Poradnik autorstwa @Marcin65 który był w wątku "Mapy - polska w regionach". Pozwolę sobie go przekopiować i stworzyć z tego nowy wątek. Przedstawia on jak zrobić mapę w oparciu o realne ukształtowanie terenu.
"Zrobic mape do Skylines jest bardzo prosto
Wchodzimy na tego linka:
http://terrain.party/
Nad miescowoscia Tampere mamy niebieski kwadracik ktory mozemy przestawiac w kazdy zakatek swiata jaki nam pasuje.
W kwadracilu lekko ciemnym konturem zaznaczono 5 na 5 kwadratow a w jego srodku mamy 3x3
Od razu zatem widac jaki kawalek swiata wyroimy dla siebie.
Po prawej stronie mamy przycisk + i - i ustalamy sobie wielkosc kwadratu
Chmurka to export..jaksie kliknie chmurke to pojawia sie okienko z zapytaniem jak chcemy nazwac plik
Wpisujemy nazwe i po chwili zasysa nasz komputer mape.
Zasysa do miejsca gdzie pobieramy wszystko.
Jak otworzymy mamy w tym folderze od 2 do 4 pikow
Kazdy pokazuje inne wlasciwosci
ASTER-30 metrow
USGS-okolo 10 m
Merged-to stanowi dla mnie zagadke wkazdym razie ogolnie znaczy to ze scalone ale o co chodzi to nie wiem
SRTM to natomiast 30m+
Kopiujemy pliczek 1 czy wszystkie 4 do folderu:
AppData/Local/Collosal Order/Cities_Skylines/Addons/MapEditor/Heightmaps
Odpalamy gre,wchodzimy w narzedzia i wczytujemy taki plik jaki nam odpowiada a na koniec bawi sie w edycje mapy.Czyli drzewka,autostrady czy co tam chcecie z dostepnych opcji.
Przed tworzeniem wlasnej mapy warto sobie skopiowac jakas mape ktora robil Collosal Order do gry zeby popatrzec na przyklad jak porobili polaczenia drogowe,ladowe,morskie i lotnicze.
Nie rozgryzlem jeszcze pewnych znacznikow na tych mapach orginalnych ze Skylines wiec nie wiem do czego one sluza.
Mam nadzieje ze komus pomoglem i milej zabawy"
"Zrobic mape do Skylines jest bardzo prosto
Wchodzimy na tego linka:
http://terrain.party/
Nad miescowoscia Tampere mamy niebieski kwadracik ktory mozemy przestawiac w kazdy zakatek swiata jaki nam pasuje.
W kwadracilu lekko ciemnym konturem zaznaczono 5 na 5 kwadratow a w jego srodku mamy 3x3
Od razu zatem widac jaki kawalek swiata wyroimy dla siebie.
Po prawej stronie mamy przycisk + i - i ustalamy sobie wielkosc kwadratu
Chmurka to export..jaksie kliknie chmurke to pojawia sie okienko z zapytaniem jak chcemy nazwac plik
Wpisujemy nazwe i po chwili zasysa nasz komputer mape.
Zasysa do miejsca gdzie pobieramy wszystko.
Jak otworzymy mamy w tym folderze od 2 do 4 pikow
Kazdy pokazuje inne wlasciwosci
ASTER-30 metrow
USGS-okolo 10 m
Merged-to stanowi dla mnie zagadke wkazdym razie ogolnie znaczy to ze scalone ale o co chodzi to nie wiem
SRTM to natomiast 30m+
Kopiujemy pliczek 1 czy wszystkie 4 do folderu:
AppData/Local/Collosal Order/Cities_Skylines/Addons/MapEditor/Heightmaps
Odpalamy gre,wchodzimy w narzedzia i wczytujemy taki plik jaki nam odpowiada a na koniec bawi sie w edycje mapy.Czyli drzewka,autostrady czy co tam chcecie z dostepnych opcji.
Przed tworzeniem wlasnej mapy warto sobie skopiowac jakas mape ktora robil Collosal Order do gry zeby popatrzec na przyklad jak porobili polaczenia drogowe,ladowe,morskie i lotnicze.
Nie rozgryzlem jeszcze pewnych znacznikow na tych mapach orginalnych ze Skylines wiec nie wiem do czego one sluza.
Mam nadzieje ze komus pomoglem i milej zabawy"