Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Problemy z uruchomieniem gry: The game crashed - brak pamięci RAM
#1
Najczęstszy powód crashowania gry - brak RAMu.

Jeżeli podczas wczytywania, gra się wyłączy oraz pojawi się takie okienko:

[Obrazek: lgea2aE.png]

Pierwszą rzeczą którą powinniśmy sprawdzić jest ilość wolnej pamięci RAM. Do tego przyda nam się plik error.log 
(znajdziemy go tutaj: \SteamApps\common\Cities_Skylines\* - gdzie * to folder zawierający logi gry. Jest on nazwany datą i godziną ich zapisania (czyli wystąpienia błędu) np: 2019-11-03_162306.)

Kiedy znajdziemy już powyższy plik, na jego samym początku szukamy następujących linijek: (przykład)

Kod:
53% memory in use.
8176 MB physical memory [3810 MB free].
25584 MB paging file [18299 MB free].

Jeżeli któraś z tych wartości będzie wyjątkowo niska to znaczy że po prostu brakuje nam RAMu. Co ważne, nie powinniśmy zwracać tutaj uwagi tylko na pozycję "memory in use". Dla przykładu w tym pliku:

Kod:
64% memory in use.
8147 MB physical memory [2921 MB free].
8147 MB paging file [1 MB free].


procentowo pamięci jeszcze trochę mamy, w tym przypadku problem leży w pliku stronnicowania (paging file). Jak widać wolny jest jedynie 1MB czyli zdecydowanie za mało. 

Brak pamięci możemy poznać jeszcze po pliku output_log.txt. Jeżeli na jego końcu znajdziemy takie linijki:

Kod:
ERROR: SymGetSymFromAddr64, GetLastError: 'Próbowano uzyskać dostęp do nieprawidłowego adresu.' (Address: 00007FF6DBFC4954)

to możemy być prawie pewni że mamy za mało pamięci.

A jak poradzić sobie ze zbyt małą ilością RAMu? Jest na to parę rozwiązań. 

Pierwsze to odsubksrybowanie pewnej ilości obiektów. Jak wiadomo im więcej modyfikacji i dodatków - tym większe zużycie pamięci fizycznej. 
Drugie: zmniejszenie jakości tekstur. Te również oddziałują na wykorzystanie RAMu, tak więc warto najpierw spróbować zmniejszyć ustawienia. 
Trzecie - zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Czym on jest i jak to zrobić, to już rozpisywać się nie będę. Pełno poradników na ten temat znajdziecie w internecie. Ja mogę tylko dodać że jest to taki "wirtualny RAM" na jednym z naszych dysków. Przy grze w Cities Skylines bardzo istotny Wink
Czwarte - najbardziej radykalne rozwiązanie to.. dokupienie większej ilości RAMu Smile Przy Citieskach czasem nawet i 32GB to za mało Wink

Co w przypadku gdy to nie RAM jest problemem?

Na początek polecam zajrzeć do tego wątku: https://citiesskylines.pl/temat-Pliki-lo...lezc--3528 :)
Jeżeli dalej nie udało się naprawić błędu, pozostaje założenie odpowiedniego wątku, oraz oczywiście załączenie plików log Smile
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości