Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Za Kulisami #6: Poradniki i Doradca
#1
ZA KULISAMI #6: PORADNIKI I DORADZTWO

Witajcie burmistrzowie! Mamy dla Was ostatni dziennik rozwoju z tej miniserii. Dziś zajmiemy się poradnikami dostępnymi w grze. Z nich dowiesz się jak działają i jakich przydatnych informacji dostarczają.

Poradniki w Cities: Skylines II mają za zadanie wprowadzić Cię do świata gry i krok po kroku przeprowadzić przez proces budowy miasta odnoszącego na tym polu sukcesy. Chociaż Cities: Skylines również posiadała małe samouczki i wyjaśniała niektóre mechanizmy usług, czy funkcji, niestety w pewnym sensie miały ograniczenia, dlatego postanowiliśmy opracować nowy system pomocy w Cities Skylines II. Dzięki temu gracze zaznajomieni już z poprzednią częścią, jak i Ci niedoświadczeni, będą mogli zapoznać się z tym niesamowitym gatunkiem symulatora budowy miasta.

Samouczki można uruchomić na początku gry. Pełnią funkcję przewodnika dostarczającego niezbędnych informacji w trakcie budowy miasta, jego podstawowych potrzeb i pomogą przygotować Ci miasto w jego przyszłym rozwoju. W miarę jak zwiększysz postępy w grze, samouczek dostarczy ci więcej informacji, których z czasem będzie mniej, gdy obejmiesz stery nad swoim miastem. Podpowiedzi nie są limitowane, lecz wyświetlą się, gdy najedziesz kursorem myszki na panel wybranej przez siebie usługi.

Poradniki współpracują z dymkami i innymi informacjami wyświetlanymi w panelu oraz dostarczają bardziej szczegółowych informacji na temat danego obiektu. Natomiast samouczki podpowiadają gdzie zbudować i w jaki sposób umieścić obiekt. Razem pełnią funkcję tandemu pozwalającą wprowadzić Cię w każdą ważną funkcję, tak by miasto odtrąbiło sukces.

Dla raczkujących graczy samouczki są przewodnikami i instruktażami, a w miarę rozwoju miasta pozwalają w łatwy sposób przejść do kolejnych kroków za pomocą dodatkowych informacji i wskazówek. Z kolei doświadczeni gracze uzyskają dodatkową wiedzę na temat nowych mechanizmów, jeśli utkną na jakimś etapie gry lub gdy nie będą do końca pewni, jak działa dana funkcja. Samouczki są opcjonalne i można je w każdej chwili włączyć lub wyłączyć. Nawet po ich wyłączeniu uzyskasz informacje, klikając na panel Doradcy w prawym górnym rogu ekranu. Wystarczy, że otworzysz go i wybierzesz opcję, która Cię interesuje.

Istnieje również możliwość ponownego uruchomienia lub kontynuowania samouczków. Z tej opcji skorzystasz w trakcie zakładania miasta na tej samej mapie, lub na zupełnie nowej.


ZACZNIJ OD PORADNIKÓW

Wybierając poradnik, już na początku przejdziesz przez kilka podstawowych opcji dotyczących poruszania się. Nazywamy je elementami sterującymi kamery. Są też dostępne skróty klawiaturowe, które znajdziesz w menu opcji w obszarze wprowadzenie. Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz zmienić ustawienia sterowania z domyślnego na wybrany przez siebie, lub zresetować i przywrócić z powrotem jako ustawienia domyślne.

[Obrazek: win0hmF.jpg]
Karta instrukcji sterowania wyświetli się na środku ekranu i przekaże odpowiednie informacje, bez względu na to, czy używasz klawiatury i myszy, bądź kontrolera. Po pomyślnym wykonaniu zadania tekst instrukcji zmieni kolor na zielony i zostanie wyświetlony kolejny krok.


JAK ROZPOCZĄĆ BUDOWĘ MIASTA

Kiedy już opanujesz sterowanie, czas zacząć budowę miasta. W samouczku znajdziesz krótką listę zadań do wykonania, w którym będziesz musiał zaspokoić podstawowe potrzeby miasta. Lista zadań wskaże Ci, jaki budynek użyteczności publicznej w pierwszej kolejności należy wybudować, podpowie Ci zasady budowy infrastruktury drogowej, czy pomoże wyznaczyć pierwsze strefy. Samouczki zadaniowe są przeznaczone dla nowych i początkujących graczy, ale pojawią się też w nowych funkcjach niektórych usług dla doświadczonych graczy. Po wykonaniu zadań możesz rozpocząć rozwój miasta. Listy zadań w tym przewodniku nie można pominąć, ale będzie to możliwe, gdy ją ukończysz.

