Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Poradnik..jak zrobic budynek
#1
Mam wielka prosbe,troche moze na wyrost ale coz.
Mamy juz 2 osoby ktore robia budynki do gry Skylines.
Moze ktora z tych osob ewentualnie ktos inny kto sie jeszcze nie ujawnil napisalaby krotki poradnik jak stworzyc budynek do gry?
Chodzi o to zeby zainteresowana osoba wiedziala jakiego programu czy programow moze uzywc i co potem zrobic zeby powstal budynek ktorym moglibysmy sie cieszyc w grze.
Znajdzie sie chetny ktory rozjasni sposob tworzenia budynkow?
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#2
Co do importowania modelu do gry to korzystałem z tego poradnika - https://www.youtube.com/watch?v=6NI3h3Xuo6k (to poradnik do blendera, w innych programach będzie inaczej).
Ja blenderem zajmuję się hobbystyczne od 2-3 lat. Jeżeli nie miałeś jeszcze kontaktu z programami 3D to niestety, na początku będzie ciężko. Ale nie martw się, jest wiele pomocnych poradników na YT.
  Odpowiedz
#3
Wybacz ale chyba nie myślisz że ktoś napisze albo nagra specjalnie dla Ciebie odcinek jak zrobić budynek do cities skylines.

Na YouTubie pełno jest poradników podstaw blendera czy 3ds maxa. Stworzenie takiego budynku od zera ze szczegółami to nie jest proces który możesz wykonać w godzinę. Takie rzeczy robi się po kilkanaście-dziesiąt godzin pracy przy komputerze.

Jedyne rozwiązanie to samemu zacząć się uczyć modelowania 3D a jak nie chcesz samemu zawsze możesz pójść na płatne kursy.
Zasilacz OCZ ModXStream Pro 700W Dysk Samsung F3 HD103SJ 2TB 7200 32MB SATA Procesor AMD PHENOM II X4 955 AM3 Płyta główna MSI 870A-G54 ATX Karta graficzna Gigabyte GF GTX470 1280 MB RAM DDR3 Patriot 4GB 1600MHZ 8GB CL9 GAMING ELK AMD
  Odpowiedz
#4
dezmont napisał(a):Wybacz ale chyba nie myślisz że ktoś napisze albo nagra specjalnie dla Ciebie odcinek jak zrobić budynek do cities skylines.

Na YouTubie pełno jest poradników podstaw blendera czy 3ds maxa. Stworzenie takiego budynku od zera ze szczegółami to nie jest proces który możesz wykonać w godzinę. Takie rzeczy robi się po kilkanaście-dziesiąt godzin pracy przy komputerze.

Jedyne rozwiązanie to samemu zacząć się uczyć modelowania 3D a jak nie chcesz samemu zawsze możesz pójść na płatne kursy.

Po przeczytaniu czegos takiego odchodzi mi ochota na dalsze jakiekowliek udzielanie sie na forum.
Jakos na forum Simtropolis czy na innym posiweconym Simcity 4 nikt nie mial problemu z tym zeby taki poradnik w w tworzeniu budynkow do tej gry napisac.
Nikt nie wnikal czy ktos umie to robic czy nie poprostu ktos napisal i tyle.
Nie wiem co twoja odpowiedz miala na celu.
Jakbys napisal to jeszcze w troche mniej protekjcjonalnym tonie to jeszcze moze bym mnie szlag nie trafil ale widze ze poprostu chciales podniesc swoje ego ze ty potrafisz przykladowo a reszta nie to won na kursy a co tam.
Ale ok niech bedzie.
Mam nadzieje ze przynajmnije ci ktorzy z mila checia poczytaliby rad graczy ktorzy umieja cos takiego tworzyc przeczytaja to co napisales i o dziwo konkretnie do mnie,,,i wyciagna wniosek podobny do mojego.
Otoz moj wniosek po przeczytaniu tego co napisales jest taki ze na jakiekolwiek twoje pytania panie dezmont odpowiem grzecznie ze mozna poszperac u wujka google,na YT lub mozesz poprostu zmiatac na kursy i nie pytac na forum.
Nie moge sie wrecz doczekac kiedy to bede w stanie odpowiedziec na jakiegokolwiek twojego posta dotyczacego nawet machania skrzydlami motyla w amazonskiej puszczy
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#5
Jeszcze mala uwaga na koniec
Nie chodzilo mi o poradnik typu postaw linie tu potem kliknij tam a potem otworz i zrob.....
Chodzilo bardziej o naprowadzenie na YT czy na inne strony gdzie takie poradniki mozna znalezc.
HISTOR jakos nie mial z tym problemu
Po za tym przypuszczam nie tylko ja bylbym zainteresowany ale nic to..co my tam maluczcy wiemy..idziemy na kursy
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#6
Słuchajcie, jeśli nawet ktoś na forum zada "nieodpowiednie pytanie", należy odpisać w grzecznym tonie albo wcale. Nie stwarzajmy na forum nieciekawej atmosfery, w końcu przychodzimy tutaj po to, aby się odprężyć a nie kłócić. Okazało się, że w prosty sposób można było odpowiedzieć na pytanie Marcina.
Kolejne posty dotyczące tego tematu będą usuwane z forum.
dezmont, potraktuj to jako pierwsze i ostatnie ostrzeżenie, bo na tym forum takie akcje nie będą tolerowane.
  Odpowiedz
#7
SimCity 4 nie było grą w pełnym 3D nawet, poza tym tam poziom detali był mniejszy więc nie ten poziom.

Tak jak "niegrzeczny" kolega powiedział: modelowanie 3D to bardzo trudna sztuka która wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. A jak wymodelujesz model to przecież trzeba go jeszcze oteksturować, wypalić normal mapę, ułożyć siatkę UV itd. A, że mówimy o gamearcie czyli zastosowaniu w grach, to trzeba też znać teorię i wiedzieć jak zrobić model aby nie zamulał gry. Fakt faktem, że stworzenie prostego kanciastego budynku do takiej gry nie wymaga takich umiejętności jak wysokiej jakości modelu broni do animacji ale modelowanie to tylko część tego procesu.

max3d.pl - chcesz modelować to zacznij czytać to forum i obserwować prace innych użytkowników. Zagraniczny odpowiednik to strona polycount.
Jeśli szukasz info odnośnie 3d i Skylines to radzę poszperać na oficjalnym forum albo na jakiejś zagranicznej fanowskiej stronie - jest taka jedna której nazwy nie pamiętam.

Zrobienie budynku to nie takie hop siup jeśli nie znasz się na dziedzinie modelingu 3D. Jeśli chcesz dalej brnąć w ten temat to musisz wiedzieć, że czeka cię sporo nauki i to z początku tej nudnej. Jeśli jesteś osobą która szybko się poddaje to lepiej odpuść już na starcie.
  Odpowiedz
#8
A chociaż jakiś tutorial jak się ma zrobiony model 3d to co dalej?
Teksturowanie, tworzenie tych normal map itp?

Pracuje na codzień w programie 3d, co prawda do trochę innych zastosowań bo takich bardziej mechanicznych, także stworzenie modelu 3D dla mne nie będzie jakimś wielkim wyzwaniem ale nie wiem co dalej?
Jedyne co to wiem jak nadać tekstusry w programie w którym pracuje, ewentualnie w keyshotcie i z tego wizualizacja.
  Odpowiedz
#9
  Odpowiedz
#10
https://www.youtube.com/watch?v=M4Gz1tgW61o

Tu jest jakiś filmik jak stworzyć własny budynek. Nie wiem co prawda czy jest również pokazane jak go później wyeksportować do CS.
Jednak jak ktoś wcześniej zauważył, modelowanie w 3D do łatwych i szybkich rzeczy nie należy. W filmiku powstaje prosty domek a filmik ma ponad godzinę... Można sobie wyobrazić ile będzie trwało coś bardziej skomplikowanego.

Ktoś tu również poruszył, że SC4 nie jest grą 3D. Gra może nie jest 3D, jednak budynki itp, tworzyło się w 3D. Następnie program exportował to jako 4 rzuty izometryczne. Samo jednak tworzenie nie różniło się. Oczywiście jedyne różnice będą na poziomie programów, których się używa. Ja osobiście do SC4 używałem Bulding Architect Tool do gMaxa. W 3DS Max też już było trochę inaczej.

Pamiętam jak tworząc dość spory budynek do SC4, spędziwszy już na nim ponad sto godzin, posłuszeństwa odmówił mi twardy dysk. Wszystkie projekty przepadły bezpowrotnie. Zatem taka zabawa jest na wiele godzin i trzeba mieć ogromnie dużo samozaparcia.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości