Cześć, witajcie ponownie w kolejnym dzienniku developerskim gry Cities: Skylines II! Tym razem przyjrzymy się bliżej symulacji ekonomicznej, sposobowi w jaki obywatele i firmy zarządzają zasobami i je wykorzystują, oraz temu, w jaki sposób zbudować dobrze prosperujące miasto, wiedząc gdzie obywatele chcą mieszkać, gdzie firmy starają ulokować swoje siedziby oraz jak i dlaczego budować połączenia, które stanowią podstawę płynnego poruszania się obywateli, zasobów i usług po mieście.
Podczas gdy symulacja ekonomiczna w Cities: Skylines jest podobna w koncepcji do symulacji ekonomicznej w Cities: Skylines II, w Cities: Skylines była prostsza. Łańcuch produkcyjny był stosunkowo wąski, ale symulacja ekonomiczna dobrze spełniła swoje zadanie w innych systemach gry.
Ponieważ Cities: Skylines II zostało zbudowane od podstaw, a wszystkie jego podstawowe systemy zostały przeprojektowane, pojawiła się również potrzeba przeprojektowania symulacji ekonomicznej. Reguluje ona gospodarstwa domowe oraz wykorzystanie przez nie ich pieniędzy i zasobów, firmy znajdujące odpowiednie lokalizacje w mieście na podstawie oceny potencjalnego zysku, dostępnych zasobów, powiązań i siły roboczej, a także funkcjonalności usług miejskich i handlu. Zanim przejdziemy do ekonomii i produkcji Cities: Skylines II, obejrzyj poniższy film.
Podczas gdy symulacja ekonomiczna w Cities: Skylines jest podobna w koncepcji do symulacji ekonomicznej w Cities: Skylines II, w Cities: Skylines była prostsza. Łańcuch produkcyjny był stosunkowo wąski, ale symulacja ekonomiczna dobrze spełniła swoje zadanie w innych systemach gry.
Ponieważ Cities: Skylines II zostało zbudowane od podstaw, a wszystkie jego podstawowe systemy zostały przeprojektowane, pojawiła się również potrzeba przeprojektowania symulacji ekonomicznej. Reguluje ona gospodarstwa domowe oraz wykorzystanie przez nie ich pieniędzy i zasobów, firmy znajdujące odpowiednie lokalizacje w mieście na podstawie oceny potencjalnego zysku, dostępnych zasobów, powiązań i siły roboczej, a także funkcjonalności usług miejskich i handlu. Zanim przejdziemy do ekonomii i produkcji Cities: Skylines II, obejrzyj poniższy film.
FILOZOFIA PROJEKTU
Chcieliśmy stworzyć głęboki i złożony system, który nie byłby zbyt skomplikowany w zarządzaniu, pozwalając ci spędzić więcej czasu na budowaniu miasta, zamiast martwić się o każdy najmniejszy szczegół na każdym możliwym etapie. System jest wzorowany na rzeczywistych modelach ekonomicznych, aby wprowadzić do gry więcej realizmu, i w większości przypadków został zaprojektowany tak, aby równoważyć się, aby wspierać zarówno nowych graczy, jak i nowo założone miasta w ich pierwszych krokach ku staniu się tętniącymi życiem metropoliami. Zawiera pomoc finansową w postaci dotacji rządowych, które wspomagają budżet miasta, pokrywając część wydatków we wczesnej fazie gry. Dotacje obejmują również zasiłki dla bezrobotnych dla osób prywatnych, aby utrzymać ich na nogach, tak aby mogli poprawić swoje życie i stać się członkami społeczeństwa.
Podczas gdy system ekonomiczny ma na celu wspieranie cię w twojej wizji budowania miasta, pomoc rządowa maleje wraz z rozwojem miasta i odnoszonymi sukcesami, pozwalając ci w pełni rozwinąć skrzydła zarządzania miastem. Im dalej w las z rozgrywką, tym bardziej możesz zacząć zagłębiać się w symulację ekonomiczną i jej zawiłości, obserwując, jak różni agenci podejmują decyzje na podstawie twoich działań - a także istnienia innych agentów - tak, aby zacząć dokonywać znaczących wyborów, kierując swoje miasto w kierunku obranego celu.
CYKL GOSPODARCZY
Gospodarka jest tworzona przez przepływy różnych zasobów między agentami gospodarstw domowych (domowników), firm i usług miejskich. Liczba agentów naturalnie rośnie wraz z rozwojem miasta, a każdy agent śledzi ilość posiadanych pieniędzy i zasobów. Agenci mają wydatki i dochody i starają się je zbilansować, podejmując decyzje o tym, co kupić, a co sprzedać w zależności od ich aktualnej sytuacji. Mieszkańcy wydają pieniądze na zakup zasobów i płacenie czynszu, firmy kupują zasoby i przekształcają je w inne zasoby, które następnie sprzedają innym firmom lub klientom. Firmy płacą również czynsz za swój budynek, który jest brany pod uwagę przy obliczaniu zysku. Niektóre usługi miejskie również zużywają zasoby, a wydatki te są dodawane do ich miesięcznego utrzymania.
Sednem symulacji ekonomicznej są strefy i ich symbiotyczne relacje między sobą. Mieszkańcy szukają domów i miejsc pracy. Firmy przemysłowe potrzebują dostępu do zasobów, a firmy komercyjne chcą sprzedawać produkty i klientów, którym mogą je sprzedawać. Podatki mogą być wykorzystywane do zachęcania lub zniechęcania różnych firm w mieście. Jeśli zasobów lub produktów jest pod dostatkiem, ustanowienie wyższych podatków może obniżyć nadwyżkę produkcji, jednocześnie zapewniając miastu niezły wzrost dochodów podatkowych. Z drugiej strony, jeśli brakuje zasobu lub produktu, obniżenie podatków, a nawet dotowanie ich poprzez ustanowienie ujemnych podatków, sprowadza do miasta więcej takich firm.
Jednak pieniądz nie krąży w systemie zamkniętym i nie pojawia się znikąd. Czynsze, płatności importowe, zyski firmy i dochody graczy to pochłaniacze pieniędzy, które usuwają pieniądze z symulacji ekonomicznej. Aby zrównoważyć pochłanianie pieniędzy, w symulacji uwzględniono również źródła pieniędzy w postaci opłacanych czynszów i zysków firmy oraz środków wykorzystywanych przez gracza, które są rozdzielane tak, że połowa z nich trafia do obywateli na podstawie ich poziomu wykształcenia, a połowa jest rozdzielana równomiernie do bogactwa budynków handlowych. Inne źródła pieniądza to dochody z eksportu przedsiębiorstw i usług miejskich, turystów oraz wspomniane dotacje rządowe dla miasta i indywidualnych obywateli.
Chcieliśmy stworzyć głęboki i złożony system, który nie byłby zbyt skomplikowany w zarządzaniu, pozwalając ci spędzić więcej czasu na budowaniu miasta, zamiast martwić się o każdy najmniejszy szczegół na każdym możliwym etapie. System jest wzorowany na rzeczywistych modelach ekonomicznych, aby wprowadzić do gry więcej realizmu, i w większości przypadków został zaprojektowany tak, aby równoważyć się, aby wspierać zarówno nowych graczy, jak i nowo założone miasta w ich pierwszych krokach ku staniu się tętniącymi życiem metropoliami. Zawiera pomoc finansową w postaci dotacji rządowych, które wspomagają budżet miasta, pokrywając część wydatków we wczesnej fazie gry. Dotacje obejmują również zasiłki dla bezrobotnych dla osób prywatnych, aby utrzymać ich na nogach, tak aby mogli poprawić swoje życie i stać się członkami społeczeństwa.
Podczas gdy system ekonomiczny ma na celu wspieranie cię w twojej wizji budowania miasta, pomoc rządowa maleje wraz z rozwojem miasta i odnoszonymi sukcesami, pozwalając ci w pełni rozwinąć skrzydła zarządzania miastem. Im dalej w las z rozgrywką, tym bardziej możesz zacząć zagłębiać się w symulację ekonomiczną i jej zawiłości, obserwując, jak różni agenci podejmują decyzje na podstawie twoich działań - a także istnienia innych agentów - tak, aby zacząć dokonywać znaczących wyborów, kierując swoje miasto w kierunku obranego celu.
CYKL GOSPODARCZY
Gospodarka jest tworzona przez przepływy różnych zasobów między agentami gospodarstw domowych (domowników), firm i usług miejskich. Liczba agentów naturalnie rośnie wraz z rozwojem miasta, a każdy agent śledzi ilość posiadanych pieniędzy i zasobów. Agenci mają wydatki i dochody i starają się je zbilansować, podejmując decyzje o tym, co kupić, a co sprzedać w zależności od ich aktualnej sytuacji. Mieszkańcy wydają pieniądze na zakup zasobów i płacenie czynszu, firmy kupują zasoby i przekształcają je w inne zasoby, które następnie sprzedają innym firmom lub klientom. Firmy płacą również czynsz za swój budynek, który jest brany pod uwagę przy obliczaniu zysku. Niektóre usługi miejskie również zużywają zasoby, a wydatki te są dodawane do ich miesięcznego utrzymania.
Sednem symulacji ekonomicznej są strefy i ich symbiotyczne relacje między sobą. Mieszkańcy szukają domów i miejsc pracy. Firmy przemysłowe potrzebują dostępu do zasobów, a firmy komercyjne chcą sprzedawać produkty i klientów, którym mogą je sprzedawać. Podatki mogą być wykorzystywane do zachęcania lub zniechęcania różnych firm w mieście. Jeśli zasobów lub produktów jest pod dostatkiem, ustanowienie wyższych podatków może obniżyć nadwyżkę produkcji, jednocześnie zapewniając miastu niezły wzrost dochodów podatkowych. Z drugiej strony, jeśli brakuje zasobu lub produktu, obniżenie podatków, a nawet dotowanie ich poprzez ustanowienie ujemnych podatków, sprowadza do miasta więcej takich firm.
Jednak pieniądz nie krąży w systemie zamkniętym i nie pojawia się znikąd. Czynsze, płatności importowe, zyski firmy i dochody graczy to pochłaniacze pieniędzy, które usuwają pieniądze z symulacji ekonomicznej. Aby zrównoważyć pochłanianie pieniędzy, w symulacji uwzględniono również źródła pieniędzy w postaci opłacanych czynszów i zysków firmy oraz środków wykorzystywanych przez gracza, które są rozdzielane tak, że połowa z nich trafia do obywateli na podstawie ich poziomu wykształcenia, a połowa jest rozdzielana równomiernie do bogactwa budynków handlowych. Inne źródła pieniądza to dochody z eksportu przedsiębiorstw i usług miejskich, turystów oraz wspomniane dotacje rządowe dla miasta i indywidualnych obywateli.
Dotacje rządowe pomagają Twojemu miastu rozpocząć działalność i są zmniejszane wraz ze wzrostem gospodarki Twojego miasta.
DOMOWNICY
Mieszkańcy szukają domów w dogodnych lokalizacjach, w pobliżu których znajdują się miejsca pracy, szkoły i miejsca wypoczynku. Duże rodziny preferują większe mieszkania na obszarach o niskiej i średniej gęstości zaludnienia, podczas gdy małe rodziny są zadowolone z mniejszych mieszkań na obszarach o dużym zagęszczeniu i niskich czynszach.
Domownicy chcą również mieszkać wystarczająco blisko miejsc pracy, aby koszt znalezienia drogi do pracy był niski. Wyszukiwanie ścieżek w miejscu pracy uwzględnia poziomy wykształcenia dostępnych stanowisk i daje niewielką premię za stanowiska odpowiadające poziomowi wykształcenia pracowników. Ponadto firmy z mniejszą liczbą pracowników są preferowane w stosunku do firm z zaledwie kilkoma wolnymi miejscami pracy, co zapewnia nieco bardziej równomierny rozkład pracowników. To samo dotyczy możliwości wypoczynku i zakupów; obywatele chcą spędzać więcej czasu na przyjemnościach niż na dojazdach do nich. Gospodarstwa domowe z dziećmi chcą lokować się w pobliżu szkół podstawowych, ponieważ wszystkie dzieci chodzą do szkoły, jeśli w mieście taka istnieje.
Mieszkańcy idą na zakupy, gdy sztuczna inteligencja wykryje, że brakuje im zasobów. Następnie sprawdza członków gospodarstwa domowego i ich preferencje produktowe i wybiera produkt na podstawie wag preferencji. Po wybraniu rodzaju produktu, wybiera jednego z domowników, który następnie udaje się do sklepu sprzedającego żądany produkt i dokonuje zakupu. Po dokonaniu zakupu produkt trafia do zasobów gospodarstwa domowego.
Wszystkie te decyzje są podejmowane w celu maksymalizacji zadowolenia gospodarstwa domowego, a przydatność mieszkania w gospodarstwie domowym jest obliczana poprzez zsumowanie kosztów znalezienia drogi do różnych miejsc docelowych, czasu wolnego pozostałego po pracy i podróży, pieniędzy, które pozostały po wydatkach oraz usług, które pasują do ich aktualnych potrzeb. Jeśli gospodarstwo domowe nie jest w stanie opłacić czynszu i utrzymania mieszkania, szuka innych dostępnych mieszkań, które odpowiadają ich możliwościom opłacania czynszu. Proces oceny ponownie obejmuje wszystkie wyżej wymienione punkty, aby znaleźć odpowiednie miejsce i zmaksymalizować Szczęście. Rozważają też wyprowadzkę z miasta, choć ma to mniejsze prawdopodobieństwo niż znalezienie mieszkania na miejscu. Jeśli gospodarstwo domowe jest bardzo biedne i nie może znaleźć nowego mieszkania oraz nie ma środków na opuszczenie miasta, staje się bezdomne. W tym przypadku, mogą oni żyć w miejskich parkach do czasu poprawy ich sytuacji życiowej.
DOMOWNICY
Mieszkańcy szukają domów w dogodnych lokalizacjach, w pobliżu których znajdują się miejsca pracy, szkoły i miejsca wypoczynku. Duże rodziny preferują większe mieszkania na obszarach o niskiej i średniej gęstości zaludnienia, podczas gdy małe rodziny są zadowolone z mniejszych mieszkań na obszarach o dużym zagęszczeniu i niskich czynszach.
Domownicy chcą również mieszkać wystarczająco blisko miejsc pracy, aby koszt znalezienia drogi do pracy był niski. Wyszukiwanie ścieżek w miejscu pracy uwzględnia poziomy wykształcenia dostępnych stanowisk i daje niewielką premię za stanowiska odpowiadające poziomowi wykształcenia pracowników. Ponadto firmy z mniejszą liczbą pracowników są preferowane w stosunku do firm z zaledwie kilkoma wolnymi miejscami pracy, co zapewnia nieco bardziej równomierny rozkład pracowników. To samo dotyczy możliwości wypoczynku i zakupów; obywatele chcą spędzać więcej czasu na przyjemnościach niż na dojazdach do nich. Gospodarstwa domowe z dziećmi chcą lokować się w pobliżu szkół podstawowych, ponieważ wszystkie dzieci chodzą do szkoły, jeśli w mieście taka istnieje.
Mieszkańcy idą na zakupy, gdy sztuczna inteligencja wykryje, że brakuje im zasobów. Następnie sprawdza członków gospodarstwa domowego i ich preferencje produktowe i wybiera produkt na podstawie wag preferencji. Po wybraniu rodzaju produktu, wybiera jednego z domowników, który następnie udaje się do sklepu sprzedającego żądany produkt i dokonuje zakupu. Po dokonaniu zakupu produkt trafia do zasobów gospodarstwa domowego.
Wszystkie te decyzje są podejmowane w celu maksymalizacji zadowolenia gospodarstwa domowego, a przydatność mieszkania w gospodarstwie domowym jest obliczana poprzez zsumowanie kosztów znalezienia drogi do różnych miejsc docelowych, czasu wolnego pozostałego po pracy i podróży, pieniędzy, które pozostały po wydatkach oraz usług, które pasują do ich aktualnych potrzeb. Jeśli gospodarstwo domowe nie jest w stanie opłacić czynszu i utrzymania mieszkania, szuka innych dostępnych mieszkań, które odpowiadają ich możliwościom opłacania czynszu. Proces oceny ponownie obejmuje wszystkie wyżej wymienione punkty, aby znaleźć odpowiednie miejsce i zmaksymalizować Szczęście. Rozważają też wyprowadzkę z miasta, choć ma to mniejsze prawdopodobieństwo niż znalezienie mieszkania na miejscu. Jeśli gospodarstwo domowe jest bardzo biedne i nie może znaleźć nowego mieszkania oraz nie ma środków na opuszczenie miasta, staje się bezdomne. W tym przypadku, mogą oni żyć w miejskich parkach do czasu poprawy ich sytuacji życiowej.
Gospodarstwo domowe może nie być w stanie opłacać czynszu ze względu na wysoką wartość gruntu lub niski dochód.
FIRMY PRZEMYSŁOWE
Firmy przemysłowe chcą optymalnego dostępu do zasobów, miejsc do wysyłki swoich produktów, oraz pracowników aby utrzymać ciągłość produkcji. Biorą pod uwagę wartość produkcji w danym miejscu, wybierając lokalizację firmy. Wielkość nieruchomości ma znaczenie dla obliczenia zysku, ponieważ większe budynki przemysłowe mają wyższe czynsze. Wartość gruntu również wpływa na czynsze, więc firmy przemysłowe preferują obszary o niskiej wartości gruntu, aby zmaksymalizować zyski. Jednak różne rodzaje produkcji wymagają różnych ilości miejsca, dlatego niektóre firmy z przemysłu ciężkiego otwierają sklepy w większych budynkach bez względu na koszty.
Firmy zamawiają zasoby wykorzystywane do produkcji produktów i oceniając przydatność lokalizacji dla biznesu, biorą pod uwagę koszty transportu, które są odejmowane od ich zysku. Nowe firmy nieco bardziej preferują zasoby, które nie są jeszcze wykorzystywane w mieście; albo są tam produkowane, ale eksportowane bez dalszej rafinacji, albo są dostępne tylko w Połączeniach Zewnętrznych. Koszt transportu jest obliczany na podstawie odległości i wagi zasobu; na przykład metale ważą więcej niż tekstylia. Podobnie jak w przypadku zasobów, odległości do klientów firm przemysłowych, od sprzedawców w obszarach handlowych i innych firm produkcyjnych wpływają na zysk firmy. Firmy preferują krótkie odległości transportowe przy zamawianiu zasobów, aby uniknąć kosztów transportu zmniejszających marżę zysku, co sprawia, że firmy znajdujące się dalej są mniej prawdopodobne, że zostaną wybrane jako dostawca zasobów.
Gdy firma poszukuje pracowników, bierze się pod uwagę poziom złożoności produkcji, który wpływa na wymagania dotyczące poziomu wykształcenia pracowników; niektóre firmy dobrze funkcjonują z pracownikami o niskim poziomie wykształcenia, podczas gdy inne wymagają odpowiednio wykształconych pracowników, aby zwiększyć ich efektywność, co z kolei wpływa na szybkość ich produkcji i marżę zysku.
Wraz ze wzrostem zysków firma jest w stanie inwestować więcej w utrzymanie budynku, jednocześnie płacąc czynsz, co powoli podnosi poziom budynku i otaczającą go wartość gruntu. Poziom firmy i wydajność również wpływają na tempo produkcji. Oznacza to, że wraz ze wzrostem poziomu i wydajności firmy, mogą one produkować więcej przy tych samych wydatkach (zużycie wody i energii elektrycznej), obniżając w ten sposób cenę wyprodukowanej jednostki.
Firmy przemysłowe od czasu do czasu oceniają swoją bieżącą produkcję. Dążą do maksymalizacji swoich dochodów poprzez znalezienie optymalnej liczby pracowników, biorąc pod uwagę aktualne ceny kupowanych zasobów i sprzedawanych produktów, płace pracowników, koszty transportu i koszty stałe (czynsz i utrzymanie budynku). Robią to, dostosowując skalę swojej produkcji: jeśli jest większy popyt na produkty wytwarzane przez firmę, zwiększają skalę produkcji i zatrudniają więcej pracowników. Jeśli popyt na produkt spada, zmniejszają produkcję i zwalniają część pracowników, aby nadal zachować rentowność. Jeśli sytuacja finansowa firmy pogorszy się z powodu niewystarczających zysków, nie będzie ona w stanie opłacić czynszu i utrzymania budynku ani zamówić środków do produkcji. W tym przypadku oczekiwane dochody i majątek firmy stają się ujemne, co prowadzi do bankructwa firmy i opuszczenia budynku.
Część budynków strefy przemysłowej to magazyny które same niczego nie produkują, ale są częścią handlu zasobami. Gdy zasoby są kupowane od połączeń zewnętrznych, są one transportowane do magazynów, gdzie są przechowywane do dalszego wykorzystania. Jak wspomniano wcześniej, cena zamówienia składa się z kosztów transportu i ceny surowca, a firmy mogą handlować zarówno z magazynami, jak i z zewnętrznymi połączeniami. Magazyny starają się być dobrze zaopatrzone i zbalansowane, przemieszczając zasoby w mieście, równomiernie rozmieszczając je między różnymi magazynami. Oprócz magazynów strefowych wiele budynków służących do transportu ładunków pełni również funkcję magazynów. Ponieważ magazyny te mają specjalne połączenia ze światem zewnętrznym, ich koszty transportu różnią się od zwykłego ruchu ciężarówek.
FIRMY PRZEMYSŁOWE
Firmy przemysłowe chcą optymalnego dostępu do zasobów, miejsc do wysyłki swoich produktów, oraz pracowników aby utrzymać ciągłość produkcji. Biorą pod uwagę wartość produkcji w danym miejscu, wybierając lokalizację firmy. Wielkość nieruchomości ma znaczenie dla obliczenia zysku, ponieważ większe budynki przemysłowe mają wyższe czynsze. Wartość gruntu również wpływa na czynsze, więc firmy przemysłowe preferują obszary o niskiej wartości gruntu, aby zmaksymalizować zyski. Jednak różne rodzaje produkcji wymagają różnych ilości miejsca, dlatego niektóre firmy z przemysłu ciężkiego otwierają sklepy w większych budynkach bez względu na koszty.
Firmy zamawiają zasoby wykorzystywane do produkcji produktów i oceniając przydatność lokalizacji dla biznesu, biorą pod uwagę koszty transportu, które są odejmowane od ich zysku. Nowe firmy nieco bardziej preferują zasoby, które nie są jeszcze wykorzystywane w mieście; albo są tam produkowane, ale eksportowane bez dalszej rafinacji, albo są dostępne tylko w Połączeniach Zewnętrznych. Koszt transportu jest obliczany na podstawie odległości i wagi zasobu; na przykład metale ważą więcej niż tekstylia. Podobnie jak w przypadku zasobów, odległości do klientów firm przemysłowych, od sprzedawców w obszarach handlowych i innych firm produkcyjnych wpływają na zysk firmy. Firmy preferują krótkie odległości transportowe przy zamawianiu zasobów, aby uniknąć kosztów transportu zmniejszających marżę zysku, co sprawia, że firmy znajdujące się dalej są mniej prawdopodobne, że zostaną wybrane jako dostawca zasobów.
Gdy firma poszukuje pracowników, bierze się pod uwagę poziom złożoności produkcji, który wpływa na wymagania dotyczące poziomu wykształcenia pracowników; niektóre firmy dobrze funkcjonują z pracownikami o niskim poziomie wykształcenia, podczas gdy inne wymagają odpowiednio wykształconych pracowników, aby zwiększyć ich efektywność, co z kolei wpływa na szybkość ich produkcji i marżę zysku.
Wraz ze wzrostem zysków firma jest w stanie inwestować więcej w utrzymanie budynku, jednocześnie płacąc czynsz, co powoli podnosi poziom budynku i otaczającą go wartość gruntu. Poziom firmy i wydajność również wpływają na tempo produkcji. Oznacza to, że wraz ze wzrostem poziomu i wydajności firmy, mogą one produkować więcej przy tych samych wydatkach (zużycie wody i energii elektrycznej), obniżając w ten sposób cenę wyprodukowanej jednostki.
Firmy przemysłowe od czasu do czasu oceniają swoją bieżącą produkcję. Dążą do maksymalizacji swoich dochodów poprzez znalezienie optymalnej liczby pracowników, biorąc pod uwagę aktualne ceny kupowanych zasobów i sprzedawanych produktów, płace pracowników, koszty transportu i koszty stałe (czynsz i utrzymanie budynku). Robią to, dostosowując skalę swojej produkcji: jeśli jest większy popyt na produkty wytwarzane przez firmę, zwiększają skalę produkcji i zatrudniają więcej pracowników. Jeśli popyt na produkt spada, zmniejszają produkcję i zwalniają część pracowników, aby nadal zachować rentowność. Jeśli sytuacja finansowa firmy pogorszy się z powodu niewystarczających zysków, nie będzie ona w stanie opłacić czynszu i utrzymania budynku ani zamówić środków do produkcji. W tym przypadku oczekiwane dochody i majątek firmy stają się ujemne, co prowadzi do bankructwa firmy i opuszczenia budynku.
Część budynków strefy przemysłowej to magazyny które same niczego nie produkują, ale są częścią handlu zasobami. Gdy zasoby są kupowane od połączeń zewnętrznych, są one transportowane do magazynów, gdzie są przechowywane do dalszego wykorzystania. Jak wspomniano wcześniej, cena zamówienia składa się z kosztów transportu i ceny surowca, a firmy mogą handlować zarówno z magazynami, jak i z zewnętrznymi połączeniami. Magazyny starają się być dobrze zaopatrzone i zbalansowane, przemieszczając zasoby w mieście, równomiernie rozmieszczając je między różnymi magazynami. Oprócz magazynów strefowych wiele budynków służących do transportu ładunków pełni również funkcję magazynów. Ponieważ magazyny te mają specjalne połączenia ze światem zewnętrznym, ich koszty transportu różnią się od zwykłego ruchu ciężarówek.
Wolne budynki nie mają żadnych oznaczeń do czasu wprowadzenia się firmy.
FIRMY HANDLOWE
Firmy komercyjne potrzebują produktów do sprzedaży, pracowników do obsługi klientów i lokalizacji w pobliżu obszarów mieszkalnych, które zapewniają większość klientów. Firmy handlowe zamawiają produkty od firm produkcyjnych w obszarach przemysłowych, jak również od połączeń zewnętrznych. Podobnie jak firmy przemysłowe, firmy komercyjne biorą pod uwagę koszty transportu, oceniając odpowiednie lokalizacje w mieście, ponieważ pochłaniają one zyski generowane przez firmę.
Starają się one zrównoważyć dobre połączenia z producentami produktów i klientami, jednocześnie reagując na popyt na różne produkty. Na przykład, jeśli w okolicy nie ma sklepu spożywczego, a klienci ponoszą wysokie koszty transportu (czas i pieniądze z obliczeń pathfindingu), aby dotrzeć do najbliższego sklepu spożywczego, symulacja oznacza bliskie otoczenie okolicy jako lukratywne obszary dla pojawienia się sklepów spożywczych.
Firmy komercyjne poszukują pracowników do obsługi klienta w taki sam sposób, jak firmy przemysłowe i biurowe: najlepszą opcją są obywatele mieszkający w pobliżu i posiadający odpowiedni poziom wykształcenia. Często klienci i pracownicy pochodzą z tych samych obszarów, co oznacza, że firmy handlowe rozwijają się w pobliżu obszarów mieszkalnych.
Firmy komercyjne również reagują na zmiany w gospodarce i odpowiednio dostosowują swoje usługi poprzez skalowanie poziomu usług w górę lub w dół. W miarę jak firmy komercyjne awansują, ich wydajność wzrasta, co z kolei poprawia ich poziom usług i sprzedaż. Wraz ze wzrostem sprzedaży poszczególne produkty stają się tańsze. Wpływa to na proces decyzyjny obywateli, gdy oceniają, gdzie kupić potrzebne im produkty, i symuluje rzeczywisty świat, w którym tańsze produkty przyciągają więcej klientów.
FIRMY BIUROWE
Firmy biurowe funkcjonują w podobny sposób, jak przedsiębiorstwa produkcyjne. Ich produkcja wykorzystuje elektronikę lub oprogramowanie jako zasoby wejściowe, a ich produkty to dobra niematerialne, takie jak oprogramowanie, telekomunikacja, bankowość i media. Chociaż dobre połączenia transportowe są korzystne dla biur, nie są one tak uzależnione od krótkich odległości transportowych, ponieważ zasób, którego potrzebują, jest lekki i tani w transporcie. Dobra niematerialne, które produkują, są sprzedawane bezprzewodowo firmom produkcyjnym, innym firmom biurowym i klientom, dzięki czemu nie wymagają fizycznego dostępu do swoich klientów i nie wpływa to na ich podejmowanie decyzji podczas oceny odpowiednich lokalizacji do założenia firm. Dlatego ważniejsze jest, aby być blisko obszarów mieszkalnych, w których mieszka potencjalna siła robocza.
Biura potrzebują pracowników podobnie jak firmy przemysłowe. Pracownicy są motorem produkcji i ważne jest, aby firmy znalazły odpowiednich pracowników do wypełnienia ról i utrzymania wysokiej wydajności firmy. Stopień skomplikowania wytwarzanych wyrobów determinuje rozkład wymagań co do poziomu wykształcenia w przedsiębiorstwie. Duże biurowce mogą zatrudniać setki pracowników.
Ocena rentowności i przeżywalności dla firm biurowych jest taka sama jak dla innych biznesów. Skalują produkcję w zależności od sytuacji ekonomicznej, zawsze maksymalizując dochód, zatrudniając więcej pracowników lub zwalniając nadmiar siły roboczej. Jeśli ich zysk spadnie i nie będą w stanie odbić się po dostosowaniu skali produkcji, nie będą w stanie zapłacić wymaganego czynszu, kosztów utrzymania i zasobów i zbankrutują.
PRODUKCJA
Ważną częścią gospodarki miasta jest łańcuch produkcyjny. Zarządzanie i dostosowywanie łańcucha produkcyjnego nadaje zupełnie nowy wymiar symulacji ekonomicznej i rozgrywce. Łańcuch produkcyjny jest zaprojektowany tak, abyś nie musiał go "mikrozarządzać", ale jeśli chcesz, możesz naprawdę zagłębić się w zawiłości tego, co składa się na cały system. Począwszy od wydobycia surowców, aż po specjalizację przemysłu w mieście, możesz wpływać na każdy etap procesu. Posiadanie firm, które produkują ten sam surowiec, daje premię specjalizacyjną do wydajności tych firm.
WYDOBYCIE
Aby dostarczyć surowce do miasta, musisz je wyprodukować lokalnie w Specjalistycznym Obszarze Przemysłowym lub zaimportować. Posiadanie dobrych połączeń transportowych ładunków ułatwi ich import, ale ich lokalne wydobycie będzie również źródłem dochodu dla miasta w postaci firm płacących podatki od swoich zysków.
Aby utworzyć obszar wydobywczy, musisz użyć narzędzia Specjalistyczny obszar przemysłowy , które jest aktywowane po umieszczeniu budynku centrum specjalistycznego przemysłu. To narzędzie działa podobnie do narzędzia tworzenia dzielnic, które opisane zostało w Usługach Miejskich, i pozwala zdefiniować obszar przez umieszczenie węzłów narożnych, które tworzą pełną pętlę, jednak tutaj mały obszar jest tworzony już podczas umieszczania budynku. Możesz go rozszerzyć, aby obejmował więcej terenu, ale obszar musi znajdować się w zasięgu samego budynku, który automatycznie pobierze zasoby z tego obszaru. Jeśli dany obszar produkuje więcej zasobów niż potrzebuje miasto, zostaną one automatycznie sprzedane zewnętrznym połączeniom. Posiadanie dobrych opcji transportu ładunków znacznie poprawi ogólny przepływ ruchu w mieście, a także obniży koszty transportu dla firm.
FIRMY HANDLOWE
Firmy komercyjne potrzebują produktów do sprzedaży, pracowników do obsługi klientów i lokalizacji w pobliżu obszarów mieszkalnych, które zapewniają większość klientów. Firmy handlowe zamawiają produkty od firm produkcyjnych w obszarach przemysłowych, jak również od połączeń zewnętrznych. Podobnie jak firmy przemysłowe, firmy komercyjne biorą pod uwagę koszty transportu, oceniając odpowiednie lokalizacje w mieście, ponieważ pochłaniają one zyski generowane przez firmę.
Starają się one zrównoważyć dobre połączenia z producentami produktów i klientami, jednocześnie reagując na popyt na różne produkty. Na przykład, jeśli w okolicy nie ma sklepu spożywczego, a klienci ponoszą wysokie koszty transportu (czas i pieniądze z obliczeń pathfindingu), aby dotrzeć do najbliższego sklepu spożywczego, symulacja oznacza bliskie otoczenie okolicy jako lukratywne obszary dla pojawienia się sklepów spożywczych.
Firmy komercyjne poszukują pracowników do obsługi klienta w taki sam sposób, jak firmy przemysłowe i biurowe: najlepszą opcją są obywatele mieszkający w pobliżu i posiadający odpowiedni poziom wykształcenia. Często klienci i pracownicy pochodzą z tych samych obszarów, co oznacza, że firmy handlowe rozwijają się w pobliżu obszarów mieszkalnych.
Firmy komercyjne również reagują na zmiany w gospodarce i odpowiednio dostosowują swoje usługi poprzez skalowanie poziomu usług w górę lub w dół. W miarę jak firmy komercyjne awansują, ich wydajność wzrasta, co z kolei poprawia ich poziom usług i sprzedaż. Wraz ze wzrostem sprzedaży poszczególne produkty stają się tańsze. Wpływa to na proces decyzyjny obywateli, gdy oceniają, gdzie kupić potrzebne im produkty, i symuluje rzeczywisty świat, w którym tańsze produkty przyciągają więcej klientów.
FIRMY BIUROWE
Firmy biurowe funkcjonują w podobny sposób, jak przedsiębiorstwa produkcyjne. Ich produkcja wykorzystuje elektronikę lub oprogramowanie jako zasoby wejściowe, a ich produkty to dobra niematerialne, takie jak oprogramowanie, telekomunikacja, bankowość i media. Chociaż dobre połączenia transportowe są korzystne dla biur, nie są one tak uzależnione od krótkich odległości transportowych, ponieważ zasób, którego potrzebują, jest lekki i tani w transporcie. Dobra niematerialne, które produkują, są sprzedawane bezprzewodowo firmom produkcyjnym, innym firmom biurowym i klientom, dzięki czemu nie wymagają fizycznego dostępu do swoich klientów i nie wpływa to na ich podejmowanie decyzji podczas oceny odpowiednich lokalizacji do założenia firm. Dlatego ważniejsze jest, aby być blisko obszarów mieszkalnych, w których mieszka potencjalna siła robocza.
Biura potrzebują pracowników podobnie jak firmy przemysłowe. Pracownicy są motorem produkcji i ważne jest, aby firmy znalazły odpowiednich pracowników do wypełnienia ról i utrzymania wysokiej wydajności firmy. Stopień skomplikowania wytwarzanych wyrobów determinuje rozkład wymagań co do poziomu wykształcenia w przedsiębiorstwie. Duże biurowce mogą zatrudniać setki pracowników.
Ocena rentowności i przeżywalności dla firm biurowych jest taka sama jak dla innych biznesów. Skalują produkcję w zależności od sytuacji ekonomicznej, zawsze maksymalizując dochód, zatrudniając więcej pracowników lub zwalniając nadmiar siły roboczej. Jeśli ich zysk spadnie i nie będą w stanie odbić się po dostosowaniu skali produkcji, nie będą w stanie zapłacić wymaganego czynszu, kosztów utrzymania i zasobów i zbankrutują.
PRODUKCJA
Ważną częścią gospodarki miasta jest łańcuch produkcyjny. Zarządzanie i dostosowywanie łańcucha produkcyjnego nadaje zupełnie nowy wymiar symulacji ekonomicznej i rozgrywce. Łańcuch produkcyjny jest zaprojektowany tak, abyś nie musiał go "mikrozarządzać", ale jeśli chcesz, możesz naprawdę zagłębić się w zawiłości tego, co składa się na cały system. Począwszy od wydobycia surowców, aż po specjalizację przemysłu w mieście, możesz wpływać na każdy etap procesu. Posiadanie firm, które produkują ten sam surowiec, daje premię specjalizacyjną do wydajności tych firm.
WYDOBYCIE
Aby dostarczyć surowce do miasta, musisz je wyprodukować lokalnie w Specjalistycznym Obszarze Przemysłowym lub zaimportować. Posiadanie dobrych połączeń transportowych ładunków ułatwi ich import, ale ich lokalne wydobycie będzie również źródłem dochodu dla miasta w postaci firm płacących podatki od swoich zysków.
Aby utworzyć obszar wydobywczy, musisz użyć narzędzia Specjalistyczny obszar przemysłowy , które jest aktywowane po umieszczeniu budynku centrum specjalistycznego przemysłu. To narzędzie działa podobnie do narzędzia tworzenia dzielnic, które opisane zostało w Usługach Miejskich, i pozwala zdefiniować obszar przez umieszczenie węzłów narożnych, które tworzą pełną pętlę, jednak tutaj mały obszar jest tworzony już podczas umieszczania budynku. Możesz go rozszerzyć, aby obejmował więcej terenu, ale obszar musi znajdować się w zasięgu samego budynku, który automatycznie pobierze zasoby z tego obszaru. Jeśli dany obszar produkuje więcej zasobów niż potrzebuje miasto, zostaną one automatycznie sprzedane zewnętrznym połączeniom. Posiadanie dobrych opcji transportu ładunków znacznie poprawi ogólny przepływ ruchu w mieście, a także obniży koszty transportu dla firm.
Zdefiniuj obszar wydobycia i obserwuj, jak budynki i pojazdy zabierają się do pracy, wydobywając zasoby naturalne.
Dla miasta korzystne jest, gdy produkcja i konsumpcja surowców są zrównoważone. Nadprodukcja surowców nie jest korzystna ani dla miasta, ani dla firm. Gdy występuje duża nadwyżka zasobu, firmy eksportują ten zasób do połączeń zewnętrznych. Jednakże, gdy firmy sprzedają produkty zewnętrznym połączeniom, pokrywają również koszty transportu. Im więcej zasobów jest transportowanych, tym większe będą koszty transportu, ponieważ trzeba je transportować coraz dalej od miasta, a koszty te są odejmowane od marży zysku firmy. Duży deficyt w produkcji zasobów powoduje natomiast, że firmy zamawiają zasoby z Połączeń Zewnętrznych. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami transportu i powoduje duży ruch ciężarówek, co może utrudniać fizyczny transport zasobów do miejsca przeznaczenia. Te koszty transportu są oczywiście również odejmowane od zysków firm.
Z ZASOBÓW…
Przemysł strefowy wymaga zasobów, które można importować z zewnętrznych połączeń lub pozyskać z wyspecjalizowanego obszaru przemysłowego w mieście. Wykorzystując te zasoby, przedsiębiorstwa przemysłowe przetwarzają je dalej na dobra materialne. Te dobra materialne można następnie sprzedać innym firmom produkcyjnym w celu dalszego przetworzenia, wyeksportować do połączeń zewnętrznych lub sprzedać spółkom komercyjnym. Dodatkowo Biura pełnią funkcję firm produkcyjnych, ale zamiast dóbr materialnych produkują dobra niematerialne. Biura wymagają bardziej wykształconych pracowników oraz Dóbr Niematerialnych, które albo są produkowane przez inne firmy biurowe, albo importowane z zewnętrznych połączeń.
...W PRODUKTY
Na końcu łańcucha produkcyjnego wszystkie wyprodukowane surowce i towary trafiają do klientów końcowych, niezależnie od tego, czy są to gospodarstwa domowe w Twoim mieście, czy Połączenia Zewnętrzne. Tym samym firmy handlowe znajdują się na samym końcu łańcucha produkcyjnego. Zamieniają towary, które kupują, w produkty, które następnie kupują gospodarstwa domowe, aby zaspokoić zapotrzebowanie na zasoby i czas wolny.
CZYNNIKI PRODUKCJI ZASOBÓW
Aby rzucić okiem za kulisy symulacji, porozmawiamy o cenach surowców i ich wagach. Na projekt rozgrywki związanej z zasobami ma wpływ rzeczywista logistyka zasobów, symulująca sposób powstawania i funkcjonowania miast w prawdziwym świecie. Chociaż nie są one bezpośrednio widoczne w grze, wszystkie zasoby mają kilka czynników, które wpływają na symulację, między innymi cenę, wagę i przestrzeń.
Cena naturalnie odnosi się do rzeczywistej ceny jednostki zasobu. Cena określa, ile jednostek zasobów gospodarstwo domowe może kupić, gdy uzupełnia swoje zasoby. Cena zasobu jest stała, ale dostępność zasobu przyczynia się do kosztów transportu, które określają końcową marżę zysku dla firm.
Waga odnosi się do abstrakcyjnej fizycznej wagi zasobu, która wpływa na koszt transportu zasobu. Lekkie zasoby, takie jak farmaceutyki, wiążą się z niewielkimi kosztami transportu, podczas gdy kamień, stal itp. są ciężkie, co z kolei wiąże się z wysokimi kosztami transportu.
Ciężkie rzeczy powinny być najlepiej produkowane w mieście, aby uniknąć wysokich kosztów transportu, ale jeśli trzeba je przewieźć, połączenie statkiem lub pociągiem jest dobrym sposobem na obniżenie tych kosztów.
Przestrzeń wpływa na opłacalność zasobów. Niektóre zasoby wymagają więcej miejsca do produkcji niż inne, a firmy produkujące zasoby, które zajmują dużo miejsca, wolą znajdować się na obszarach o niskiej wartości gruntu, aby firma mogła osiągnąć jak największy zysk.
PRZYKŁAD: FABRYKA MINERAŁÓW
Wydatki fabryki są w większości podyktowane kosztami pozyskania jej wsadu: kamienia. Ponieważ kamień jest wszechobecny, ale dość ciężki, koszty transportu stanowią prawdopodobnie dużą część kosztów, co sprawia, że firma jest bardziej skłonna do lokalizacji w pobliżu kamieniołomu. Dodatkowo fabryka jest prawdopodobnie dość duża, więc spróbuje wybrać lokalizację, w której cena gruntu nie jest bardzo wysoka. Inny duży koszt wynika z płacenia wynagrodzeń jej stosunkowo niewykształconym pracownikom, z których korzysta fabryka. Fabryka kupuje również trochę wody i dużo energii elektrycznej, której ceny ustala gracz. Na koniec fabryka zarabia pieniądze, sprzedając swoje produkty lokalnym fabrykom elektronicznym lub chemicznym lub eksportując je poza miasto. Jeśli musi eksportować, pokryje również koszty transportu i będzie mniej rentowna. Wreszcie, gracz opodatkuje wszelkie pozostałe zyski, a nawet może dotować produkcję minerałów, jeśli chce, aby produkowano ich więcej w mieście.
SPECJALISTYCZNE PRZEMYSŁY
W Cities: Skylines łańcuch produkcyjny jest bardzo prosty i obejmuje cztery rodzaje surowców, które można przetwarzać i dalej przekształcać w towary konsumowane przez handlowców. W przypadku Cities: Skylines II chcieliśmy dodać więcej głębi, zapewniając bardziej wyspecjalizowane typy branż, więcej wariantów produkcji na zasób i więcej opcji łączenia tych zasobów w nowe produkty.
Wyspecjalizowane obszary przemysłowe zazwyczaj wymagają zasobów naturalnych do funkcjonowania: żyzne grunty, lasy, rudy lub ropa z wyjątkiem Wyspecjalizowanych Obszarów Przemysłowych hodowli zwierząt i wydobywania kamienia, które można budować na gruntach pozbawionych zasobów naturalnych. Spośród zasobów naturalnych ropa i ruda są ograniczone, co powoduje, że wydobywa się coraz mniej zasobów, podczas gdy żyzne ziemie i lasy uzupełniają swoje zasoby z czasem, ale są podatne na zanieczyszczenie.
Cities: Skylines II zawiera 9 różnych wyspecjalizowanych obszarów przemysłowych: Możesz wybierać spośród czterech rodzajów rolnictwa: Hodowla zwierząt nie wymaga zasobów naturalnych, podczas gdy Uprawa Zboża, Uprawa Wwarzyw i Uprawa Bawełny muszą znajdować się na żyznych ziemiach. Leśnictwo naturalnie wymaga lasów, Wydobycie Kamienia można wykorzystać w dowolnym miejscu na mapie, ale Wydobycie Węgla i Rudy wymaga złóż rudy w ziemi. Wreszcie mamy Wiercenia Naftowe, które mogą wydobywać ropę spod ziemi.
Wyspecjalizowane branże nie wpływają na popyt w strefach przemysłu, a ekonomia firm w wyspecjalizowanych obszarach przemysłowych funkcjonuje inaczej, ponieważ nie mogą one zbankrutować. Zamiast tego zmniejszają produkcję i liczbę pracowników, gdy spadają zyski. Może się to zdarzyć zwłaszcza wtedy, gdy na danym obszarze zabraknie zasobów naturalnych.
SPECJALISTYCZNE POJAZDY PRZEMYSŁOWE
Wyspecjalizowane pojazdy przemysłowe nie są częścią normalnego ruchu drogowego i nie poruszają się po drogach, ale nadal poruszają się po ścieżkach utworzonych przez symulację podczas tworzenia obszarów przemysłowych. Pojazdy działają tylko w tych wyspecjalizowanych obszarach przemysłu i gromadzą zasoby w tym obszarze. Gdy zbiorą wystarczającą ilość, zrzucają zasoby do głównego budynku, który następnie przetwarza zasoby i wysyła je do innych firm do dalszego przetwarzania w ramach łańcucha produkcyjnego.
Dla miasta korzystne jest, gdy produkcja i konsumpcja surowców są zrównoważone. Nadprodukcja surowców nie jest korzystna ani dla miasta, ani dla firm. Gdy występuje duża nadwyżka zasobu, firmy eksportują ten zasób do połączeń zewnętrznych. Jednakże, gdy firmy sprzedają produkty zewnętrznym połączeniom, pokrywają również koszty transportu. Im więcej zasobów jest transportowanych, tym większe będą koszty transportu, ponieważ trzeba je transportować coraz dalej od miasta, a koszty te są odejmowane od marży zysku firmy. Duży deficyt w produkcji zasobów powoduje natomiast, że firmy zamawiają zasoby z Połączeń Zewnętrznych. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami transportu i powoduje duży ruch ciężarówek, co może utrudniać fizyczny transport zasobów do miejsca przeznaczenia. Te koszty transportu są oczywiście również odejmowane od zysków firm.
Z ZASOBÓW…
Przemysł strefowy wymaga zasobów, które można importować z zewnętrznych połączeń lub pozyskać z wyspecjalizowanego obszaru przemysłowego w mieście. Wykorzystując te zasoby, przedsiębiorstwa przemysłowe przetwarzają je dalej na dobra materialne. Te dobra materialne można następnie sprzedać innym firmom produkcyjnym w celu dalszego przetworzenia, wyeksportować do połączeń zewnętrznych lub sprzedać spółkom komercyjnym. Dodatkowo Biura pełnią funkcję firm produkcyjnych, ale zamiast dóbr materialnych produkują dobra niematerialne. Biura wymagają bardziej wykształconych pracowników oraz Dóbr Niematerialnych, które albo są produkowane przez inne firmy biurowe, albo importowane z zewnętrznych połączeń.
...W PRODUKTY
Na końcu łańcucha produkcyjnego wszystkie wyprodukowane surowce i towary trafiają do klientów końcowych, niezależnie od tego, czy są to gospodarstwa domowe w Twoim mieście, czy Połączenia Zewnętrzne. Tym samym firmy handlowe znajdują się na samym końcu łańcucha produkcyjnego. Zamieniają towary, które kupują, w produkty, które następnie kupują gospodarstwa domowe, aby zaspokoić zapotrzebowanie na zasoby i czas wolny.
CZYNNIKI PRODUKCJI ZASOBÓW
Aby rzucić okiem za kulisy symulacji, porozmawiamy o cenach surowców i ich wagach. Na projekt rozgrywki związanej z zasobami ma wpływ rzeczywista logistyka zasobów, symulująca sposób powstawania i funkcjonowania miast w prawdziwym świecie. Chociaż nie są one bezpośrednio widoczne w grze, wszystkie zasoby mają kilka czynników, które wpływają na symulację, między innymi cenę, wagę i przestrzeń.
Cena naturalnie odnosi się do rzeczywistej ceny jednostki zasobu. Cena określa, ile jednostek zasobów gospodarstwo domowe może kupić, gdy uzupełnia swoje zasoby. Cena zasobu jest stała, ale dostępność zasobu przyczynia się do kosztów transportu, które określają końcową marżę zysku dla firm.
Waga odnosi się do abstrakcyjnej fizycznej wagi zasobu, która wpływa na koszt transportu zasobu. Lekkie zasoby, takie jak farmaceutyki, wiążą się z niewielkimi kosztami transportu, podczas gdy kamień, stal itp. są ciężkie, co z kolei wiąże się z wysokimi kosztami transportu.
Ciężkie rzeczy powinny być najlepiej produkowane w mieście, aby uniknąć wysokich kosztów transportu, ale jeśli trzeba je przewieźć, połączenie statkiem lub pociągiem jest dobrym sposobem na obniżenie tych kosztów.
Przestrzeń wpływa na opłacalność zasobów. Niektóre zasoby wymagają więcej miejsca do produkcji niż inne, a firmy produkujące zasoby, które zajmują dużo miejsca, wolą znajdować się na obszarach o niskiej wartości gruntu, aby firma mogła osiągnąć jak największy zysk.
PRZYKŁAD: FABRYKA MINERAŁÓW
Wydatki fabryki są w większości podyktowane kosztami pozyskania jej wsadu: kamienia. Ponieważ kamień jest wszechobecny, ale dość ciężki, koszty transportu stanowią prawdopodobnie dużą część kosztów, co sprawia, że firma jest bardziej skłonna do lokalizacji w pobliżu kamieniołomu. Dodatkowo fabryka jest prawdopodobnie dość duża, więc spróbuje wybrać lokalizację, w której cena gruntu nie jest bardzo wysoka. Inny duży koszt wynika z płacenia wynagrodzeń jej stosunkowo niewykształconym pracownikom, z których korzysta fabryka. Fabryka kupuje również trochę wody i dużo energii elektrycznej, której ceny ustala gracz. Na koniec fabryka zarabia pieniądze, sprzedając swoje produkty lokalnym fabrykom elektronicznym lub chemicznym lub eksportując je poza miasto. Jeśli musi eksportować, pokryje również koszty transportu i będzie mniej rentowna. Wreszcie, gracz opodatkuje wszelkie pozostałe zyski, a nawet może dotować produkcję minerałów, jeśli chce, aby produkowano ich więcej w mieście.
SPECJALISTYCZNE PRZEMYSŁY
W Cities: Skylines łańcuch produkcyjny jest bardzo prosty i obejmuje cztery rodzaje surowców, które można przetwarzać i dalej przekształcać w towary konsumowane przez handlowców. W przypadku Cities: Skylines II chcieliśmy dodać więcej głębi, zapewniając bardziej wyspecjalizowane typy branż, więcej wariantów produkcji na zasób i więcej opcji łączenia tych zasobów w nowe produkty.
Wyspecjalizowane obszary przemysłowe zazwyczaj wymagają zasobów naturalnych do funkcjonowania: żyzne grunty, lasy, rudy lub ropa z wyjątkiem Wyspecjalizowanych Obszarów Przemysłowych hodowli zwierząt i wydobywania kamienia, które można budować na gruntach pozbawionych zasobów naturalnych. Spośród zasobów naturalnych ropa i ruda są ograniczone, co powoduje, że wydobywa się coraz mniej zasobów, podczas gdy żyzne ziemie i lasy uzupełniają swoje zasoby z czasem, ale są podatne na zanieczyszczenie.
Cities: Skylines II zawiera 9 różnych wyspecjalizowanych obszarów przemysłowych: Możesz wybierać spośród czterech rodzajów rolnictwa: Hodowla zwierząt nie wymaga zasobów naturalnych, podczas gdy Uprawa Zboża, Uprawa Wwarzyw i Uprawa Bawełny muszą znajdować się na żyznych ziemiach. Leśnictwo naturalnie wymaga lasów, Wydobycie Kamienia można wykorzystać w dowolnym miejscu na mapie, ale Wydobycie Węgla i Rudy wymaga złóż rudy w ziemi. Wreszcie mamy Wiercenia Naftowe, które mogą wydobywać ropę spod ziemi.
Wyspecjalizowane branże nie wpływają na popyt w strefach przemysłu, a ekonomia firm w wyspecjalizowanych obszarach przemysłowych funkcjonuje inaczej, ponieważ nie mogą one zbankrutować. Zamiast tego zmniejszają produkcję i liczbę pracowników, gdy spadają zyski. Może się to zdarzyć zwłaszcza wtedy, gdy na danym obszarze zabraknie zasobów naturalnych.
SPECJALISTYCZNE POJAZDY PRZEMYSŁOWE
Wyspecjalizowane pojazdy przemysłowe nie są częścią normalnego ruchu drogowego i nie poruszają się po drogach, ale nadal poruszają się po ścieżkach utworzonych przez symulację podczas tworzenia obszarów przemysłowych. Pojazdy działają tylko w tych wyspecjalizowanych obszarach przemysłu i gromadzą zasoby w tym obszarze. Gdy zbiorą wystarczającą ilość, zrzucają zasoby do głównego budynku, który następnie przetwarza zasoby i wysyła je do innych firm do dalszego przetwarzania w ramach łańcucha produkcyjnego.
Wyspecjalizowane obszary przemysłu automatycznie generują pojazdy do zbierania i transportu zasobów z powrotem do głównego budynku
PANEL EKONOMII
Jednym z podstawowych elementów zrozumienia gospodarki miasta jest oczywiście Panel Ekonomii. To tam możesz dokładniej przyjrzeć się finansom miasta, pożyczkom, podatkom, budżetom na usługi i produkcji różnych zasobów w mieście. Dzięki narzędziom i informacjom dostępnym w Panelu Ekonomii możesz wpływać na różne części symulacji oraz planować i rozwijać swoje miasto.
PANEL EKONOMII
Jednym z podstawowych elementów zrozumienia gospodarki miasta jest oczywiście Panel Ekonomii. To tam możesz dokładniej przyjrzeć się finansom miasta, pożyczkom, podatkom, budżetom na usługi i produkcji różnych zasobów w mieście. Dzięki narzędziom i informacjom dostępnym w Panelu Ekonomii możesz wpływać na różne części symulacji oraz planować i rozwijać swoje miasto.
Uzyskaj szybki przegląd finansów swojego miasta na karcie Budżet
Na karcie Budżet możesz szybko rzucić okiem na przychody, wydatki i bieżące saldo miesięczne miasta. Dodatkowo, zaznaczenie każdej sekcji ujawnia szybkie szczegóły każdego z przychodów lub wydatków po prawej stronie panelu. Zawiera ona opis oraz przegląd źródeł pochodzenia przychodów lub wydatków.
Pożyczki działają nieco inaczej niż w Cities: Skylines. Zamiast brać jedną z trzech pożyczek, dostępna jest teraz tylko jedna pożyczka, ale pożyczka jest regulowana i można ją dowolnie spłacać lub zwiększać. Możesz wziąć pożyczkę i określić jej wielkość, przesuwając suwak w prawo i w lewo; pożyczka zostaje sfinalizowana za pomocą przycisku Akceptuj. Tą samą metodą możesz spłacić już istniejący kredyt lub zwiększyć jego wielkość, aby wyciągnąć jeszcze więcej pieniędzy. Wielkość pożyczki ma limit, który zwiększa się z każdym kamieniem milowym. Oprocentowanie zależy od wielkości pożyczki, a sama pożyczka jest automatycznie spłacana w miesięcznych ratach. Możesz też spłacić go ręcznie, częściowo lub w całości, jeśli pozwalają na to finanse Twojego miasta. Oprocentowanie kredytu można obniżyć budując Ratusz i Bank Centralny.
Na karcie Budżet możesz szybko rzucić okiem na przychody, wydatki i bieżące saldo miesięczne miasta. Dodatkowo, zaznaczenie każdej sekcji ujawnia szybkie szczegóły każdego z przychodów lub wydatków po prawej stronie panelu. Zawiera ona opis oraz przegląd źródeł pochodzenia przychodów lub wydatków.
Pożyczki działają nieco inaczej niż w Cities: Skylines. Zamiast brać jedną z trzech pożyczek, dostępna jest teraz tylko jedna pożyczka, ale pożyczka jest regulowana i można ją dowolnie spłacać lub zwiększać. Możesz wziąć pożyczkę i określić jej wielkość, przesuwając suwak w prawo i w lewo; pożyczka zostaje sfinalizowana za pomocą przycisku Akceptuj. Tą samą metodą możesz spłacić już istniejący kredyt lub zwiększyć jego wielkość, aby wyciągnąć jeszcze więcej pieniędzy. Wielkość pożyczki ma limit, który zwiększa się z każdym kamieniem milowym. Oprocentowanie zależy od wielkości pożyczki, a sama pożyczka jest automatycznie spłacana w miesięcznych ratach. Możesz też spłacić go ręcznie, częściowo lub w całości, jeśli pozwalają na to finanse Twojego miasta. Oprocentowanie kredytu można obniżyć budując Ratusz i Bank Centralny.
Pożyczki mogą być kosztowne, ale mogą zapewnić Twojemu miastu pieniądze, których potrzebuje tu i teraz.
Każdy typ strefy ma swoją własną ogólną stawkę podatkową, którą można regulować za pomocą suwaków. Ponadto możesz dostosować podatki poszczególnych grup, rozwijając menu dla określonego typu strefy. W przypadku stref mieszkalnych możesz dostosować podatki według poziomu edukacji. W przypadku stref handlowych, przemysłowych i biurowych możesz dostosować stawki podatkowe dla każdego z różnych typów produktów. Każdy podatek można ustawić w zakresie od -10% do 30%. Ustawianie ujemnych podatków to świetny sposób na pokierowanie produkcją różnych zasobów w celu wyspecjalizowania miasta w określonej dziedzinie.
Każdy typ strefy ma swoją własną ogólną stawkę podatkową, którą można regulować za pomocą suwaków. Ponadto możesz dostosować podatki poszczególnych grup, rozwijając menu dla określonego typu strefy. W przypadku stref mieszkalnych możesz dostosować podatki według poziomu edukacji. W przypadku stref handlowych, przemysłowych i biurowych możesz dostosować stawki podatkowe dla każdego z różnych typów produktów. Każdy podatek można ustawić w zakresie od -10% do 30%. Ustawianie ujemnych podatków to świetny sposób na pokierowanie produkcją różnych zasobów w celu wyspecjalizowania miasta w określonej dziedzinie.
Dostosuj podatki dla każdego rodzaju strefy lub rozszerz typ, aby ustawić indywidualne podatki dla produktów lub poziomów edukacji
W zakładce Usługi możesz dostosować budżety różnych usług miejskich, które wpływają na efektywność budynków usługowych, a co za tym idzie na jakość wspomnianych usług. Budżet usługi może wynosić od 50% do 150%.
W przypadku energii elektrycznej oraz wody i ścieków możesz również zmienić Opłatę Serwisową, która wpływa na zużycie usługi, ale także na wydajność firmy i zadowolenie obywateli. Na przykład obniżenie opłaty serwisowej za energię elektryczną zwiększy zużycie energii elektrycznej, wydajność firm i zadowolenie obywateli.
Dzięki tym narzędziom możesz dostosować wydajność usługi do aktualnego zapotrzebowania, jeśli sobie tego życzysz. Jednak ważnym celem ich projektowania jest to, że nie muszą być stale zarządzane w skali mikro. Niemniej jednak bardziej doświadczonym graczom mogą zapewnić dodatkową warstwę złożoności symulacji.
W zakładce Usługi możesz dostosować budżety różnych usług miejskich, które wpływają na efektywność budynków usługowych, a co za tym idzie na jakość wspomnianych usług. Budżet usługi może wynosić od 50% do 150%.
W przypadku energii elektrycznej oraz wody i ścieków możesz również zmienić Opłatę Serwisową, która wpływa na zużycie usługi, ale także na wydajność firmy i zadowolenie obywateli. Na przykład obniżenie opłaty serwisowej za energię elektryczną zwiększy zużycie energii elektrycznej, wydajność firm i zadowolenie obywateli.
Dzięki tym narzędziom możesz dostosować wydajność usługi do aktualnego zapotrzebowania, jeśli sobie tego życzysz. Jednak ważnym celem ich projektowania jest to, że nie muszą być stale zarządzane w skali mikro. Niemniej jednak bardziej doświadczonym graczom mogą zapewnić dodatkową warstwę złożoności symulacji.
Możesz obniżyć budżet usług, aby zaoszczędzić pieniądze lub jeśli twoje usługi pokrywają więcej niż potrzeby twojego miasta.
Z zakładki Produkcja możesz obserwować każdy z materiałów, dóbr materialnych i dóbr niematerialnych produkowanych przez twoje miasto, a także sprawdzać, czy produkcja danego zasobu w twoim mieście jest nadwyżkowa, czy deficytowa. Możesz podświetlić każdy zasób, aby wyświetlić dodatkowe informacje, które pokazują, skąd dany zasób można pozyskać i gdzie można go sprzedać lub wykorzystać. Na przykład drewno można wyprodukować z leśnictwa lub importować. Drewno jest również wykorzystywane do ogrzewania i może być dalej sprzedawane firmom przetwórczym lub eksportowane do połączeń zewnętrznych.
Uzyskaj przegląd tego, czego potrzebuje Twoje miasto i co produkuje lokalnie, a także zobacz, jakie materiały są potrzebne do wytworzenia określonego produktu.
Dzięki tym informacjom możesz lepiej zrozumieć, co zużywa Twoje miasto i ile produkuje już istniejąca branża przemysłowa. Pomoże Ci to efektywniej planować miasto i transport, co z kolei może pomóc zmniejszyć ruch uliczny i zapewnić miastu większy dochód z podatków, aby zrealizować swoje marzenia. Mamy nadzieję, że to spojrzenie na symulację ekonomiczną gry Cities: Skylines II dało ci kilka pomysłów na to, jak możesz wyspecjalizować swoje miasto i czerpać korzyści ze zrównoważonego łańcucha produkcyjnego. Kontynuujemy nasze dzienniki rozwoju w przyszłym tygodniu, przyglądając się postępom w grze.
Dzięki tym informacjom możesz lepiej zrozumieć, co zużywa Twoje miasto i ile produkuje już istniejąca branża przemysłowa. Pomoże Ci to efektywniej planować miasto i transport, co z kolei może pomóc zmniejszyć ruch uliczny i zapewnić miastu większy dochód z podatków, aby zrealizować swoje marzenia. Mamy nadzieję, że to spojrzenie na symulację ekonomiczną gry Cities: Skylines II dało ci kilka pomysłów na to, jak możesz wyspecjalizować swoje miasto i czerpać korzyści ze zrównoważonego łańcucha produkcyjnego. Kontynuujemy nasze dzienniki rozwoju w przyszłym tygodniu, przyglądając się postępom w grze.