Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Pojazdy blokują się na rondach
#3
Jako obecny opiekun TM:PE czuje się wywołany do tablicy więc...

Kilka tygodni temu znalazłem błąd w kodzie, bardzo stary, generalnie wygląda na to, że nawet pierwszy autor pierwszej wersji moda (prawie 7 lat temu) nie wiedział jak tak na prawdę ta gra symuluje pojazdy, a to, że większość funkcji działa przez 80% czasu to jest w dużej mierze zbieg okoliczności (bardzo proste przypadki, żadnych wyjątków od prostych reguł czy łączenia więcej niż jednej funkcji aby zadecydować co zrobić) i te pozostałe 20% czyli właściwie 99% związanych z realistycznymi przypadkami sprawia duże problemy.
Pewna część kodu, obliczająca co powinien zrobić pojazd dojeżdżając do skrzyżowania (czy pojazd może jechać czy nie) została zaprojektowana tak jak było wygodniej (z niewiedzy bądź premedytacji), niestety na tych obliczeniach opera się 60% innych funkcji moda. 
Eksperymentowałem z prostym fixem i tu już było widać ogromne zmiany w zachowaniu (problem z długością segmentów przestał istnieć, ustawienia priorytetów były respektowane aż za dobrze, pojazdy lepiej reagowały na widok pieszych na pasach itd.), niestety ta drobna zmiana, a właściwie dostosowanie tego małego kawałka kodu do tego jak faktycznie symulowany jest ruch może sprawiać nie lada problemy wydajnościowe w pewnych sytuacjach (w obszarach o dużej gęstości segmentów) i ciężko było przewidzieć gdzie się mogą pojawić się problemy (za mało czasu na testy) dlatego absolutnie żaden fix w związku z tym tematem nie pojawi się w 11.6 planowanym na premierę DLC(jutro, wtorek).


Obecnie w moich planach na 11.7 (czyli następny update) jest:

- kompletne przebudowanie i przyspieszenie AI parkowania: głównie wyeliminowanie efektu krążenia wśród pustych miejsc parkingowych celem znalezienia tego perfekcyjnego no i redukcja efektu dryfowania pojazdów przez pół mapy do miejsca parkingowego(tu można coś podziałać, choć dryfować zawsze będą, ale celem będzie max na długość pojazdu),

- zredukowanie efektu przetasowywania pojazdów jeśli przesuwamy jakieś skrzyżowanie, kawałek drogi czy budynek parkingu tak aby "rozrzucało" tylko i wyłącznie pojazdy które stoją zaparkowane na drodze bądź w konkretnym budynku który przesuwamy,

- adaptacja istniejącego kodu odpowiedzialnego za podejmowane decyzje na i przed skrzyżowaniami czyli de facto detekcja kolizji, pierwszeństwo przejazdu i eliminacja problemu ze zbyt krótkimi segmentami
 Podziękowali: SZyMeX , kabexxx , WooQash
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
Pojazdy blokują się na rondach - przez WooQash - 23-01-2022, 18:34
RE: Pojazdy blokują się na rondach - przez SZyMeX - 23-01-2022, 22:32
RE: Pojazdy blokują się na rondach - przez krzychu124 - 24-01-2022, 13:05

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości