Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Jak zacząć?
#1
Chcę zacząć na Wielkich równinach no i proste niby pytanie jak, robiłem już kilka podejść, kasa od razu mi się kończy, wody brak, prądu nie ma, niby wszystko buduje, ale wiem, że robię to źle.. Jakiś poradnik jest do gry? Może któryś z graczy pomoże dobrze rozpocząć rozgrywkę?
  Odpowiedz
#2
tak w skrócie, na początku najwięcej kosztuje prąd, woda i ścieki dlatego w budżecie zmniejsz kwotę utrzymania tych obiektów - te media muszą być dostarczone, aby miasto mogło się rozwinąć, oczywiście później dojdą inne czynniki. Mam nadzieje, że porada będzie wystarczająca Smile
  Odpowiedz
#3
Zbuduj 2 dlugie pasy bez bocznych drog. Zbuduj na koncu drogi elektrownie i podlacz prad. Zbuduj pompe i scieki i poprowadz rury. Kasa ktora zostanie przeznacz na boczne drogi i postaw osiedla. Ja na poczatku zmniejszam prad i wode do 75... Zaraz zacznie pojawiac sie zapotrzebowanie na przemysl i handel. Potem pokolei buduje straz pozarna bo duzo pozarow w tej grze, Aha przed straza jeszcze tanie wysypisko, nastepnie policje, szkole a na koncu szpital. Pozniej to juz nie mam co z kasa robic...
  Odpowiedz
#4
Na początku DAJESZ STOP i budujesz:

1) wiatrak (elektrownia) - wybierz pole gdzie najlepiej wieje czyli wydajność 8MW
2) rurę ściekową
3) pompę lub wieże ciśnień (jest tańsza - budujesz ją zwłaszcza w sytuacji gdy masz na pierwszym kwadracie mało wody i pompa stałaby obok rury ściekowej)
4) Drogi, najlepiej sześciopasmówki - czyli najpierw metr zwykłej, odblokowują Ci się drogi wtedy machasz sobie 6-pas, byle nie za dużo, bo tez kasa się skończy. Przygotowujesz sobie teren pod mieszkania (większość) oraz trochę na handel i przemysł.
5) Dociągasz do skraju stref oraz obiektów typu pompa, rura ściekowa linie wysokiego napięcia, oraz ciągniesz wodociągi
6) No i przed uruchomieniem czasu gry nie zapomnij ZMNIEJSZYĆ budżetu: woda na minimum (50%) bo długi czas wystarczy taka moc a prąd może być też na minimum ale szybko będziesz musiał to zmieniać, stopniowo bo prąd szybko jest potrzebny
7) Startujesz
8) Nie budujesz szkół, straży pożarnej, policji itp dopóki nie będziesz zarabiał.
  Odpowiedz
#5
Na poczatku przeciez szesciopasmowki nie sa dostepne albo mialem jakis bug...
  Odpowiedz
#6
Wybuduj kawałeczek, metr drogi w szczerym polu - wtedy stają się dostępne wszystkie drogi bez zieleni (póżniej, chyba przy 5000 mieszkańców dochodzą drogi "z zielenią")
No i później, przy budowie obiektów np wysypisko śmieci, później szkoła itd zmniejszaj na starcie budżety: jeśli np jeżdzi 3/17 śmieciarek możesz zmniejszyć budżet tak żeby jeżdziły np 3/10, w szkole jeśli jest 200 uprawnionych nie potrzeba 600 miejsc tylko 250 itd itp. Zwykle nowe obiekty/rodzaje nie mają od razu 100% obłożenia, warto więc od razu ciąć budżet do 50-70% a potem zwiększać.
Tak samo w drugą stronę - zwłaszcza gdy nie masz jeszcze dużo wolnej kasy - zanim postawisz nową elektrownie/szkołę itp zwiększ budżet do 130-150% (i moc elektrowni) a dopiero potem buduj nowe.
Nie trzeba budować drogi do wiatraka, pompy i rury ściekowej, szkoda kasy, mogą stać w szczerym polu. Ważniejsze jest by strefa przemysłowa była ulokowana w pewnym oddaleniu od mieszkaniowej i na to poświęciłbym "wolne metry drogi" za pierwsze 70k monet.
A jeszcze w wersji bardziej hard: wszystko robisz dopiero gdy zaczyna się ferment czyli np najpierw budujesz strefy mieszkalne a dopiero gdy się trochę osiedli i "mrugają" Ci problemy nad domkami dokładasz wodociąg i prąd - tyle że wtedy trzeba mieć zostawioną na to rezerwę kasy. Plus jest taki że nie bulisz w pierwszych minutach gry za rurę ściekową dla 10 wieśniaków,niech idą lać na pole ;-))
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: