Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Za Kulisami #4: Firmy i Billboardy
#1
[Obrazek: ChVOb00.jpg]

Za Kulisami #4: Firmy i Billboardy

Cześć, witajcie! Nadszedł nowy dzień, a to oznacza nowy dziennik rozwoju Cities: Skylines II. Dziś przyjrzymy się firmom i billboardom występującym w grze. Starając się stworzyć bardziej realistyczną grę o budowaniu miast, zapewniliśmy firmom i ich billboardom znaczące ulepszenie w stosunku do oryginalnej gry Cities: Skylines. Firmy odgrywają teraz rolę w mechanice gry, a billboardy reprezentują firmy znajdujące się w budynkach.

Cities: Skylines II przedstawia firmy jako podmiot działający. Wprowadzą się do miasta, jeśli będzie wystarczający popyt, i wpłyną na dostępność pracy oraz rodzaj potrzebnego wykształcenia. Firmy przyczyniają się do bogactwa miasta i mogą importować i eksportować towary spoza miasta. Funkcje te mogą znacząco wpłynąć na sposób budowania transportu publicznego w mieście i połączeń zewnętrznych z sąsiednimi miastami. Rodzaje gałęzi przemysłu obecne w mieście również wpływają na rodzaje przedsiębiorstw, które się w nim wprowadzają. Różne branże przemysłu będą przyciągać firmy, które mogą wykorzystywać materiały z tych branż.

Przejdźmy więc od razu do rzeczy i zacznijmy przyglądać się różnym sposobom, w jakie objawia się to w rozgrywce.


FIRMY
Billboardy mają teraz funkcję i znaczenie wykraczające poza statyczną reklamę na budynkach. Po wyznaczeniu danej strefy, firmy działające w tym typie strefy mogą zacząć się wprowadzać. Kiedy firma wprowadzi się do budynku, jej logo zostanie wyświetlone na billboardzie. Liczba, rozmiar i styl billboardów na budynku jest różny i nie jest taki sam za każdym razem, gdy budynek pojawia się w grze. Aby firma utrzymała się w tej lokalizacji, będzie potrzebować mediów, materiałów i pracowników, a jednocześnie przynosić zyski. Dużą rolę odgrywa tu dostęp do lokalizacji i poziom edukacji w mieście. Trasy cargo mogą być bardzo pomocne w utrzymaniu firmy na rynku. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat w naszym poprzednim dzienniku rozwoju Gospodarka i produkcja.

[Obrazek: q8tIFF1.jpg]
Firma wprowadzająca się do budynku będzie miała swoje logo na jego szyldach

KOLORY BUDYNKU
Kiedy firma wprowadza się do budynku, może również pomalować budynek w kolorach firmy. Różne budynki mogą nabrać więcej kolorów z logo niż inne. Kolor może pojawiać się jako kolor podświetlenia szczegółów budynku lub jako główny kolor ściany. Niektóre budynki mogą mieć więcej niż jeden kolor logo w różnych elementach.

[Obrazek: dXJXI6l.jpg]
Firmy mają trzy kolory wybrane z logo firmy, które są stosowane jako warianty kolorystyczne budynków.


FIRMOWE ĆWIERKI
Ćwierki informują Cię o tym, co dzieje się w mieście. Obywatele ćwierkają o swoim życiu, a usługodawcy o tym, jak działają te usługi. Firmy również ćwierkają o przeprowadzce, otwieraniu nowych lokalizacji, otwartych stanowiskach i nie tylko. Można je znaleźć w ćwierkaczu wraz z innymi ćwierkającymi. Firmy wyświetlają ikonę swojego logo obok nazwy, a adres ich lokalizacji często znajduje się w sygnale dźwiękowym.

[Obrazek: HObAEkT.png]
Wybranie adresu ulicy podświetlonego na zielono spowoduje skupienie kamery na lokalizacji firmy


ŁAŃCUCH PRODUKCYJNY FIRMY
Firmy są częścią łańcucha produkcyjnego, a jedna firma może posiadać i obsługiwać łańcuch produkcyjny od zbioru i przechowywania surowców po produkcję i sprzedaż produkt końcowy klientom. Każda firma ma typ strefy, w której może działać, oraz materiał, który produkuje lub sprzedaje.

[Obrazek: D0qohgx.jpg]
Jedną firmę można zobaczyć w kilku obiektach na różnych etapach łańcucha produkcyjnego


BILLBOARDY
Zanim firma wprowadzi się do budynku, billboardy będą reklamować przestrzeń dostępną w danej lokalizacji. Zostały one zaprojektowane tak, aby ułatwić dostrzeżenie, gdzie są jeszcze puste budynki bez firmy.

[Obrazek: 1hFJ85e.jpg]
Istnieje kilka odmian reklam dostępnych na pustej przestrzeni, ale wszystkie można łatwo rozpoznać z większej odległości dzięki podobnej niebieskiej kolorystyce.

RÓŻNORODNOŚĆ KOLORÓW
Tworzenie dużej liczby logo w różnych stylach, aby mieć pewność, że żaden kolor nie dominuje w krajobrazie billboardów, okazało się interesującą zagwozdką do rozwiązania. Nasze podejście polegało na stworzeniu wykresu z kolorami tła w kolumnach i stworzeniu loga na nich. Trudną częścią było dodanie równej liczby logo do każdej kolumny, przy jednoczesnym zachowaniu wystarczającej różnicy kolorów i logotypów. Jest kilka znanych pozycji z Cities: Skylines, które przeszły metamorfozę, a także mnóstwo nowych. Marki zawierają także kilka ukłonów w stronę naszych programistów i kilka gier słownych.

[Obrazek: AGmS5Ty.png]
Przykład niektórych logo firm ułożonych według kolorów, aby zapewnić wystarczającą różnorodność kolorów.

DOSTĘPNOŚĆ
Po wybraniu kolorów przyszedł czas na to, aby każde logo było wyraziste i czytelne. Oznaczało to sprawdzenie, czy aby na pewno niektóre loga są ciemniejsze, inne jaśniejsze oraz czy pojawia się trochę jasnych kolorów i stonowanych tonów. W tym procesie zadbaliśmy również o to, aby każde logo było czytelne dla osób z ślepotą barw. Znalezienie kombinacji kolorów, które spełniałyby wszystkie te kryteria, było dość trudne i czasami trochę frustrujące, ale było jedną z najciekawszych i najfajniejszych rzeczy do wymyślenia.

[Obrazek: zs6rxzA.png]
Oto przykład logo sprawdzonych pod kątem deuteranopii i protanopii.

To byłoby tyle na dzisiaj. Mamy nadzieję, że spodobało Wam się to spojrzenie na to, co kryje się za billboardami, oraz rzut oka na wszystkie marki dostępne w grze. Jutro będziemy kontynuować tę serię, podczas której zajrzymy za kulisy Charakterów Obywateli, więc bądźcie czujni.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: