Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
The Game Crashed - nie mogę rozczytać przyczyny
#1
Hej, nie widzę w logach, co konkretnie uniemożliwia załadowanie miasta, choć widzę objawy w logu w postaci braku możliwości wygenerowania rzeźby terenu w niektórych miejscach i problemy z drogami, ale w nich nic się nie zmieniło, więc nie mam pojęcia, o co chodzi. Logi oczywiście w załącznikach.


Załączone pliki
.log   error.log (Rozmiar: 20.03 KB / Pobrań: 156)
.txt   output_log.txt (Rozmiar: 1.05 MB / Pobrań: 679)
  Odpowiedz
#2
Dziwne, bo komunikat na końcu output_log sugeruje koniec pamięci RAM, jednak według error.log tej jest pod dostatkiem. Niestety przeglądanie tego na telefonie nie należy do najłatwiejszych, więc bliżej przyjrzeć się tym plikom będę mógł dopiero wieczorem. Może do tego czasu ktoś inny coś znajdzie.
  Odpowiedz
#3
Wiesz co, też na to spojrzałem i brak RAM-u to nie jest.
W tym momencie kiedy to piszę, gra mi zajmuje tylko ok. 4,5 GB pamięci, czyli tak z nieco ponad 1/4 pamięci, a pamięć graficzna zajęta w okolicy zera procent.
Obiekty i mody też przejrzałem i to znacznie wcześniej przed tym ostatnim problemem, niezgodne ze sobą mody (także przeskanowane tym modem do wykrywania niezgodności) czy przestarzałe assety wywaliłem i nadal żadnej różnicy.

W dodatku odpaliłem autozapis zrobiony przez grę 10 minut wcześniej, w którym praktycznie nic się nie różni względem tego zepsutego zapisu i zadziałało. W dodatku gra mi zepsuła już tak kilka razy zapisy i nie jestem w stanie ogarnąć problemu?
  Odpowiedz
#4
No więc tak, po drodze do "głównego" błędu masz kilka pomniejszych:

Kod:
[color=#000000]NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
  at PrefabCollection`1[PropInfo].InitializePrefabs (System.String collection, .PropInfo[] prefabs, System.String[] replaces) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at PropCollection+<InitializePrefabs>c__Iterator0.MoveNext () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at LoadingManager.FpsBoosterUpdate () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at BehaviourUpdater.Updater.Update () [0x00000] in <filename unknown>:0
UnityEngine.DebugLogHandler:Internal_LogException(Exception, Object)
UnityEngine.DebugLogHandler:LogException(Exception, Object)
UnityEngine.Logger:LogException(Exception, Object)
UnityEngine.Debug:LogException(Exception)
BehaviourUpdater.Updater:Update()

Kod:
[LSM] Missing: Station Track Elevated (C)
Custom Assets: 1412775439.Elevated - Glass - Station_Data: NetInfo missing
  at BuildingInfo.InitializePrefab () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at PrefabCollection`1[BuildingInfo].InitializePrefabImpl (System.String collection, .BuildingInfo prefab, System.String replace) [0x00000] in <filename unknown>:0  [Core]

(Filename: C:/buildslave/unity/build/artifacts/generated/common/runtime/DebugBindings.gen.cpp Line: 51)

[LSM] Asset failed: 1412775439.Elevated - Glass - Station_Data
Exception: BuildingInfo 1412775439.Elevated - Glass - Station_Data failed
at LoadingScreenMod.AssetLoader.Initialize<BuildingInfo> (BuildingInfo) <0x0021d>
at (wrapper dynamic-method) LoadingScreenMod.AssetLoader.LoadingScreenMod.AssetLoader.LoadImpl_Patch0 (LoadingScreenMod.AssetLoader,ColossalFramework.Packaging.Package/Asset) <0x0060e>
at LoadingScreenMod.AssetLoader/<LoadCustomContent>d__27.MoveNext () <0x01778>

Kod:
[color=#000000][color=#000000][color=#000000][LSM] Missing: Station Track Eleva
Custom Assets: 1703048997.Elevated Station_Data: NetInfo missing
  at BuildingInfo.InitializePrefab () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at PrefabCollection`1[BuildingInfo].InitializePrefabImpl (System.String collection, .BuildingInfo prefab, System.String replace) [0x00000] in <filename unknown>:0  [Core]

[LSM] Asset failed: 1703048997.Elevated Station_Data
Exception: BuildingInfo 1703048997.Elevated Station_Data failed
at LoadingScreenMod.AssetLoader.Initialize<BuildingInfo> (BuildingInfo) <0x0021d>
at (wrapper dynamic-method) LoadingScreenMod.AssetLoader.LoadingScreenMod.AssetLoader.LoadImpl_Patch0 (LoadingScreenMod.AssetLoader,ColossalFramework.Packaging.Package/Asset) <0x0060e>
at LoadingScreenMod.AssetLoader/<LoadCustomContent>d__27.MoveNext () <0x01778>

i parę innych, generalnie związanych z brakującymi obiektami. Z pomocą raportu LSM pobierz wszystko, czego ci brakuje (no może poza jakimiś propami itp, jeżeli świadomie chcesz zaoszczędzić pamięć).

Natomiast główny error, powodujący crashowanie się gry to:
Kod:
Simulation error: Array index is out of range.
at TerrainModify.ApplyQuad (ColossalFramework.Math.Quad2,TerrainModify/Edges,TerrainModify/Surface) <0x01d10>
at TerrainModify.ApplyQuad (UnityEngine.Vector3,UnityEngine.Vector3,UnityEngine.Vector3,UnityEngine.Vector3,TerrainModify/Edges,TerrainModify/Heights,TerrainModify/Surface) <0x00263>
at (wrapper dynamic-method) NetSegment.NetSegment.TerrainUpdated_Patch2 (NetSegment&,uint16,single,single,single,single) <0x0221c>
at NetManager.TerrainUpdated (TerrainArea,TerrainArea,TerrainArea) <0x009fe>
at TerrainManager.Managers_TerrainUpdated (TerrainArea,TerrainArea,TerrainArea) <0x0005e>
at TerrainModify.UpdateAreaImplementation () <0x018f1>
at TerrainModify.UpdateArea (int,int,int,int,bool,bool,bool) <0x00187>
at TerrainModify.UpdateArea (single,single,single,single,bool,bool,bool) <0x00103>
at NetSegment.UpdateSegment (uint16) <0x004ee>
at (wrapper dynamic-method) NetManager.NetManager.SimulationStepImpl_Patch2 (NetManager,int) <0x007dd>
at SimulationManagerBase`2.SimulationStep (int) <0x0004c>
at NetManager.ISimulationManager.SimulationStep (int) <0x00024>
at SimulationManager.SimulationStep () <0x00693>
at SimulationManager.SimulationThread () <0x0018a>
  [Core]

(Filename: C:/buildslave/unity/build/artifacts/generated/common/runtime/DebugBindings.gen.cpp Line: 51)

I co do niego, to na wiki TM:PE znajduje się wyjaśnienie co może powodować taki błąd, oraz jak sobie z nim poradzić:
https://github.com/CitiesSkylinesMods/TM...Symptom-10

Z tego co widzę po logu, to posiadasz wskazany w w/w linku mod Building Anarchy - jeden z możliwych przyczyn takiego błędu. Zacznij od zastąpienia go modami wskazanymi na stronie, jeżeli pominąłem jakiś z tych dwóch pozostałych to również postępuj zgodnie z instrukcjami.

Error może być też powodowany przez błędy terenu, jednak tutaj ponownie rozwiązanie znajduje się na wiki. Jeżeli mimo tamtych porad w dalszym ciągu coś będzie nie tak, to będziemy myśleć co dalej.
  Odpowiedz
#5
Dwa błędy z PrefabCollection to norma jeśli używasz Next2 - można śmiało zignorować. 
Jeśli chodzi o problem z inicjalizacją peronów -> brakuje Extra Train Station Tracks ( ETST ), ogólnie warto rzucić okiem czy wszystkie zależności są zasubskrybowane i włączone.

Jeśli chodzi o crash... 81-tiles. Czasem się zdarza, jest to bug, niestety nadal nienaprawiony, choć banalnie prosty do uniknięcia Frown 
W każdym razie, jest to problem generalnie nieodtwarzalny na żądanie, z kategorii race-condition, jeśli wystąpi to zawsze wywoła crash gry. 
Przy następnym uruchomieniu najprawdopodobniej się już nie pojawi, być może został wywołany przypadkiem przez brakującą modyfikację z błędów powyżej, ale nic pewnego.
  Odpowiedz
#6
ETST musiałem przez przypadek odsubskrybować usuwając przestarzałe assety, mam je oczywiście ze względu na stacje z Warsztatu.

Fakt, za to Building Anarchy zapomniałem, że był w raporcie, usunę, bo i tak rzadko używam.

Wiesz, @krzychu124, właśnie problem jest w tym, że raz na jakiś czas konkretne zapisy mi psuje. Te zepsute mogę i 5 razy wczytać, zawsze crash, natomiast wcześniejsze działają. Może nie do końca, bo pewne glitche się dzieją, ale właśnie, to jest dziwne...
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: