Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Traffic Manager: President Edition cz.1 - podstawy
#1
Cześć, w tym poradniku przestawię podstawy korzystania z modu TM:PE w najnowszej wersji.



A więc na początek aby otworzyć menu modyfikacji klikamy na ikonkę z koroną w górnej części ekranu:
   

Po tej akcji wysuwa nam się menu z 12 opcjami do wyboru. Ale po kolei, zacznijmy od pierwszej z nich:


1. Pierwsza opcja dodaje zwykłą (dzięki modyfikacji dostępne są jeszcze dwie) sygnalizację świetlną do skrzyżowania, sterowaną automatycznie tak jak standardowa w grze.
Po wybraniu opcji najeżdżamy na skrzyżowanie aż podświetli się na niebiesko:
   

A następnie klikamy na nie po czym pojawi się sygnalizacja świetlna:
   

2. Druga dostępna opcja wprowadza sygnalizację ręczną.
Po wybraniu skrzyżowania i naciśnięciu na nie pojawiają nam się światła dla poszczególnych dróg jak i dla przejść dla pieszych:
   

Dodatkowo po wybraniu opcji zmiana trybu możemy rozdzielić w danym miejscu sygnalizację np. na jazdę na wprost i w prawo:
   

3. Czwarta opcja to łączenie pasów.
Inaczej mówiąc łączymy pas przed skrzyżowaniem i za nim i z danego pasa ruchu pojazdy będą mogły poruszać się po skrzyżowaniu tylko tą wyznaczoną trasą. Opcja bardzo przydatna przy budowie większych skomplikowanych skrzyżowań

Po wybraniu skrzyżowania do wyboru mamy (w tym przypadku) cztery punkty:
   

Po kliknięciu w jeden z nich możemy przeciągnąć go na drugą stronę skrzyżowania:
   

Dzięki temu z naszego lewego pasa pojazdy już nie będą mogły zawrócić jak to było standardowo w grze a będą jechać prosto, w dodatku dalej tylko lewym pasem (nie zmienią go na skrzyżowaniu, gdybyśmy chcieli taką zmianę dopuścić można połączyć jeden punkt z dwoma za skrzyżowaniem. W ten sposób można również z jednego pasa zrobić mp. skręt w lewo i prawo.)

4. Trzecia opcja to zmiana strzałek pasów.
Uproszczone łączenie pasów. Nie możemy już definiować na który pas może wyjechać pojazd ze skrzyżowania ale tylko czy ma jechać prosto, w lewo lub w prawo. Przydatne przy mniej skomplikowanych skrzyżowaniach gdzie jednak chcemy w łatwy i szybki sposób zakazać np. skrętu w lewo.
Dodatkowo nie można tej opcji łączyć z poprzednią!

Po najechaniu na skrzyżowanie nie mamy już do wyboru skrzyżowania jako takiego tylko poszczególne drogi dochodzące do skrzyżowania:
   


I tutaj drobna uwaga. Jak widać skrzyżowanie przez grę jest traktowane jako skręt w prawo. Jeżeli zmienimy dzięki tej opcji strzałki pasów na jazdę na wprost mogą pojawić się jakieś błędy (np. samochody nie będą w ogóle jeździć przez skrzyżowanie). Nie testowałem tego ale przy takich skrzyżowaniach lepiej zostawić wszystko tak jak jest.

5. Piąta opcja do wyboru to "zablokuj znikanie pojazdów"
Chyba tłumaczyć nie muszę Wink Ale... Czasem zdarza się że np. w korkach zniknie nam autobus, ciężarówka itp. a z tego wynikają potem różne problemy. Ta opcja blokuje właśnie te znikanie. 

6. Szósta opcja to "wyczyść ruch"
Czyści mapę z jakiegokolwiek ruchu, czy to kołowego, lotniczego, wodnego. Mapa staje się pusta. Nie polecam tej opcji bo zanim wszystko wróci do normy możemy narobić miastu niezłych problemów.


7. Następnie mamy możliwość ustawiania znaków pierwszeństwa.
Po wybraniu tej opcji i wybraniu skrzyżowania mamy możliwość ustawienia znaków takich jak:
  • Droga z pierwszeństwem przejazdu
  • Droga podporządkowana
  • Stop
Oraz po środku "X" aby wyczyścić znaki
   

8. Kolejna opcja to "sygnalizacja czasowa"
Tak jak nazwa mówi możemy dzięki niej stawiać na skrzyżowaniach sygnalizacje czasowe (np. 5 sekund zielonego dla jednego kierunku, 10 dla drugiego). Ale do tego zrobię niedługo osobny poradnik bo na początku jest to trochę skomplikowane.
   


9. Następnie mamy do wyboru "ustawienia skrzyżowań"
Tutaj mamy dodatkowo cztery opcje po wybraniu skrzyżowania:
   
  1. "Możliwość wjazdu na zablokowane skrzyżowanie" - Przykładowo pojazd jadący na wprost skrzyżowania nie wjedzie na nie dopóki za skrzyżowaniem nie będzie wolnego miejsca. Czyli gdy za skrzyżowaniem jest korek, samochody przed skrzyżowaniem nie będą na nie wjeżdżać, chyba że zmienimy to właśnie tu. Przydatne gdy skrzyżowania mniejszych (np. osiedlowych) dróg są na tyle blisko siebie że korki powstają tylko dlatego że pojazdy co chwilę się zatrzymują przed skrzyżowaniami bo za nimi nie ma dla nich miejsca.
  2. Włącza/Wyłącza możliwość zmiany pasa (z prawego na lewy i odwrotnie) pojazdów na skrzyżowaniu
  3. Włącza/Wyłącza przejścia dla pieszych (nie kasuje "zebry" ze skrzyżowania!)
  4. Włącza/Wyłącza możliwość zawrócenia na skrzyżowaniu
10. "Ograniczenia prędkości"
Dzięki temu możemy tak jak na screenie nadać maksymalną prędkość 130km/h drodze gruntowej  Cheese
   

11. "Ograniczenia ruchu pojazdów"
Opcja wprowadza możliwość zablokowania drogi dla danego typu pojazdu. Tutaj podaję przykład:

Stworzyłem linię autobusową kończącą się pętlą uliczną. Aby autobusy nie pchały się przez środek osiedla:
   

mogę zablokować dla autobusów część dróg osiedlowych:
   

dzięki czemu linia od razu wróci na główną drogę:
   


12. Ostatnia już opcja to zakaz parkowania.
Przydaje się to przy większych skrzyżowaniach. Każdy wie że na nich raczej próżno szukać zaparkowanych samochodów. Niestety standardowo w grze nie ma możliwości wyłączenia tego. I tu właśnie z pomocą przychodzi ten mod.
   


EDIT:

13. Usuwanie pojedynczych pojazdów.
Po ostatniej aktualizacji pojawiła się opcja usuwania pojedynczych pojazdów. Bardzo przydatne gdy np. zatkają się tory, statki nie będą chciały wypłynąć z portu itd.
Po wybraniu jakiegokolwiek pojazdu widoczna jest nowa ikona, "X". Po kliknięciu pojazd natychmiastowo znika z mapy.
   

I to by było na tyle. Tak jak mówiłem niedługo pojawi się również osobny poradnik co do czasowej sygnalizacji świetlnej.
Mam nadzieję że wszystko było zrozumiałe i ułatwię komuś korzystanie z tego moda Smile
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
Traffic Manager: President Edition cz.1 - podstawy - przez SZyMeX - 28-07-2017, 18:32

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości