18-01-2015, 21:30
Masz na myśli komunikację miejską, tak?
Na transport publiczny składa się system autobusów (33 linie miejskie i podmiejskie), tramwaje (14 linii) oraz 5 linii metra (6 linia w budowie - nadziemna, ok 30 km do plaży Hoek van Holland i 7 w fazie projektów przez nowy stadion, będzie stanowić południowo - wschodni pierścień) (62 stacje w chwili obecnej). System uzupełnia kolej podmiejska (8 dworców kolejowych w tym nowy dworzec główny otwarty w tym roku, kolejny powstanie w okolicy nowego stadionu i będzie stanowić zaplecze dla kolei międzynarodowej).
Na metro obowiązuje jedynie karta czipowa, którą się doładowuje elektronicznie lub w specjalnych urządzeniach, na pozostałe środki transportu można zakupić bilet jednorazowy, ale raczej z tego nikt nie korzysta, dla turystów są duże zniżki, np mozna nabyc kartę czipową na weekend za 12 euro i jeździć dowoli. Komunikacja jest bardzo punktualna. Wszystkie pojazdy mają jednolite barwy (szary z domieszką granatu i czerwieni), przystanki to już zupełnie inna bajka niż w Polsce, nawet nie będe pisał o estetyce i czystości. Na wszystkich przystankach zainstalowany jest dynamiczny rozkład jazdy, który pokazuje aktualny czas odjazdów i za jaki czas podjedzie dana linia autobusowa/tramwajowa/metro. Rotterdam posiada 4 węzły przesiadkowe kolej-metro-tramwaj-autobus, natomiast przy wszystkich dojazdach autostradowych do miejskiego ringu są parkingi typu park&ride, na którym możemy zostawić auto, zapłacić za parking i w cenie mamy przejazd do wybranego celu i powrót.
Na transport publiczny składa się system autobusów (33 linie miejskie i podmiejskie), tramwaje (14 linii) oraz 5 linii metra (6 linia w budowie - nadziemna, ok 30 km do plaży Hoek van Holland i 7 w fazie projektów przez nowy stadion, będzie stanowić południowo - wschodni pierścień) (62 stacje w chwili obecnej). System uzupełnia kolej podmiejska (8 dworców kolejowych w tym nowy dworzec główny otwarty w tym roku, kolejny powstanie w okolicy nowego stadionu i będzie stanowić zaplecze dla kolei międzynarodowej).
Na metro obowiązuje jedynie karta czipowa, którą się doładowuje elektronicznie lub w specjalnych urządzeniach, na pozostałe środki transportu można zakupić bilet jednorazowy, ale raczej z tego nikt nie korzysta, dla turystów są duże zniżki, np mozna nabyc kartę czipową na weekend za 12 euro i jeździć dowoli. Komunikacja jest bardzo punktualna. Wszystkie pojazdy mają jednolite barwy (szary z domieszką granatu i czerwieni), przystanki to już zupełnie inna bajka niż w Polsce, nawet nie będe pisał o estetyce i czystości. Na wszystkich przystankach zainstalowany jest dynamiczny rozkład jazdy, który pokazuje aktualny czas odjazdów i za jaki czas podjedzie dana linia autobusowa/tramwajowa/metro. Rotterdam posiada 4 węzły przesiadkowe kolej-metro-tramwaj-autobus, natomiast przy wszystkich dojazdach autostradowych do miejskiego ringu są parkingi typu park&ride, na którym możemy zostawić auto, zapłacić za parking i w cenie mamy przejazd do wybranego celu i powrót.