Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Innogród
#1
Witam wszystkich! Jestem Kacperos, mam 16 lat i uwielbiam gry strategicznie, szczególnie city buildery.
Jednak przejdźmy do tematu miasta.

Wykorzystując swoje doświadczenie z Simcity 4 i 2013, postanowiłem, że moje pierwsze miasto będzie jak najbardziej eko. Zamierzam więc pokazać wam 35.000 miasto Innogród.

[Obrazek: 97D3F5F398A12112FBEF4EA2F5F1B737FC483614]
Ach! Piękne widoczki, czyż nie?

[Obrazek: 85AC45AF6F73449AF1AF2278ADC38B1AAE1A0199]
Tutaj macie widok na zewnętrzną autostradę oraz moją elektrownie wiatrową. Obecnie miasto zużywa ok. 300MW, później zamierzam zastąpić wiatraki tamą. Na razie próby zbudowania tamy skutkowały zalaniem miasta :P

[Obrazek: 3289FEA25CD0DDDD6C293134E3A9CD5C264D63A8]
Widok z lotu ptaka na miasto. Jak widać, przesadzam z lasami Duży uśmiech

Teraz chciałbym przedstawić kilka map z nadzieją, że pomożecie mi w rozwoju miasta i usprawnieniu ruchu.

[Obrazek: 3C1A55F63ABFA4317393C77376AFE3B3787A31E0]
Przedstawiam Wam tutaj podział miasta na dzielnice z ogromną dzielnicą biurową - Jeżycami

[Obrazek: 0BC1D547E97A84E05C6E2689D5E9B71484109D5C]
Jak widać mieszkańcy nie mogą narzekać, że ich miasto jest brzydkie Wink

[Obrazek: 5CFF709998D934CCE8E62043C4F359F06B07E384]
Mały dowodzik na to, że staram się oto, aby miasto było czyste. Niestety Skwer Bałut wypełniony spalarniami mi w tym nie pomaga :c

[Obrazek: 33049C46E66B41527907AB94CDF3B1EB20676322]
Ruch uliczny... moje największe utrapienie, które powoduje inne problemy np. opóźnione odebranie zwłok.

[Obrazek: D85DF6C85031E4FF6786C4AEA161565ACE464D3C]
Tutaj pokazuję największy koszmar miasta - główna aleja Miźników. Wszystkie próby rozładowania ruchu w tym miejscu spełzły na niczym. Jedyną nadzieją jest fakt, że mieszkańcy często korzystają z autobusów na tej drodze.

Dziękuję wszystkim za przeczytanie tego tematu oraz proszę o wszelaką krytykę jak i zalecenia.

P.S. Wszystkie grafiki w wyższej rozdzielczości możecie zobaczyć pod tym linkiem: http://steamcommunity.com/id/Sir_Kacperos/screenshots/
Otwarty umysł potrafi wszędzie dostrzec piękno, nie myślcie schematami, ale podziwiajcie idee...
[Obrazek: 76561198057709487.png]
  Odpowiedz
#2
Wywal te autostrady z miasta (na obwodnicę), zwłaszcza że ma być ono ekologiczne. A jeśli tak to - wyzwanie dla Ciebie, wywal w ogóle autostradę z mapy: dla ludzików komunikacja miejska, dla towarów kolej. Połączenia pozamiejskie tylko kolejowe, autostrada nie jest do niczego potrzebna.
A same korki? W Twoim przypadku, bardzo małego miasta, jedna stacja cargo załatwi cały problem.
Co do korków generalnie to pamiętaj że simowie wybierają drogi o wyższych parametrach (czyli jak mają 2-pasmówkę i 6 pasmówkę to wybiorą ZAWSZE 6 pasmówkę, nawet gdyby 2-pasmówka obok była pusta a 6-pasmówka stała w miejscu. Ma to swoje plusy i minusy, może to bowiem powodować że utworzysz "kolektor" do którego spływa cały ruch. Rozwiązaniem może być utworzenie dwóch 4-pasmówek (lub 6 pasmówek, lub 2-pasmówek, byle "tak samo ważnych" czyli tej samej kategorii) - wtedy ruch Ci się rozłoży.
Druga sprawa to jeśli stworzy Ci się taki kolektor to powinien on mieć mniej skrzyżowań, buduj wg schematu: 2 pasmówka skrzyżowanie co kawałek, 4-pasmówka rzadziej, a 6 pasmówka jeszcze rzadziej. Pierwsza (2-pas) to ruch lokalny, druga (4-pas) "zbiera" ruch ponadlokalny a trzecia (6-pas) to do podróży jeszcze dalszych (dlatego jest na niej dopuszczalna wyższa prędkość) Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by łączyć 2-pasmówki z 6-pas, sam tak robię, jednak ważne by 6-pas nie miała co metr skrzyżowania, to droga półekspresowa. Inaczej nie ma sensu budować 6-pasmówki. U Ciebie główna aleja ma za dużo skrzyżowań, równie dobrze można tam dać 2- lub 4-pasmówkę i efekt byłby ten sam. Chcesz zwalczyć tam korki zlikwiduj część skrzyzowań lub - jeśli nie chcesz usunać żadnego skrzyżowania zamień część ulic do niej dochodzących (ostatnie odcinki) w 1-kierunkowe.
No i - do czego się będę czepiał zawsze - więcej polotu w budowie: widziałeś kwadratowe (kąt 90stopni) dzielnice w realu? Z tego też względu (realizm) staram się nie budować wielkich monokulturowych dzielnic, w rzeczywistości, poza przemysłem, wszystko jest mniej lub bardziej ale wymieszane - buduję albo małe dzielnice z daną strefą (lepiej) albo większe ale z mieszanymi strefami (nie zawsze dobre rozwiązanie - np mając monokulturową strefę przemysłową można im dać czujniki dymu itp które kosztują a w dzielnicach mieszkalnych nie są niezbędne).
Aha, no i moje: Stop estakadom (i autostradom rozcinającym miasta) w mieście - Stop estakadom w mieście - Stop estakadom w mieście. Zarówno w realu jak i w CS.
  Odpowiedz
#3
Bardzo ładnie pokazałes miasto na pierwszej fotce ! Zamysł ciekawy ale popieram wywalenie autostrady.
U siebie nie dawałem autobusów a jedynie kolej i metro co faktycznie odkorkowało mi ulice (na długi czas) więc spróbuj takiego eko transportu,ma sens.Ewentualnie możesz tez spróbowac porobic ulice jednokierunkowe to chyba też troche pomaga.masz wysoka wartośc gruntów więc ogólnie widać,że miasto całkiem fajnie funkcjonuje.Ciekaw jestem jak się rozwinie.
  Odpowiedz
#4
Dzięki za komentarze!
Postanowiłem wywalić autostradę i zbudować w końcu metro. Co do ulic jednokierunkowych, znajdują się już w Jeżycach i jak widać działają sprawnie

gerth napisał(a):No i - do czego się będę czepiał zawsze - więcej polotu w budowie: widziałeś kwadratowe (kąt 90stopni) dzielnice w realu? [...]
Aha, no i moje: Stop estakadom (i autostradom rozcinającym miasta) w mieście - Stop estakadom w mieście - Stop estakadom w mieście. Zarówno w realu jak i w CS.

Obiecuję, że nowe strefy będą mniej kwadratowe, cały czas mam głupie przyzwyczajenie z SC (mało miejsca=wielki ścisk). Mam odmienny pogląd w sprawie estakad - Uwielbiam je, szczególnie kolej naziemną i żałuję, że nie ma stacji przesiadkowej z SC4 (metro-kolej naziemna).

Dels napisał(a):Bardzo ładnie pokazałes miasto na pierwszej fotce !
Bardzo dziękuję :3 Polecam wszystkim zbudowanie kolei nad lasem, wygląda to zdumiewająco, szczególnie z perspektywy maszynisty (FPS camera mod Wink )

Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie komentarze. Zaktualizuje temat, gdy miasto się rozwinie.
Otwarty umysł potrafi wszędzie dostrzec piękno, nie myślcie schematami, ale podziwiajcie idee...
[Obrazek: 76561198057709487.png]
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości