21-03-2019, 17:59
Witam wszystkich!
Nie udało mi się znaleźć takiego tematu na forum, więc piszę, może komuś również się przyda:
Po wymianie podzespołów laptopa pojawił się u mnie poważny problem z wydajnością. Gra osiąga ledwie kilkanaście FPS prawie niezależnie od wielkości mapy, modów i ustawień graficznych. Na pustej, nowo otwartej mapie FPSy osiągają wartość ok. 13-16, natomiast na rozległej mapie (81 kratek, miasto 15k) wydajność wynosi niewiele mniej, bo ok 10-15. Wł/Wył modów i dodatkowych obiektów nic nie zmienia. Podobnie, zmiana ustawień z wysokich na niskie daje najwyżej +2 klatki/s.
Po zainstalowaniu najnowszych sterowników (z 2019) aplikacja AMD settings uznaje, że "procesor nie spełnia wymagań gry" i nie uruchamia dedykowanej karty. W rezultacie CS ciśnie na karcie zintegrowanej Intel w 3 FPS. Po przywróceniu sterowników do starszej wersji (z 2015) dedykowana karta uruchamia się, jednak z wydajnością opisaną wcześniej (10-17 klatek).
Problem nie leży chyba w modach, bo są dość dobrze zoptymalizowane. Dysk i RAM też spełniają swoją rolę - spora mapa wczytuje się 2 minuty z 500 obiektami. Pozostaje zatem system 10-tka, karta lub procesor (nie jest za mocny). Zastanawiam się, czy przywrócenie systemu do 8.1 może pomóc.
Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakieś pomysły i zalecenia - będę bardzo wdzięczny za radę.
Przed rozbudową sprzętu (było 8GB pamięci, Win8.1 i zwykły dysk HDD) gra osiągała ok 20+ fps, co w sumie wystarczało.
Aktualny sprzęt:
Laptop Acer Aspire V5-561G
Windows 10 Home
Dysk SSD 256GB
12 GB RAM
GPU: AMD Radeon R7 M265 2GB
Procesor i5-4210U CPU @ 1.70GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Nie udało mi się znaleźć takiego tematu na forum, więc piszę, może komuś również się przyda:
Po wymianie podzespołów laptopa pojawił się u mnie poważny problem z wydajnością. Gra osiąga ledwie kilkanaście FPS prawie niezależnie od wielkości mapy, modów i ustawień graficznych. Na pustej, nowo otwartej mapie FPSy osiągają wartość ok. 13-16, natomiast na rozległej mapie (81 kratek, miasto 15k) wydajność wynosi niewiele mniej, bo ok 10-15. Wł/Wył modów i dodatkowych obiektów nic nie zmienia. Podobnie, zmiana ustawień z wysokich na niskie daje najwyżej +2 klatki/s.
Po zainstalowaniu najnowszych sterowników (z 2019) aplikacja AMD settings uznaje, że "procesor nie spełnia wymagań gry" i nie uruchamia dedykowanej karty. W rezultacie CS ciśnie na karcie zintegrowanej Intel w 3 FPS. Po przywróceniu sterowników do starszej wersji (z 2015) dedykowana karta uruchamia się, jednak z wydajnością opisaną wcześniej (10-17 klatek).
Problem nie leży chyba w modach, bo są dość dobrze zoptymalizowane. Dysk i RAM też spełniają swoją rolę - spora mapa wczytuje się 2 minuty z 500 obiektami. Pozostaje zatem system 10-tka, karta lub procesor (nie jest za mocny). Zastanawiam się, czy przywrócenie systemu do 8.1 może pomóc.
Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakieś pomysły i zalecenia - będę bardzo wdzięczny za radę.
Przed rozbudową sprzętu (było 8GB pamięci, Win8.1 i zwykły dysk HDD) gra osiągała ok 20+ fps, co w sumie wystarczało.
Aktualny sprzęt:
Laptop Acer Aspire V5-561G
Windows 10 Home
Dysk SSD 256GB
12 GB RAM
GPU: AMD Radeon R7 M265 2GB
Procesor i5-4210U CPU @ 1.70GHz (4 CPUs), ~2.4GHz