15-02-2015, 01:40
Tak jest kilka znaczących różnic:
1. Najważniejsza rzecz - duże mapy (czego nie ma choćby w SC2013)
2. Prawdziwa, realistyczna symulacja wody - jedyna gra z serii city builder, która to wprowadziła - a co za tym idzie także budowa elektrownii wodnej, realistyczny przepływ ścieków w rzece itd... możemy tworzyć nawet wodospady!
3. Podział na dzielnice i mozliwość przypisania im różnej polityki, zarządzeń
4. Budynki mieszkalne mają 5 poziomów zamożności a nie 3 -jak pozostałe gry
5. Wysokość budynków możemy ustalać poprzez politykę (mamy np możliwość zablokowania powstawania wieżwców w poszczególnych dzielnicach dzięki zarządzeniu "highrise ban"
6. Mamy wpływy z komunikacji miejskiej - w SC czy CXL tego nie ma
7. Prawdziwa symulacja mieszkańców - ludzie pracują w jednym miejscu, wracają do domu, by pójść na zakupy i wrócić do TEGO SAMEGO domu a nie losowego jak w SC2013. Tam ludzie każdego dnia mieszkali w innym miejscu i pracowali także każdego dnia w innym - gdzie tu logiczna symulacja?!
8. Specjalizacja w przemyśle drzewnym, tartaki
9. Edytor map wbudowany w grę, który znacznie ułatwi tworzenie wymarzonego miasta (w SC4 tez był tryb boski ale nie dawał tylu możliwości co Edytor map)
10. Cuda - to jedna z rzeczy, której twórcy nie chcą zdradzać zbyt szczegółowo, ale w zależności jaki kierunek wybierzemy w rozwoju naszego miasta, takie budynki dostaniemy ostatecznie jako forma nagrody i w tym będziemy się specjalizować, przy czym nie są to ani landmarki ani budynki odblokowywane w trakcie rozgrywki. To zupełnie inne budowle, do których dostaniemy dostęp w zalezności od specjalizacji miasta i nigdy nie dostaniemy ich wszystkich - to od nas będzie zależeć w jakim kierunki rozwiniemy miasto.
11. Poruszające się drzewa w zalezności od siły wiatru, dynamiczne powietrze (mgła), latające ptaki...
To co mi przyszło do głowy na szybko, a to tylko część, którą ujawnili deweloperzy. Dopiero po premierze dowiemy się być może znacznie więcej.
1. Najważniejsza rzecz - duże mapy (czego nie ma choćby w SC2013)
2. Prawdziwa, realistyczna symulacja wody - jedyna gra z serii city builder, która to wprowadziła - a co za tym idzie także budowa elektrownii wodnej, realistyczny przepływ ścieków w rzece itd... możemy tworzyć nawet wodospady!
3. Podział na dzielnice i mozliwość przypisania im różnej polityki, zarządzeń
4. Budynki mieszkalne mają 5 poziomów zamożności a nie 3 -jak pozostałe gry
5. Wysokość budynków możemy ustalać poprzez politykę (mamy np możliwość zablokowania powstawania wieżwców w poszczególnych dzielnicach dzięki zarządzeniu "highrise ban"
6. Mamy wpływy z komunikacji miejskiej - w SC czy CXL tego nie ma
7. Prawdziwa symulacja mieszkańców - ludzie pracują w jednym miejscu, wracają do domu, by pójść na zakupy i wrócić do TEGO SAMEGO domu a nie losowego jak w SC2013. Tam ludzie każdego dnia mieszkali w innym miejscu i pracowali także każdego dnia w innym - gdzie tu logiczna symulacja?!
8. Specjalizacja w przemyśle drzewnym, tartaki
9. Edytor map wbudowany w grę, który znacznie ułatwi tworzenie wymarzonego miasta (w SC4 tez był tryb boski ale nie dawał tylu możliwości co Edytor map)
10. Cuda - to jedna z rzeczy, której twórcy nie chcą zdradzać zbyt szczegółowo, ale w zależności jaki kierunek wybierzemy w rozwoju naszego miasta, takie budynki dostaniemy ostatecznie jako forma nagrody i w tym będziemy się specjalizować, przy czym nie są to ani landmarki ani budynki odblokowywane w trakcie rozgrywki. To zupełnie inne budowle, do których dostaniemy dostęp w zalezności od specjalizacji miasta i nigdy nie dostaniemy ich wszystkich - to od nas będzie zależeć w jakim kierunki rozwiniemy miasto.
11. Poruszające się drzewa w zalezności od siły wiatru, dynamiczne powietrze (mgła), latające ptaki...
To co mi przyszło do głowy na szybko, a to tylko część, którą ujawnili deweloperzy. Dopiero po premierze dowiemy się być może znacznie więcej.