Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Miasto - czyli po swojemu
#1
Cześć, zamierzam w tym wątku wyżyć się nad moim nowym miastem: po uporządkowaniu sytuacji z DLC i modami, można zaczynać :P
Niestety, screeny nie będą tak piękne jak u innych z jednego powodu: mój komputer super upiększających modów, korekcji kolorów itd. nie udźwignie Sad   Screen w wysokiej jakości już zatrzymuje mi grę na kilkanaście sekund, sama gra się wczytuje kilka minut i często mam zwiechy :P Więc proszę o wyrozumiałość w kwestiach technicznych, ale reszta powinna być OK.
Nie chcę się bawić w osobno stawiane budynki, bo nie dość, że chcę równowagę w mieście, to jeszcze chciałbym aby działało to dość realnie: czyli ludzie budują się jak chcą. Ja tylko stawiam strefy, dodatki, budynki usługowe i unikatowe Duży uśmiech
  Odpowiedz
#2
Czy dobrej jakości czy złej, ważne by były! Czekamy na screeny Smile
  Odpowiedz
#3
Ech... Dziwny bug wysypiskami śmieci wymuszający zaczęcie od nowa, awaria gry akurat w momencie zapisu po prawie godzinnym "dłubaniu" i konieczność dłubania od poprzedniego etapu na nowo... Ale jest.
Ja gram, co prawda z modami, ale na normalnej stopie gry: czyli kasa ograniczona oraz kamienie milowe. Jedynym "ułatwieniem" są mniejsze drogi (ale i tak używam często tych większych), planowane: powiększenie pojemności małego autobusu do 60 osób oraz wyższe ceny biletówza kolej, ale to dlatego, że chcę głównie ją wykorzystać, a metro mniej, może obniżę ceny biletów, żeby też nie kusiło.

Etap: ok. 1500 mieszkańców.

Mickiewicza - na zdjęciu poniżej plac przy Mickiewicza i przy niezmienionych jeszcze nazwach ulic (później zmieniłem). Później "upiększę" granice parku, kiedy odblokuję próg 2500 mieszkańców i będą te ładne drogi dla pieszych.
   
Na nienazwanym jeszcze osiedlu mieszkaniowym powstał mały plac - przy ulicy Mickiewicza. Martwi nas zabetonowanie tego terenu, jednak przy dużym poziomie naturalnej roślinności nie wydaje się to być negatywnym posunięciem.


Ulica Adamczewskich, LO I im. Adamczewskich, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Plac Adamczewskich - szersza, dopiero zaczęta ulica (dlatego nie ma linii na skrzyżowaniu) boczna ulica zbiorcza, Adamczewskich (ta 2x2 pasy) oczekująca na wybudowanie się lokali usługowych ma już stojącą szkołę średnią mającą patronów takich samych jak ulica. Po drugiej stronie skweru znajduje się ulica Zarządzania Kryzysowego z jednostką straży pożarnej i policji. Stamtąd odchodzi ciąg pieszorowerowy w kierunku głównej ulicy rozrastającego się miasta, którą widać w tle.
   
Funkcjonalne centrum osiedla, czyli małe centrum zarządzania kryzysowego i szkoła średnia. Władze miasta wpadły na dobry pomysł umieszczenia nieco na uboczu, lecz w bezpośredniej odległości głównej ulicy. W przyszłości, kiedy rozwinie się system komunikacji zbiorowej, prawdopodobnie będzie tu dobry dojazd, a pojazdy służb będą miały wiele alternatywnych dróg dojazdu.

Drugie osiedle mieszkaniowe - tym razem po drugiej głównej ulicy miasta, za skrzyżowaniem, które widać w tle poprzedniego zdjęcia. Na środku ciąg pieszo-rowerowy, który w przyszłości prawdopodobnie zastąpię dróżką, więc na razie wygląda jak wygląda. Mam też "grubsze" plany dotyczące zabudowy po stronie ulicy na pierwszym planie (ujawnię podczas realizacji). W przypadku ulicy po drugiej stronie "cypelka", zabudowa tylko po wewnętrznej stronie, w planach strefa buforowa oddzielająca od małej strefy przemysłowej. Jednak tam będzie lokalne centrum przemysłu, ponieważ poza zdjęciem, na zachód właśnie buduję szkielet rolniczej strefy przemysłowej. Gleby i dobre połączenie z autostradą dla przyszłego nowego węzła. Obecnie znajduje się tam wysypisko i elektrownia węglowa. Na skrzyżowaniu w kształcie wygiętego trójkąta również nasadzone drzewa z tymi słodkimi drewnianymi płotkami.
   

Strefa przemysłowa - na pierwszym zdjęciu pierwsze skrzyżowanie od strony zjazdu z autostrady, poniżej drugie skrzyżowanie. Jeszcze niżej widok z tyłu na pierwszą boczną drogę. Jak widać na obu tych zdjęciach, wysypisko w skrajni drogi - błąd popełniony przeze mnie w pierwszej próbie gry przed bugiem, później to odtworzyłem. Brak przejazdu po zajętej części drogi.
   
   
   


Zalążek rolniczej strefy przemysłowej - droga dalej wybiega w strefę żyznych gleb i tam wybudowana już infrastruktura dla pierwszej części strefy. 
   

Główny węzeł komunikacyjny miasta - na części skrzyżowania z autostradą znikają dodatki typu decals , więc nie mogę stawić linii. Na zdjęciu niżej szerszy widok na osiedle mieszkaniowe. Drogi z pasami rowerowymi są jednokierunkowe dla samochodów. Dziwne, że te nie mają cenzusu liczby mieszkańców na możliwość postawienia ich, ale skorzystałem. Dopiero po pewnym czasie ogarnąłem, że są dla samochodów jednokierunkowe, więc pozmieniałem ich kierunki tak, żeby powstał układ tras niepozwalający na tranzyt przez tę część miasta.
   
   

Ogólny widok na miasto - tak wygląda widok z lotu ptaka na układ budynków i szkielet ulic. Tak, w oddali jest elektrownia wiatrowa. Mam pewien dylemat, czy w przysłości przenieść ją na inne dostępne tereny, czy potraktować jako wyzwanie. Obecnie po prostu tam najlepiej wieją wiatry. Hmm... Może przeniosę, jeśli się okaże, że nowo zdobyte tereny będą zawierały bardziej wietrzne obszary.
   
  Odpowiedz
#4
Mała rozbudowa miasta do IV kamienia milowego Duży uśmiech

Niewiele znaczących zmian poza początkiem uregulowania brzegu rzeki. Wszystko się robi (kończyć będzie się po południu lub jutro), ale większość ulicy biegnącej wzdłuż brzegu rzeki już jest.
Nierówności "krawężnika" na obrazku to sprawa renderingu :/


Załączone pliki Obrazki
   
  Odpowiedz
#5
Na ten bug z wysypiskiem to ściągnij mod move it i przesuń budynek.
  Odpowiedz
#6
Niee... Bug był taki, że mimo dobrego połączenia nie wysyłały wozów.
Natomiast move it mam, ale dość klimatycznie to wygląda :P
  Odpowiedz
#7
Szkoda, że tak mało zdjęć dziennych - są one bardziej czytelne.

Pracuj, bo póki co to jest jeszcze skromne miasteczko, ale cierpliwość popłaca Duży uśmiech
  Odpowiedz
#8
Zdjęcia nocne, bo robione mniej-więcej w momencie osiągnięcia kamienia milowego :P

Jak napisałem, ja to miasteczko chcę zrobić jednocześnie "pokazowe", a jednocześnie z finansami i kamieniami milowymi. Sama gra na standardowym trybie nie jest trudna i nawet mimo wielu tych obiektów jestem nieźle na plus, ale jednak postawienie tych obiektów kosztuje 10 za jeden. A też dorysowuję pasy - nie tylko na skrzyżowaniach, ale i parkingowe (a każda kreseczka czy metr linii również kosztuje 10). Te drzewka, obiekty, które czasem muszę usunąć i dać od nowa itp. :P
A podstawowa cecha tej gry "na pokaz" jest taka, że zmusza mnie to do racjonalnego planowania, a nie że tu sobie walnę węzeł autostradowy, tam tunel pod centrum miasta, tam nagle przebuduję 2/3 dzielnicy Duży uśmiech
  Odpowiedz
#9
Ja miałem taki problem kiedyś z krematorium i cmentarzami. Nie wysyłało mi samochodów z cmentarza, gdyż w dzielnicy ustawiłem sobie przepis Stare Miasto bodajże. To wywołało ograniczenie ruchu pojazdów, które blokowało poruszanie się po dzielnicy m.in karawan, ale może też blokować śmieciarki.
  Odpowiedz
#10
Jeszcze nie doszedłem do etapu ograniczeń :
Natomiast z tamtym bugiem z wysypiskiem coś się wtedy stało, zbudowanie drugiego wysypiska nic nie pomogło, więc musiałem zacząć od nowa.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości