Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Dziennik Developerski #8: Klimat i Pory Roku
#1
Cześć wszystkim w cotygodniowym dzienniku rozwoju Cities: Skylines II! 

W poprzednim dzienniku omawialiśmy Mapy i Motywy, a dziś będziemy kontynuować wprowadzanie dwóch nowych i ekscytujących funkcji map: Klimatu i Pór roku. Aby uzyskać szybkie informacje, obejrzyj poniższy film:



Mapy w Cities: Skylines miały różne motywy, które tylko wizualnie wpływały na atmosferę i środowisko, żeby mógł pojawiać się zmienny klimat. Mapy korzystające z tego samego motywu mogły działać w ten sam sposób, co znaczy tyle, że dwa borealne miasta miały ten sam klimat lub długość dnia. W Cities: Skylines II zastąpiliśmy ten system zupełnie nową funkcją - klimatu! Mechanizm zmiennych pór roku na każdej mapie sprawił, że mapy otrzymały wyjątkową rozgrywkę z własnym klimatem opartym na rzeczywistych lokalizacjach, od fińskiej wsi na północy po Brisbane na południu. Klimat kontroluje zmieniające się pory roku, długość dnia i wzorce pogodowe, dostosowując je do pór roku panujących na danej szerokości geograficznej mapy.

[Obrazek: bqeN5tc.jpg]
Ciesz się wyjątkową atmosferą każdej mapy i ich klimatem


KLIMAT I POGODA
Każdą mapę w grze cechuje specyficzna charakterystyka i rodzaj klimatu. Klimat oparty jest na szerokości i długości geograficznej, co skutkuje zmienną długością dnia i ilością światła słonecznego, a także wysokością temperatury, stopnia zachmurzenia i opadów atmosferycznych. Te parametry oznaczają, że na wszystkich mapach są wprowadzone różne typy klimatu z czterema odrębnymi porami roku.

Klimat można podzielić na trzy podstawowe typy, które stanowią podstawę cechy unikalnej każdej mapy. Mapy oparte na klimacie umiarkowanym charakteryzują się wyraźnymi zmianami sezonowymi, umiarkowanymi opadami i szerokim zakresem temperatur. Mapy o klimacie kontynentalnym wprowadzają znaczne roczne wahania temperatury. Z kolei regiony polarne charakteryzują się krótkim i mroźnym latem oraz długotrwałą mroźną zimą. Na podstawie wyświetlanego zakresu temperatur, możesz rozpoznać, do której kategorii należy mapa. Zauważysz znaczące różnice w grupie map kontynentalnych, ponieważ klimat jest dostosowany do każdej z nich.


CIEKAWOSTKA
Klimat wielu map oparty jest na rzeczywistych lokalizacjach. Na przykład River Delta oparty jest na Szanghaju, a Lakeland na fińskim mieście Savonlinna.

Pogoda jest ściśle powiązana z klimatem i charakteryzuje ją sezonowość. Każda mapa oferuje unikalną pogodę, która zmienia się wraz z symulacją i cechuje się różną intensywnością opadów, stopniem zachmurzenia, zmianą temperatury itp.

[Obrazek: WcoskUP.jpg]
W chłodne lub deszczowe dni mieszkańcy wolą pozostać w domach, czy innych przestrzeniach zamkniętych, podczas gdy w słoneczne dni częściej korzystają z zajęć na świeżym powietrzu


Mechanizm pogody działa znacząco na rozgrywkę. Temperatura i ilość deszczu lub słońca wpływają na zachowania mieszkańców, pozwalając im zadecydować, czy chcą korzystać z parku lub zajęć rekreacyjnych w przestrzeni zamkniętej. Mieszkańcy preferują zajęcia pod dachem, gdy temperatura jest niska lub pada deszcz. Temperatura ma rzeczywisty wpływ na zużycie energii w mieście. W upalne dni zwiększa się zużycie energii, ponieważ mieszkańcy korzystają z klimatyzacji, aby się ochłodzić. Gdy jest zimno, miasto zwiększa ogrzewanie, co powoduje ponowny wzrost energii.


CZAS I PORY ROKU
W Cities: Skylines II cykl dnia i nocy oraz pory roku funkcjonują zupełnie inaczej niż w Cities Skylines I. Jeden cykl dnia i nocy to jeden miesiąc. Każdy sezon trwa około trzy miesiące, przy czym jeden rok w grze to dwanaście dni. Długość cyklu dnia i nocy zależy od klimatu mapy i aktualnej pory roku, aczkolwiek zimą noce są dłuższe. Gdy słońce zachodzi, zapalają się światła budynków i latarnie uliczne, oświetlając drogę mieszkańcom.

[Obrazek: cV17I81.jpg]
Przeżyj godziny szczytu, gdy dzień dobiega końca i przechodzi w spokojną noc


Pory roku wpływają nie tylko na ilość światła słonecznego w ciągu dnia. W zależności od klimatu temperatura zmienia się w trakcie całego roku, podobnie jak prawdopodobieństwo wystąpienia opadów deszczu i zachmurzenia. W okresie zimnych miesięcy pada śnieg i pokrywa teren map o klimacie obejmującym zimowe pory roku. Gdy pada śnieg, służby drogowe wysyłają pługi śnieżne z Zakładu Utrzymania Dróg, które usuwają nadmiar śniegu na drogach. Wpływa to na zmniejszenie ryzyka wypadków i prawidłowego utrzymania dróg. Położenie mapy odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o pory roku. Miasta położone bliżej półkuli południowej bardziej odczuwają pory roku, niż w przypadku półkuli północnej.

[Obrazek: q3jU2fY.jpg]
Dbaj o ciepło swoich obywateli i czyste drogi, gdy śnieg pokrywa miasto


Podobnie jak w Cities: Skylines prędkość gry jest regulowana za pomocą trzech opcji prędkości, a także funkcji pauzy w dowolnym momencie. Kiedy gra działa z normalną prędkością, dzień w grze trwa jak w prawdziwym życiu, nieco ponad godzinę. Przy najwyższej prędkości dzień w grze to jedna trzecia normalnej prędkości.


KATASTROFY NATURALNE
Poza normalnymi zjawiskami pogodowymi, Cities: Skylines II oferuje klęski żywiołowe, które obejmują zdarzenia losowe i wymagającą rozgrywkę. Katastrofy można włączyć i wyłączyć podczas rozpoczynania nowej gry lub wczytywania istniejącego zapisu. Katastrofy mogą wpływać na twoje miasto na wiele sposobów. Za pomocą Systemu Wczesnego Ostrzegania przed Katastrofą możesz przygotować się na wystąpienie ewentualnych klęsk żywiołowych, lecz niestety nie możesz ich całkowicie uniknąć. Łagodne spektrum katastrofy może co najwyżej przyczynić się do wystąpienia wypadków drogowych prowadzących do korków. To dodatkowo wpłynie na zdolność reagowania twoich służb na katastrofę. Bezpośrednio dotknięci żywiołem obywatele obciążą służbę zdrowia, opiekę medyczną i ratownictwo, a uszkodzenia budynków zakłócą normalną działalność firm lub usług.

Klęski żywiołowe są rejestrowane w dzienniku zdarzeń, który można znaleźć w panelu po prawej stronie głównego interfejsu użytkownika. Dziennik zawiera poprzednie wydarzenia ułożone w porządku chronologicznym oraz informacje o tym, co się wydarzyło, kiedy to się stało i jaki był wynik wydarzenia.


POŻARY LASÓW
Pożary lasów mogą występować w każdym klimacie, chociaż ryzyko pożaru zależy od poziomu opadów i temperatury. Przykładowo większe prawdopodobieństwo wybuchu pożaru lasów nastąpi w porze suchej. Gdy w okolicy znajdują się jakieś zabudowania, pożar lasu rozprzestrzeni się na pobliskie budynki, siejąc spustoszenie w mieście. Ważne jest, aby szybko zacząć gasić pożary, co zapobiegnie mniejszym szkodom w mieście.

Możesz przygotować się na pożary lasów, umieszczając na mapie wieże strażnicze. Zmniejszą prawdopodobieństwo wystąpienia pożaru lasu i dadzą strażakom czas na podjęcie odpowiedniej reakcji. Wozy strażackie ugaszą pożar, gdy zbliży się do sieci drogowej. Natomiast umieszczenie bazy helikopterów strażackich w mieście pozwoli ugasić pożar w miejscach, do których wozy strażackie nie mają dostępu.

[Obrazek: UvTPcpD.jpg]
Upewnij się, że twoje helikoptery strażackie są gotowe na porę suchą i zwiększone ryzyko pożarów lasów


BURZE GRADOWE
Gdy jest zimno, ale niemroźno, mogą wystąpić gradobicia. Burze gradowe powodują fizyczne uszkodzenia budynków, ale ich nie niszczą. Uszkodzone budynki wymagają naprawy. Środki finansowe na ten cel pochodzą z pieniędzy mieszkańców, które w normalnej sytuacji szłyby na utrzymanie i niwelację budynków. Burza gradowa może również powodować wypadki drogowe, co oczywiście zakłóci płynność ruchu. Podczas gradobicia mieszkańcy nie muszą się ewakuować do schronów, ale mogą pozostać w domach.

TORNADO
Tornado to najbardziej ekstremalna klęska żywiołowa występująca w grze Cities: Skylines II. Wpływa bezpośrednio na mieszkańców, pojazdy, budynki i może powodować poważne uszkodzenia, gdy kataklizm wystąpi w mieście. Tornado może uszkodzić lub nawet zniszczyć budynki, obywatele mogą odnieść poważne obrażenia lub zginąć na miejscu. Na obszarze, w którym uderza tornado, często dochodzi do wielu wypadków drogowych.

Najlepszym sposobem przygotowania się na ekstremalne klęski żywiołowe jest umieszczenie w mieście małych i dużych schronów ratunkowych, tak aby były łatwo dostępne dla mieszkańców. System wczesnego ostrzegania przed klęskami żywiołowymi może wykryć zbliżający się żywioł i wcześniej poinformować obywateli, aby schronili się w schronach do momentu, aż katastrofa nie minie. Duże schrony wyposażone są w autobusy ewakuacyjne, które są uruchamiane w tym samym czasie, co nakaz ewakuacji. Autobusy ewakuacyjne zaplanują swoją trasę w oparciu o gęstość zaludnienia, traktując priorytetowo szkoły, kliniki medyczne i szpitale.

[Obrazek: g8qEsGv.jpg]
Schrony awaryjne zapewnią bezpieczeństwo mieszkańcom podczas tornada przetaczającego się przez miasto


Na tym kończymy nasz dziennik rozwoju. Mamy nadzieję, że spodobało się wam zupełnie nowe spojrzenie na mechanizm pogody i pór roku! Z włączonymi katastrofami lub bez nich pogoda wpływa tak samo na twoje miasto, jak i jego mieszkańców. Mapa, którą wybierzesz do budowy swojego pierwszego miasta, postawi przed tobą niezwykłe wyzwania. Która z tych funkcji najbardziej Cię ekscytuje? Chętnie poznamy Twoją opinię! W przyszłym tygodniu zagłębimy się w najdrobniejsze szczegóły gospodarki i produkcji.

[Obrazek: TlwlXK6.jpg]
 Podziękowali: SZyMeX
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości