Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Zakorkowane torowiska
#1
Cześć
Zwracam się do Was o poradę.
Gram na odblokowanej mapie i mam spory problem z pociągami.
Otóż wszystkie torowiska mam zakorkowane. 
Widzę, że głównymi problemami są:
1. granice miasta, gdzie pociągi zatrzymują się na bardzo długo
2. stacje kolejowe, ale tego chyba nie da się przeskoczyć
3 skrzyżowania torowisk, gdzie także często dochodzi do zatorów

Macie, jakieś sprawdzone sposoby na udrożnienie ruchu?
Niestety moje wszystkie przebudowy torowisk wydają się jedynie doraźne i po chwili wszystko staje Crying

Z góry dzięki za rady

Pozdrawiam
Tomek
  Odpowiedz
#2
Cities Skylines ma jakiś dziwny system wysyłania ogólnie transportu "spoza granic" do miasta. Najpierw dłuższy czas nie wysyła nic (np. po wybudowaniu portu), potem wysyła (w tym przypadku) 10-15 statków na raz, a potem wszystko się jakoś stabilizuje Tounge

Z koleją miałem ten sam problem, rozwiązanie to dobrze przemyślany układ torowy (znowu przykład z mojego miasta - stacja którą zbudowałem wszystkie rozjazdy przed nią były zbyt krótkie na niektóre modele pociągów, te więc blokowały siebie nawzajem i tworzyły się gigantyczne korki. Pomogło "n-te" podejście przebudowy układu torowego w tym miejscu metodą prób i błędów :P Teraz już się nie blokują, ruch odbywa się płynnie), oraz przy pociągach (w zasadzie to ogólnie pojazdach - ) towarowych może pomóc ten mod: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...connection
Dzięki niemu pojazdy nie będą przyjeżdżać do miasta wypełnione w np 30 czy 40 procentach jeden za drugim, a raczej albo zupełnie wypełnione albo przynajmniej w znaczącej większości, i co najważniejsze dużo rzadziej. Czyli krótko mówiąc mniej pojazdów przy tej samej ilości towaru.
 Podziękowali: tommy_xpl
  Odpowiedz
#3
Wygląda na to, że pomogło
Czas "kółka" skrócił się o ok 50%
Jesteś Wielki Wink
Dzięki
  Odpowiedz
#4
Co do kolei, mają one w trasowaniu tak, że nie blokują węzłów, ale tylko o ile same są między węzłami. Standardowo ten warunek nie jest spełniony, bo domyślne pociągi mają długość dwóch maksymalnych długości sekcji. W okolicach węzłów rozciągnijcie każdy segment do długości nieco większej niż długość pociągu, wtedy będą jeździć prawie jak w blokach. W przypadku przecinania się torów, odpowiedni będzie TM:PE - sygnalizacja dynamiczna oraz znaki pierwszeństwa.

Na filmiku w oddali odstęp między pociągami był właśnie z odstępów między węzłami, rozjazdy "z tyłu" i "z przodu" były dzięki sygnalizacji dynamicznej. Na połączeniu torów po prawej na filmiku też, ale później zastąpiłem znakami pierwszeństwa, dzięki czemu pociągi niekolidujące zaczęły wjeżdżać jednocześnie.
  Odpowiedz
#5
Dużo mi jeszcze brakuje do takich rozwiązań, gram dopiero od kilku tygodni z modami.
Dla mnie głównym problemem było to, że blokowały mnie granice miasta
Ale uczę się cały czas Wink
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości