Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
FAQ Pytania i odpowiedzi.
#5
Yoper napisał(a):Witam, chciałbym tylko dopytać czy nadal będzie możliwe budowanie miasta wg własnego projektu czyli stawianie budynków samodzielnie czy będzie jednak tak jak w Simcity? Nie ukrywam, że akurat możliwość samodzielnego projektowania miasta najbardziej mi odpowiadała. Pozdrawiam.

Masz na myśli stawianie puzzli (budynki ploppowane)? Z tego co się orientuję, nie będzie takiej możliwości. Jedyne obiekty które tak będzie można stawiać to wieżowce. Odbywać się to będzie w ten sposób - w zamian za osiągnięcie jakiegoś etapu w grze gracz zostanie nagrodzony. A ta nagroda to właśnie swobodne ploppowanie wieżowców. Oczywiście pozostanie też możliwość umieszczania stref dla tychże obiektów. Dokładne wyjaśnienie tego zamieszczam poniżej. W pierwszym dzienniku ZAGOSPODAROWANIE STREF ten proces został dokładnie wyjaśniony.

Cytat:1. Podstawy zagospodarowania przestrzennego. („Dlaczego zamiast ręcznego umieszczania budynków skupiliśmy się na zagospodarowaniu przestrzennym?”)

W początkowej fazie rozwoju było jasne, że chcieliśmy wprowadzić narzędzie do umieszczania stref, zamiast skupiać się na ręcznym wprowadzaniu niezliczonej ilości budynków. Rolą graczy jest planowanie stref na których pojawią się różne rodzaje budynków. W rzeczywistości to obywatele będą decydować o wprowadzaniu się do miasta i budowaniu w nim nowych domów, sklepów i fabryk. Wszystko to wynika z różnych potrzeb miasta. Gracz będzie mógł ustalić, co potrzebuje miasto za pomocą wskaźników RCI i GUI.

Dywagując na temat możliwych sposobów budowy miasta ukazały się dwa pomysły mianowicie: umieszczanie budynków indywidualnie i za pomocą zagospodarowania przestrzennego. Podczas rozmieszczania poszczególnych budynków w sposób indywidualny, gdzie w teorii gracz mógłby stworzyć idealne miasto, w praktyce budowa dużych miast okazałaby się trudna i uciążliwa. Ogromna ilość niezbędnych budynków i potrzebne dla nich miejsce, stworzyłoby raczej zwykły edytor a nie symulator miasta. Ponad to problemy wynikające z potrzeb miasta byłyby sprzeczne z artystyczną wizją gracza np.: gracz chciałby zbudować w pewnym obszarze 10 kamienic podczas gdy z obliczeń miasta tak naprawdę byłyby wymagane tylko 3 tego typu budynki. Ciągle zmieniające się informacje w trakcie rozrywki byłyby niepraktyczne. W sytuacji, kiedy miasto zaczęłoby się rozrastać i osiągać nowe poziomy, gracz zmuszony byłby do ręcznego uaktualnienia każdego budynku w mieście. Oznaczałoby to mozolne klikanie na tysiące obiektów.

Z drugiej strony zagospodarowanie przestrzenne symuluje bardziej dokładne planowanie miasta w większej skali. Urbaniści ustalają wytyczne i standardy dla obywateli i funkcjonującym przedsiębiorstwom. Zdecydowaliśmy, że podział na strefy jest sposobem działania gry w tej skali. Bardziej wykwalifikowani planiści mogą skorzystać z różnych narzędzi zagospodarowania przestrzennego i jeśli tak zdecydują, mieć większą kontrolę nad jego zaplanowaniem.

Nie pozostawia to zatem wątpliwości, że taka opcja nie będzie dostępna. Być może w przyszłości zostanie to zmienione, bowiem deweloperzy chcą sporo czasu poświęcić tej grze (podobno do emerytury Wink - dosyć ciekawe, lecz śmiem w to wątpić). Jest jeszcze inna opcja. Zaraz po wydaniu Cities Skylines moderom zostaną udostępnione specjalne narzędzia pozwalając im na spore zmiany w grze i to jest bardziej prawdopodobne, że ONI się tym zajmą. W taki sposób postąpiono z simcity 2013, dając graczom swobone stawianie budynków gdzie się chce a nawet poza granicami tych śmiesznie małych map. Będzie trzeba na to cierpliwie poczekać. Miejmy nadzieje, że nie będzie to trwało długo. Smile

P.S. Przy okazji witam nowego kolegę Yoper i zapraszam do dalszego komentowania i uczestnictwa na forum Wink.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: