Nie zgodzę się z Tobą:
SSD pomaga ale czy wiesz dlaczego?
Otóż: gra już przy nieco rozbudowanym savie potrzebuje 10-14GB RAMu (moje obserwacje).
Gdy brakuje RAMu fizycznego Windows uruchamia tzw pamięć wirtualną - czyli orzesz dysk (dane mapy/miasta które nie mieszczą się na RAM są zapisywane/odczytywane na bieżaco z dysku) - W takiej sytuacji różnica pomiędzy SSD a HDD jest kolosalna.
Tyle że... dysk twardy to nie zapas RAMu.
Wymądrzam się ale powtórzę - w tym przypadku, także w Twoim (chyba że grasz małymi miastami) potrzebny jest RAM. SSD "przy okazji" poprawił sprawę - ale odczułeś "kolosalną różnicę" właśnie dlatego że masz mało pamięci i Twój RAM częściowo jest na dysku twardym a wirtualny RAM na hdd bardzo spowalnia całość. Zmiana wirtualnego RAMu HDD na wirtualnyRAM SSD jest bez dwóch zdań wyraźna ale lepiej byłoby (i dużo zdrowiej dla dysku) gdybyś brakujący ram zamienił na dodatkowy RAM fizyczny. Najpierw odpowiednia ilość RAMu, potem SSD.
SSD pomaga ale czy wiesz dlaczego?
Otóż: gra już przy nieco rozbudowanym savie potrzebuje 10-14GB RAMu (moje obserwacje).
Gdy brakuje RAMu fizycznego Windows uruchamia tzw pamięć wirtualną - czyli orzesz dysk (dane mapy/miasta które nie mieszczą się na RAM są zapisywane/odczytywane na bieżaco z dysku) - W takiej sytuacji różnica pomiędzy SSD a HDD jest kolosalna.
Tyle że... dysk twardy to nie zapas RAMu.
Wymądrzam się ale powtórzę - w tym przypadku, także w Twoim (chyba że grasz małymi miastami) potrzebny jest RAM. SSD "przy okazji" poprawił sprawę - ale odczułeś "kolosalną różnicę" właśnie dlatego że masz mało pamięci i Twój RAM częściowo jest na dysku twardym a wirtualny RAM na hdd bardzo spowalnia całość. Zmiana wirtualnego RAMu HDD na wirtualnyRAM SSD jest bez dwóch zdań wyraźna ale lepiej byłoby (i dużo zdrowiej dla dysku) gdybyś brakujący ram zamienił na dodatkowy RAM fizyczny. Najpierw odpowiednia ilość RAMu, potem SSD.