak to co jest jest w porządku - funkcjonuje dobrze, po prostu pewne rzeczy są uproszczone bo inaczej by wyszło Cities in Motion 3.
3. Karetki karawany śmieciarki itp stadami jeżdżą tylko w mieście z problemami gdy właśnie otworzyłeś szpital/cmentarz czy spalarnię. W zrównoważonym mieście jeżdżą normalnie, jedynie wydolność śmieciarek/wysypisk mogłaby być większa (trochę ich za dużo krąży mi po mieście)
Co do reszty to większość Twoich problemów wynika z nieumiejętności opanowania tej gry a zwłaszcza nieradzenia sobie z korkami więc jedyne do czego można by się czepić do twórców to brak samouczka
1. Strefa przemysłowa najlepiej na obrzeżach byleby miała transport (najlepiej kolejowy/morski), autostrada właściwie niepotrzebna. Wyeliminowanie ruchu TIRów to podstawa wtedy żadne karetki w korku nie stoją. W mieście 150k w większości mam prawie puste ulice a jeszcze nie mam nawet jednej linii metra (dla ludzików na razie autobusy i pociąg - metro potrzebne tylko przy naprawdę wielkich miastach plus to zbytnie ułatwienie plus chce właśnie widzieć jak jeżdźą plus szkolę się przed nadejściem tramwajów)
2. Strefa handlowa - jeśli robisz np centrum miasta handlowe (duże skupisko handlu) można pokusić się o stację kolejową cargo gdzieś w pobliżu - wtedy towar będzie dojeżdżał koleją - pamiętaj tylko żeby zrobić przepustowy wyjazd z dworca.
3. Jeśli chodzi o korki to transport to podstawa:
a) kolej kolej kolej: duże miasto z dużą/kilkoma strefami przemysłowymi potrzebuje kilku stacji cargo. Można też pokusić się o 1-2 stacje cargo w pobliżu znacznych skupisk handlu.
b) kolej pasażerska i towarowa powinna być rozdzielona - mogą jeżdzić po wspólnym torze ale gdzieś na przedmieściach. Generalnie można budować jeden tor ale koniecznie należy zostawić rezerwę na drugi a czasami trzeci bo w mieście zwykle jest potrzebny
c) dworce kolejowe (stacje pasażerskie) mające kontakt ze światem zewnętrznym nie powinny być zbyt częste - średnio jedna na 50-100k mieszkańców wystarczy, no można więcej ale spokojnie by nie przesadzić. Do niej możemy dołożyć kolej miejską.
d) Budowa kolei miejskiej (wewnętrznej) - albo ma osobny tor albo wystarczy zastosować przystanki kolejowe z modów np ten:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... rban+train
Pociągi międzymiastowe (spoza mapy) zatrzymują się wtedy tylko na dworcach (oryginalnych), nie korzystają z peronów kolejki miejskiej (z moda powyżej) natomiast kolejka miejska korzysta z wszystkich przystanków (jeśli tak stworzysz linię)
Najlepiej zresztą stosować rozwiązanie mieszane (przedmieścia, strefy półprzemysłowe mają kolejkę "miejską" na jednym torze z pociągami międzymiastowymi a kolejka (linia) w centralnych dzielnicach ma dodatkowo swój)
e) generalnie ilość pociągów pozamiejskich (cargo i osobowych) jest wprost proporcjonalna do ilości dworców cargo i osobowych m-miastowych oraz kasy więc nie należy przesadzać z ich ilością lub/i obciąć im budżet w panelu (zwłaszcza jak jeżdżi dużo ale prawie pustych) .
f) Jeżeli mimo to blokuje Ci się wyjazd z miasta (tabuny pociągów towarowych i pasażerskich) są dwa główne rozwiązania: jedna, dana nitka wychodząca z miasta tylko dla cargo lub tylko dla osobowych.
Drugie rozwiązanie to stacja przeładunkowa: miasto ma wewnętrzną lub częściowo wewnętrzną sieć kolejową cargo natomiast kontakt z zagranicą odbywa się przez stacje przeładunkowe jak np tutaj (Gdynia Cargo i Tczew)
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://citiesskylines.com.pl/post3476.html#p3475]post3476.html#p3475[/url]<!-- l -->
Powoli zresztą już odchodzę od stacji przeładunkowych/dworców przesiadkowych (w zrównoważonym mieście można, przeładunek lub/i porty są ważne głównie przy dużym eksporcie lub imporcie). Ostatnio puściłem m.in ruch osobowy międzymiastowy już praktycznie przez całe miasto - pociągi międzymiastowe zatrzymują się tylko na dworcach głównych (częściowo pełniących rolę zbiorczych) natomiast kolejka miejska jeździ po mieście zatrzymując się wszędzie (w tym na dworcach głównych). Istotne jest by - jeśli kolej międzymiastowa jedzie po torach miejskiej to przy stacjach miejskich był dodatkowy tor - tak by kolej międzymiastowa nie musiała przejezdzać przez przystanek miejski na którym np jest akurat pociąg miejski (albo i dwa - w przeciwnych kierunkach) bo wtedy masz blokadę.
Zrobiłem tak ponieważ mam rozbudowaną sieć kolejową a nie chciałem trzech nitek (torów) -- tor cargo, tor międzymiastowy/podmiejski i tor miejska kolej. Jeśli jednak komuś to nie przeszkadza może po prostu zrobić osobne tory. Ja mam dwa tory, zresztą to temat rzeka, na samych przebudowach torów spędziłem już niejeden wieczór gry. Czasami cargo korzysta z toru kolejki miejskiej/podmiejskiej - kwestia po prostu dopracowania tego żeby się nie blokowały nawzajem - POCZĄTKUJĄCYM ZALECAM OSOBNE TORY dla każdej z tych dziedzin.
No i fakt, jeszcze tak a propos korków - jedyny wzmożony ruch mam na torach. Ostatnio usunąłem też większość estakad - teraz są głównie przejazdy kolejowe - ruch drogowy mam nieduży a miasto bez/z minimalną ilością estakad wygląda wg mnie ładniej.