[Obrazek: tA88zjK.jpg]
Lista zadań to samouczek, który rozpoczniesz po kliknięciu przycisku odtwarzania. Na każdy krok z listy możesz poświęcić tyle czasu, ile potrzebujesz, a także wrócić do dowolnego z nich lub go powtórzyć. Niewykonane zadania będą się podświetlać na szaro, do czasu aż nie wykonasz kolejnego kroku.


RÓŻNE SPOSOBY ROZPOCZĘCIA PORADNIKÓW

Samouczki podzielone są na kilka sposobów i zawierają odpowiednie wskazówki, które będą służyć Ci pomocą. Mogą pojawić się dymki wskazujące funkcje, ale także karty ze szczegółowymi informacjami lub listy zadań zawierające instruktaże pomocne w budowie miasta.


DYMEK PIERWSZEGO KROKU

Dymek początkowego kroku wskazuje element, o którym mówi i podświetla go zielonym konturem wokół ikonki. Dymki podają ogólne informacje o obiektach, takich jak drogi lub usługi, a zielony kontur wokół nich jest animowany, żeby zachęcić Cię do kliknięcia w niego. Następnie otwiera się menu w celu przejścia do następnego kroku samouczka. Jeśli zamkniesz przed zakończeniem samouczka panel lub usługę, wówczas wokół odpowiednich ikon i zakładek pojawi się zielony kontur, wskazujący, dokąd masz się udać.

[Obrazek: c6mJHqw.png]
Gdy klikniesz w zielony, migający kontur przejdziesz do miejsca, w którym zapoznasz się z daną usługą lub funkcją. Aby przejść kolejny krok w samouczku, musisz wybrać ikonę.


KROKI W DYMKU

Następne kroki znajdziesz w dymku, które przeprowadzą Cię przez zasoby i narzędzia. W każdej chwili możesz swobodnie je przewijać do przodu i do tyłu, aby zapoznać się z narzędziami i elementami sterującymi przed rozpoczęciem budowania. Na tym etapie znajdziesz niektóre typowe narzędzia, elementy sterujące i nowe dodatki, które z jakichś względów mogłyby pozostać niezauważone przez gracza. Objaśnienia wszystkich opcji są zwięzłe, dlatego w każdej chwili znajdziesz w nich podpowiedzi wyjaśniające szczegóły danej funkcjonalności.

[Obrazek: eqtwrXh.jpg]
Kroki w dymku opisują daną funkcję w panelu. Liczba między strzałkami pokazuje, na którym etapie się znajdujesz i ile jest w sumie kroków. Po ukończeniu kroków w samouczku możesz go zamknąć.


KARTY ZADAŃ

Karty Zadań są często ostatnim krokiem sekwencji samouczków. Podpowiedzi w samouczku wskażą Ci twoje obecne cele do wykonania, a po ich zrealizowaniu będziesz mógł zamknąć samouczek, chociaż nie wszystkie sekwencje kart muszą zakończyć się zadaniem końcowym. Gracz otrzyma aktywną listę zadań, gdy musi coś zbudować. Niektóre z kart mogą pojawić się na środku ekranu w przypadku bardziej złożonych konstrukcji, jak transport publiczny. Jeśli tekst karty jest za długi bez problemu go przewiniesz lub zminimalizujesz w trakcie budowy bez zamykania samouczka. Aby zminimalizować kartę, zamknij ją i otwórz ponownie za pomocą małej strzałki znajdującej się na pasku.

[Obrazek: 87spTGM.jpg]
Karty zadań zawierają obraz, tekst, a jeśli jest to konieczne także wskazówki dotyczące klawiszy lub przycisków wyboru, które możesz użyć. Gdy zadanie zostanie wykonane, obok numeru karty pojawi się znacznik wyboru umożliwiający zamknięcie i ukończenie samouczka bez konieczności ponownego wykonywania zadania.


WYSKAKUJACE KARTY

Karty wyskakujące na środek ekranu pojawią się wówczas, gdy nie ma dla nich określonej ikony, narzędzia lub panelu, na który można by kliknąć. Wyświetlają one szczegółowe informacje, aby zwrócić uwagę na nowy typ problemu w mieście. Karty można przewijać, wybierając strzałkę. Jeżeli musisz wykonać zadanie wynikające z karty, to zamkniesz ją kiedy zadanie zostanie zrealizowane albo możesz ją pominąć.

[Obrazek: NXqEYCo.jpg]


WSKAZÓWKI

Jaka jest różnica pomiędzy wskazówką a samouczkiem? Wskazówki to krótkie dymki informacyjne nie wymagające działań, które pojawiają się obok samouczków z listy zadań. Po przeczytaniu można je wyłączyć. Podpowiedzi wskazują na te narzędzia, które są w danym momencie szczególnie przydatne. Po wyświetleniu podpowiedzi pojawi się ona na dole listy zadań, a w razie potrzeby uzyskasz do niej dostęp wraz z innymi samouczkami przez kliknięcie na Doradcę.

[Obrazek: 1wVQ2Y9.png]
Wskazówki wskazują informacje, o których warto wiedzieć. Nie wymagają żadnych działań, a jeśli informacje nie są w danym momencie istotne, można je zamknąć. Jeśli chcesz ponownie przeczytać podpowiedź, wybierz ją z listy zadań lub w panelu Doradcy.


SAMOUCZEK PO LIŚCIE ZADAŃ

Po wykonaniu listy zadań samouczek może pojawić się w przypadku, kiedy pierwszy raz otworzysz nową usługę lub funkcję wyświetloną w panelu. Nowe opcje zostaną podświetlone na zielono w prawym górnym rogu ikony. Te samouczki działają w podobny sposób, jak opisywana wcześniej lista zadań, z tą tylko różnicą, że można je w każdej chwili zamknąć bez potrzeby przewijania dalszych kroków. Po zamknięciu zostaną przeniesione do panelu Doradcy, gdzie w każdej chwili będzie można z nich skorzystać.

[Obrazek: mQfPJjD.jpg]
Samouczki otworzą się po odblokowaniu nowej usługi lub funkcji w panelu. Nowe usługi będą odblokowywane wraz z rozwojem miasta.


WYRÓŻNIENIE POGRUBIONEGO TEKSTU

W samouczku zauważysz także wyróżniony tekst, który przedstawi najważniejsze szczegóły. Przeczytanie pogrubionego tekstu wyjaśni, czym jest podświetlona funkcja, a reszta tekstu pokaże więcej szczegółów. We wszystkich samouczkach, podpowiedziach i funkcjach panelu, można znaleźć i przewertować wiele przydatnych informacji potrzebnych na daną chwilę.

[Obrazek: lY9q4IW.jpg]
Wyróżniony tekst jest pogrubiony i stanowi podstawę informacji zawartych w samouczku.


DORADCA

Po ukończeniu listy zadań w prawym górnym rogu ekranu wyświetli się Doradca, a jeśli grasz z wyłączonymi samouczkami, będziesz mógł w każdej chwili na niego kliknąć. Po prostu wybierz znak zapytania, aby otworzyć panel Doradcy i przejść do obszernej listy wszystkich samouczków w grze. Samouczki są podzielone na pięć grup: Usługi, Miasto, Informacje i powiadomienia, Obywatele oraz Interfejs i narzędzia. W tych grupach znajdziesz podgrupy, takie jak Energia elektryczna, w których znajdziesz wszystkie samouczki dotyczące tej usługi. Aby rozwinąć lub zamknąć grupę, wybierz ikonę małej strzałki i kliknij na samouczek, aby go otworzyć. Jeśli samouczek składa się z więcej niż jednego kroku, wybierz ten najwyższy lub przejdź do następnego, od którego chcesz zacząć. Kroki są oznaczone małą kropką, aby były łatwo rozpoznawalne. Poradniki dodawane są do listy po odblokowaniu usług lub elementów panelu.

[Obrazek: LxdYYBy.jpg]
Doradca gromadzi wszystkie ukończone samouczki w celu późniejszego wykorzystania. Gdy samouczki są wyłączone, wszystkie inne są dodawane do panelu doradcy bez odtwarzania.


ZABAWA BEZ PORADNIKÓW

Możesz pominąć samouczki i otworzyć je ręcznie z poziomu Doradcy w każdej chwili. W panelu Doradcy znajdziesz te samouczki, które dotyczą odblokowanych usług i funkcji, a za każdym razem, gdy usługi lub funkcje zostaną odblokowane, otrzymasz dla nich odpowiednie instrukcje. Samouczki można włączyć i rozpocząć na każdym etapie rozwoju miasta. Samouczki dostarczają informacji o starych, nowych i ulepszonych usługach. Dzięki podpowiedziom i instrukcjom w panelu informacyjnym możesz rzucić okiem lub dokładnie zapoznać się z mechanizmami gry.

Tym ostatnim etapem zakończyliśmy omawianie dzienników rozwoju za kulisami. Mamy nadzieję, że spodobała się Wam nasza filozofia i cele związane z konkretnymi aspektami gry oraz procesy stojące za jej ożywieniem. Jeśli chciałbyś przeczytać więcej takich materiałów, nie wahaj się dać znać. Na ten moment odliczamy godziny do premiery Cities: Skylines II i nie możemy się doczekać kiedy w końcu w nią zagracie.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości