Ad 2. Strefy niebieskie (sklepy) potrzebują dobrej komunikacji z przemysłem lub autostradami,koleją (import). Stawiaj je przy głównych (dużych) drogach i/lub postaw im stację cargo. Niebieskich stref nie ma sensu stawiać pośród przemysłowych ale niezłym rozwiązaniem (przynajmniej pod względem logistyki w grze) jest stawianie stref handlowych obok przemysłowych: przemysł - handel - mieszkania: wtedy handel ma dostęp do towarów a przemysł ma łatwy dowóz do sklepów.
Ad 3. To zależy, moim zdaniem nie.
Niby warto bo podnosi się poziom wykształcenia więc ponoć zadowolenie, podatki i mniej śmieci.
Ale ja zwykle stawiam budynki o "jeden krok milowy dalej od momentu odblokowania" a np pierwszy uniwerek dopiero ok 30-50 tys mieszkańców. Gdy od razu stawiasz szkoły przemysł ma problem z dostępnością pracowników (same magistry), poza tym radzę stawiać tyle szkół by dostępność była na poziomie 50-70%, nie więcej, w przeciwnym razie masz w fabrykach przeedukowanych robotników. Gracze często mają problem z początkowym rozwojem miasta (przemysł nie chce się rozwijać). Reasumując za i przeciw szkoły stawiaj gdy są naprawdę potrzebne (chronicznie brakuje wykształconych pracowników i/lub budujesz Njujork czyli Megabiurowisko)
Ad 8. Ma to pewien sens tylko jeśli dzielnica przemysłowa graniczy z mieszkaniami, handlem - możesz postawić dla zbuforowania dzielnic i ograniczenia negatywnego wpływu bliskości przemysłu na sąsiednie nieprzemysłowe rejony. Parki mają też pozytywny wpływ na biura.
Ad 9. Na początku możesz (z tym że pamiętaj o by-pasach (drugi tor "mijankowy" obok stacji), później dobrze jest to rozdzielić.
Co do pociągów to na dłuższą metę potrzebne będzie hub na końcu mapy. Ja mocno stawiam na kolej więc tak:
przemysł ma stacje cargo - 1 na kilka tys kratek. Jeśli masz 4-5 stacji cargo zaczyna się już problem z korkami na "wylotach"
a) pierwsze rozwiązanie to porty - część stacji ma połączenie z portem lub tylko z portem
b) drugie rozwiązanie - stacje cargo "przemysłowe" mają połączenia tylko ze stacjami cargo handlowymi (jeśli masz "dzielnicę-centrum handlowe stawiasz stację cargo w jej środku lub w pobliżu: bardzo zmniejsza korki i poprawia dostępność towarów - nie padają sklepy)
c) w praktyce przy większym mieście trzeba eksperymentować. Osobiście doszedłem do etapu
1) linia osobowa przelotowa
2) linia osobowa miejska
Dwie powyżej możesz łączyć ale tylko jeśli zastosujesz stacje Suburban z Workshopa - wtedy "miejskie" pociągi zatrzymują się na każdej stacji a "międzymiastowe" tylko na głównych stacjach (z gry), inaczej zakorkujesz wyloty
3) dla ruchu towarowego stawiam na wylotach po dwie stacje cargo - jedna ma połączenie z miastem - tu zjeżdzają pociągi ze stacji cargo, druga tuż obok - wywozi towar z miasta (i/lub importuje z zewnątrz) połączone krótką drogą - busiki zasuwają z jednej stacji do drugiej. W innym przypadku - tzn gdy wszystkie stacje cargo miały połączenie ze światem za jakiś czas miałem niekończący się korek - nie mogły wyjechać z miasta (korek był hen poza granicami miasta)
4) W razie poważnych problemów z ruchem osobowym podobne rozwiązanie możesz zastosować dla ruchu osobowego z tym że tutaj jak pisałem - najlepiej się sprawdza rozwiązanie w którym wpuszczasz pociągi m-miastowe do miasta ale stają one tylko na 2-3-4 stacjach a pozostałe to Suburbany np takie
http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...an+station
tylko dla linii lokalnych i ruchu wewnątrzmiejskiego.
W każdym z rozwiązań, na dłuższą metę, dla głównych linii (wszystkich wylotowo-przelotowych) warto budować osobny drugi tor dla ruchu cargo.
Ad 3. To zależy, moim zdaniem nie.
Niby warto bo podnosi się poziom wykształcenia więc ponoć zadowolenie, podatki i mniej śmieci.
Ale ja zwykle stawiam budynki o "jeden krok milowy dalej od momentu odblokowania" a np pierwszy uniwerek dopiero ok 30-50 tys mieszkańców. Gdy od razu stawiasz szkoły przemysł ma problem z dostępnością pracowników (same magistry), poza tym radzę stawiać tyle szkół by dostępność była na poziomie 50-70%, nie więcej, w przeciwnym razie masz w fabrykach przeedukowanych robotników. Gracze często mają problem z początkowym rozwojem miasta (przemysł nie chce się rozwijać). Reasumując za i przeciw szkoły stawiaj gdy są naprawdę potrzebne (chronicznie brakuje wykształconych pracowników i/lub budujesz Njujork czyli Megabiurowisko)
Ad 8. Ma to pewien sens tylko jeśli dzielnica przemysłowa graniczy z mieszkaniami, handlem - możesz postawić dla zbuforowania dzielnic i ograniczenia negatywnego wpływu bliskości przemysłu na sąsiednie nieprzemysłowe rejony. Parki mają też pozytywny wpływ na biura.
Ad 9. Na początku możesz (z tym że pamiętaj o by-pasach (drugi tor "mijankowy" obok stacji), później dobrze jest to rozdzielić.
Co do pociągów to na dłuższą metę potrzebne będzie hub na końcu mapy. Ja mocno stawiam na kolej więc tak:
przemysł ma stacje cargo - 1 na kilka tys kratek. Jeśli masz 4-5 stacji cargo zaczyna się już problem z korkami na "wylotach"
a) pierwsze rozwiązanie to porty - część stacji ma połączenie z portem lub tylko z portem
b) drugie rozwiązanie - stacje cargo "przemysłowe" mają połączenia tylko ze stacjami cargo handlowymi (jeśli masz "dzielnicę-centrum handlowe stawiasz stację cargo w jej środku lub w pobliżu: bardzo zmniejsza korki i poprawia dostępność towarów - nie padają sklepy)
c) w praktyce przy większym mieście trzeba eksperymentować. Osobiście doszedłem do etapu
1) linia osobowa przelotowa
2) linia osobowa miejska
Dwie powyżej możesz łączyć ale tylko jeśli zastosujesz stacje Suburban z Workshopa - wtedy "miejskie" pociągi zatrzymują się na każdej stacji a "międzymiastowe" tylko na głównych stacjach (z gry), inaczej zakorkujesz wyloty
3) dla ruchu towarowego stawiam na wylotach po dwie stacje cargo - jedna ma połączenie z miastem - tu zjeżdzają pociągi ze stacji cargo, druga tuż obok - wywozi towar z miasta (i/lub importuje z zewnątrz) połączone krótką drogą - busiki zasuwają z jednej stacji do drugiej. W innym przypadku - tzn gdy wszystkie stacje cargo miały połączenie ze światem za jakiś czas miałem niekończący się korek - nie mogły wyjechać z miasta (korek był hen poza granicami miasta)
4) W razie poważnych problemów z ruchem osobowym podobne rozwiązanie możesz zastosować dla ruchu osobowego z tym że tutaj jak pisałem - najlepiej się sprawdza rozwiązanie w którym wpuszczasz pociągi m-miastowe do miasta ale stają one tylko na 2-3-4 stacjach a pozostałe to Suburbany np takie
http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...an+station
tylko dla linii lokalnych i ruchu wewnątrzmiejskiego.
W każdym z rozwiązań, na dłuższą metę, dla głównych linii (wszystkich wylotowo-przelotowych) warto budować osobny drugi tor dla ruchu cargo.