Cześć.
Już od dłuższego czasu mam problem z blokowaniem się pojazdów na skrzyżowaniach, a najbardziej na rondach, przez co potrafią się tragicznie zablokować i zatrzymać ruch w połowie miasta.
Chcę uzyskać efekt podobny do realnego, czyli wjeżdżając na rondo trzeba ustąpić pierwszeństwa, ale coś mi to nie wychodzi.
Normalną zasadą dla mnie jest ustawienie znaków, czyli pierwszeństwo dla tych co są na rondzie oraz ustąp dla wjeżdżających i dodatkowo możliwość wjazdu na skrzyżowanie kiedy jest zablokowane. Wtedy dzieje się to, że pierwsi jadą ci, którzy chcą wjechać na rondo, a nie ci którzy są na tym rondzie. Sens włączenia możliwości wjazdu na zablokowane skrzyżowanie ma taki sens, bo nie tworzą się mega korki przed rondem, na samym rondzie jest płynny ruch, ale może dojść do całkowitego zablokowania się ronda, a wtedy wszystko dookoła stoi. O ile jest to lokalne rondo, gdzie nie ma wielkiego ruchu, to jeszcze jakoś ujdzie, ale tak jak tutaj, gdzie u góry jest spora strefa przemysłowa, na dole wyjazd na autostradę, a na prawo wyjazd na miasto to dochodzi czasami do dantejskich scen.
Jak wyłączę możliwość wjazdu na skrzyżowanie kiedy jest zablokowane, to jako tako pierwszeństwo jest zachowane, ale samochody i tak zatrzymują się przed rondem, bo czekają aż pojazd przed nimi zwolni pas. Domyślam się, że chodzi o to, że korzystam z Node Cotroller'a do uzyskiwania gładszych zakrętów, za cenę krótszego pasa (na którym mieście się samochód lub dwa), ale jak pas będzie dłuższy, a skręt bardziej ciasny to i tak będą zwalniać, bo muszą ciaśniej wziąć skręt, więc tak źle i tak nie dobrze.
Jest jakaś możliwość aby miało to większy sens? Może robię coś źle? Źle myślę?
PS. Mam wrażenie, że coś jednak jest zepsute... Zmieniłem to konkretne skrzyżowanie z ronda, na zwykłe ze światłami sterowanymi osobno dla każdego pasa, oto co się na nim działo:
Część pasów to respektowała, część nie, chociaż wszystkie ustawiłem równo. 3 pasmowa droga, lewy pas na lewo, środkowy na wprost, prawy w prawo... Nawet włączając ręczną sygnalizację i czerwone dla ogólne dla każdego pasa, ten z dołu robił co chciał...
Już od dłuższego czasu mam problem z blokowaniem się pojazdów na skrzyżowaniach, a najbardziej na rondach, przez co potrafią się tragicznie zablokować i zatrzymać ruch w połowie miasta.
Chcę uzyskać efekt podobny do realnego, czyli wjeżdżając na rondo trzeba ustąpić pierwszeństwa, ale coś mi to nie wychodzi.
Normalną zasadą dla mnie jest ustawienie znaków, czyli pierwszeństwo dla tych co są na rondzie oraz ustąp dla wjeżdżających i dodatkowo możliwość wjazdu na skrzyżowanie kiedy jest zablokowane. Wtedy dzieje się to, że pierwsi jadą ci, którzy chcą wjechać na rondo, a nie ci którzy są na tym rondzie. Sens włączenia możliwości wjazdu na zablokowane skrzyżowanie ma taki sens, bo nie tworzą się mega korki przed rondem, na samym rondzie jest płynny ruch, ale może dojść do całkowitego zablokowania się ronda, a wtedy wszystko dookoła stoi. O ile jest to lokalne rondo, gdzie nie ma wielkiego ruchu, to jeszcze jakoś ujdzie, ale tak jak tutaj, gdzie u góry jest spora strefa przemysłowa, na dole wyjazd na autostradę, a na prawo wyjazd na miasto to dochodzi czasami do dantejskich scen.
Jak wyłączę możliwość wjazdu na skrzyżowanie kiedy jest zablokowane, to jako tako pierwszeństwo jest zachowane, ale samochody i tak zatrzymują się przed rondem, bo czekają aż pojazd przed nimi zwolni pas. Domyślam się, że chodzi o to, że korzystam z Node Cotroller'a do uzyskiwania gładszych zakrętów, za cenę krótszego pasa (na którym mieście się samochód lub dwa), ale jak pas będzie dłuższy, a skręt bardziej ciasny to i tak będą zwalniać, bo muszą ciaśniej wziąć skręt, więc tak źle i tak nie dobrze.
Jest jakaś możliwość aby miało to większy sens? Może robię coś źle? Źle myślę?
PS. Mam wrażenie, że coś jednak jest zepsute... Zmieniłem to konkretne skrzyżowanie z ronda, na zwykłe ze światłami sterowanymi osobno dla każdego pasa, oto co się na nim działo:
Część pasów to respektowała, część nie, chociaż wszystkie ustawiłem równo. 3 pasmowa droga, lewy pas na lewo, środkowy na wprost, prawy w prawo... Nawet włączając ręczną sygnalizację i czerwone dla ogólne dla każdego pasa, ten z dołu robił co chciał...