Tłumaczenie piątego Dziennika deweloperów. Źródło: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...or.908795/
W darmowej części dodatku Snowfall będzie się znajdować nowe narzędzie, umożliwiające moderom tworzenie niezwykłych map do Cities Skylines.
Nazywamy to narzędzie edytorem motywów (Theme Editor).
Jak wiecie, na ten moment w grze jest 5 różnych motywów (łącznie z nadchodzącym zimowym) i każdy z nich ma inne "fikcyjne" położenie geograficzne. Każdy ich element jest przez nas dopracowany tak, by zapewnić unikalne doświadczenia przy budowaniu miast na każdym z nich, wliczając w to efekty wizualne, jak i budynki czy drzewa.
Chcieliśmy, by edytor motywów umożliwił wam tworzenie zróżnicowanych map zgodnych z waszymi upodobnieniami.
Możesz wybrać nasz bazowy motyw i edytować dowolnie większość jego właściwości.
Edytor motywów jednak nie umożliwia edytowania obiektów, jest skupiony na wyglądzie map.
Znajdziesz edytor motywów w Narzędziech w menu głównym, tam, gdzie znajdują się edytor map i obiektów.
Na początek wybierzesz bazowy motyw, od jakiego będziesz chciał zacząć. Możesz też pobrać gotowy motyw z Warsztatu i na nim pracować.
W samym edytorze zauważysz załadowaną mapę i znajomy interfejs pokazujący właściwości jakie możesz zmienić. Wszystko będzie widoczne na panelu otwieranym w pasku zadań na dole ekranu.
Panel Właściwości Terenu umożliwi zmianę tekstur mapy, włączenie lub wyłączenie szczegółowych siatek na każdej warstwie, na przykład dekoracyjnej trawy, trawy na żyznej glebie i skał na klifach oraz kontrolowanie koloru mapy w zależności od np. zanieczyszczenia.
Panel właściwości wody umożliwia zmianę jej koloru i tekstury.
Panel właściwości atmosfery skupia się na wyglądzie nieba. Wygląd wschodów i zachodów słońca zmienisz dzięki Rayleigh i Mie w ustawieniach rozpraszania światła. Możesz także zmienić wielkość słońca czy księżyca.
Wolna kamera włączana w prawym dolnym rogu ekranu ułatwi eksperymentowanie z oświetleniem.
(Tłumaczenie części o strukturach dopiszę jutro )
W przyszłości chcielibyśmy dodać możliwość ładowania mapy/zapisu gry używając obecnie załadowanego motywu, dostosowywanie wyglądu trawy, skał czy mgły wraz z pogodą.
To na razie wszystko, nie możemy się doczekać ujrzenia waszych pomysłów!
Tłumaczenie, wybaczcie, że tak okrojone, lecz to z braku czasu. Postaram się resztę jutro dopisać! K.N.
W darmowej części dodatku Snowfall będzie się znajdować nowe narzędzie, umożliwiające moderom tworzenie niezwykłych map do Cities Skylines.
Nazywamy to narzędzie edytorem motywów (Theme Editor).
Jak wiecie, na ten moment w grze jest 5 różnych motywów (łącznie z nadchodzącym zimowym) i każdy z nich ma inne "fikcyjne" położenie geograficzne. Każdy ich element jest przez nas dopracowany tak, by zapewnić unikalne doświadczenia przy budowaniu miast na każdym z nich, wliczając w to efekty wizualne, jak i budynki czy drzewa.
Chcieliśmy, by edytor motywów umożliwił wam tworzenie zróżnicowanych map zgodnych z waszymi upodobnieniami.
Możesz wybrać nasz bazowy motyw i edytować dowolnie większość jego właściwości.
Edytor motywów jednak nie umożliwia edytowania obiektów, jest skupiony na wyglądzie map.
Znajdziesz edytor motywów w Narzędziech w menu głównym, tam, gdzie znajdują się edytor map i obiektów.
Na początek wybierzesz bazowy motyw, od jakiego będziesz chciał zacząć. Możesz też pobrać gotowy motyw z Warsztatu i na nim pracować.
W samym edytorze zauważysz załadowaną mapę i znajomy interfejs pokazujący właściwości jakie możesz zmienić. Wszystko będzie widoczne na panelu otwieranym w pasku zadań na dole ekranu.
Panel Właściwości Terenu umożliwi zmianę tekstur mapy, włączenie lub wyłączenie szczegółowych siatek na każdej warstwie, na przykład dekoracyjnej trawy, trawy na żyznej glebie i skał na klifach oraz kontrolowanie koloru mapy w zależności od np. zanieczyszczenia.
Panel właściwości wody umożliwia zmianę jej koloru i tekstury.
Panel właściwości atmosfery skupia się na wyglądzie nieba. Wygląd wschodów i zachodów słońca zmienisz dzięki Rayleigh i Mie w ustawieniach rozpraszania światła. Możesz także zmienić wielkość słońca czy księżyca.
Wolna kamera włączana w prawym dolnym rogu ekranu ułatwi eksperymentowanie z oświetleniem.
(Tłumaczenie części o strukturach dopiszę jutro )
W przyszłości chcielibyśmy dodać możliwość ładowania mapy/zapisu gry używając obecnie załadowanego motywu, dostosowywanie wyglądu trawy, skał czy mgły wraz z pogodą.
To na razie wszystko, nie możemy się doczekać ujrzenia waszych pomysłów!
Tłumaczenie, wybaczcie, że tak okrojone, lecz to z braku czasu. Postaram się resztę jutro dopisać! K.N.