Tłumaczenie - może trochę spóźnione - pierwszego Dziennika Deweloperów: https://forum.paradoxplaza.com/forum/in ... it.877721/
After Dark, pierwsze duże DLC dla Cities: Skylines, ma wiele nowych cech, a największą z nich jest cykl dnia i nocy. Zmiana czasu z pory dziennej na nocną nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. W czasie gdy zachwycamy się zjawiskowym zachodem słońca, o wiele więcej dzieje się "pod maską". Każdy budynek otrzymuje swoje nocne tekstury, by zaraz pojawiły się oświetlone okna. Dodano także nowe oświetlone banery, szyldy, neony i wiele innych, by twoje miasto wyglądało interesująco podczas nocy. Słońce wschodzi i zachodzi, malując niebo jaskrawymi barwami, widać księżyc i gwiazdy poruszające się po nocnym niebie.
Działanie miasta zmienia się podczas nocy, by ten czas był jak najbardziej realistyczny. Mieszkańcy rzadziej wychodzą, wolą zostać w swoich domach. Tylko nieliczni idą do pracy, by symulować nocną zmianę. Ci, którzy wychodzą, wybierają miejsca, gdzie mogliby spędzić miło czas z przyjaciółmi. Kiedy na drogach nie ma tak dużo pojazdów jak za dnia, samochody służb miejskich poruszają się sprawniej. Oddzielny budżet dla nocy pozwala ci dostosować jak bardzo aktywne są dane usługi w dzień i w nocy. By jak najbardziej skorzystać ze spokojnego czasu po zmroku, możesz tak dopasować śmieciarki i karawany, by operowały głównie w nocy.
Znaczącą zmianą podczas nocy jest zwiększona przestępczość. Pod osłoną nocy kryminaliści są bardziej aktywni i więcej radiowozów jest potrzebnych do zapewnienia bezpieczeństwa. Może być to bardzo łatwo zapewnione przez budżet: kiedy go podniesiesz w czasie nocnym, więcej pojazdów będzie w użyciu i będą działały częściej.
Zmniejszony nocny ruch uliczny pomaga zidentyfikować problemy w sieci drogowej. Gdy korki się zmniejszają, łatwiej zobaczyć co jest powodem ich powstawania. Spokojna noc to idealny czas na modyfikacje i dodanie nowych dróg. Płynny ruch uliczny sprawi, że miasto będzie wyglądało na żywsze i doda nowy element, walki z pogodzeniem obu, spokojnych i najbardziej ruchliwych pór dnia. Nowe opcje w transporcie publicznym pozwolą ci zdecydować, czy dane linie będą aktywne w ciągu dnia, nocy lub całą dobę. Tworzenie linii autobusowych zaspokajających potrzeby mieszkańców, których destynacje są inne niż za dnia, jest możliwą i bardzo dobrą strategią.
W podsumowaniu pora nocna tworzy nowe wyzwania i zmienia zachowanie ruchu ulicznego, by zmienić sposób funkcjonowania miasta. Chcemy sprawić, by miasta wydawały się żywe, z ciągle zmieniającymi się ich potrzebami i masą mieszkańców podróżujących do ich pożądanych destynacji.
Oryginał:
Karoliina Korppoo, główny projektant Cities: Skylines
Tłumaczenie: Konstancja N.
After Dark, pierwsze duże DLC dla Cities: Skylines, ma wiele nowych cech, a największą z nich jest cykl dnia i nocy. Zmiana czasu z pory dziennej na nocną nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. W czasie gdy zachwycamy się zjawiskowym zachodem słońca, o wiele więcej dzieje się "pod maską". Każdy budynek otrzymuje swoje nocne tekstury, by zaraz pojawiły się oświetlone okna. Dodano także nowe oświetlone banery, szyldy, neony i wiele innych, by twoje miasto wyglądało interesująco podczas nocy. Słońce wschodzi i zachodzi, malując niebo jaskrawymi barwami, widać księżyc i gwiazdy poruszające się po nocnym niebie.
Działanie miasta zmienia się podczas nocy, by ten czas był jak najbardziej realistyczny. Mieszkańcy rzadziej wychodzą, wolą zostać w swoich domach. Tylko nieliczni idą do pracy, by symulować nocną zmianę. Ci, którzy wychodzą, wybierają miejsca, gdzie mogliby spędzić miło czas z przyjaciółmi. Kiedy na drogach nie ma tak dużo pojazdów jak za dnia, samochody służb miejskich poruszają się sprawniej. Oddzielny budżet dla nocy pozwala ci dostosować jak bardzo aktywne są dane usługi w dzień i w nocy. By jak najbardziej skorzystać ze spokojnego czasu po zmroku, możesz tak dopasować śmieciarki i karawany, by operowały głównie w nocy.
Znaczącą zmianą podczas nocy jest zwiększona przestępczość. Pod osłoną nocy kryminaliści są bardziej aktywni i więcej radiowozów jest potrzebnych do zapewnienia bezpieczeństwa. Może być to bardzo łatwo zapewnione przez budżet: kiedy go podniesiesz w czasie nocnym, więcej pojazdów będzie w użyciu i będą działały częściej.
Zmniejszony nocny ruch uliczny pomaga zidentyfikować problemy w sieci drogowej. Gdy korki się zmniejszają, łatwiej zobaczyć co jest powodem ich powstawania. Spokojna noc to idealny czas na modyfikacje i dodanie nowych dróg. Płynny ruch uliczny sprawi, że miasto będzie wyglądało na żywsze i doda nowy element, walki z pogodzeniem obu, spokojnych i najbardziej ruchliwych pór dnia. Nowe opcje w transporcie publicznym pozwolą ci zdecydować, czy dane linie będą aktywne w ciągu dnia, nocy lub całą dobę. Tworzenie linii autobusowych zaspokajających potrzeby mieszkańców, których destynacje są inne niż za dnia, jest możliwą i bardzo dobrą strategią.
W podsumowaniu pora nocna tworzy nowe wyzwania i zmienia zachowanie ruchu ulicznego, by zmienić sposób funkcjonowania miasta. Chcemy sprawić, by miasta wydawały się żywe, z ciągle zmieniającymi się ich potrzebami i masą mieszkańców podróżujących do ich pożądanych destynacji.
Oryginał:
Karoliina Korppoo, główny projektant Cities: Skylines
Tłumaczenie: Konstancja N.