Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Znikające tekstury
#1
Witam od paru miesięcy mam pewien problem, niekiedy jak załaduję grę to znikają mi tekstury budynków, drzew, a drogi robią się niebieskie. Załączam zrzut ekranu i log file. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać problem, bo jedyne co mogę teraz zrobić to wyłączyć i włączyć ponownie grę oraz przebić się znów przez ekran ładowania co nie zawsze działa. Mógłbym też załadować miasto ponownie, ale przez modyfikacje, które posiadam niestety się nie da.[Obrazek: Q34oQBV.jpg]

Link do log file:
https://drive.google.com/file/d/1-axQ4FO...sp=sharing
  Odpowiedz
#2
Cześć, w logu nic ciekawego nie widzę, pytanie czy problem występuje na mapie beż żadnych modów? Oraz czy używasz zapisu Steam Cloud? Jeżeli tak, to spróbuj grę zapisać "normalnie", ponoć niektórym to pomogło, może i u ciebie rozwiąże problem Smile
Jeżeli nie to będziemy kombinować dalej, zacznij od sprawdzenia właśnie tego.
  Odpowiedz
#3
(05-05-2020, 11:01)SZyMeX napisał(a): Cześć, w logu nic ciekawego nie widzę, pytanie czy problem występuje na mapie beż żadnych modów? Oraz czy używasz zapisu Steam Cloud? Jeżeli tak, to spróbuj grę zapisać "normalnie", ponoć niektórym to pomogło, może i u ciebie rozwiąże problem Smile
Jeżeli nie to będziemy kombinować dalej, zacznij od sprawdzenia właśnie tego.
Tak problem występuje też bez żadnych modów. Specjalnie stworzyłem nową grę - załadowała się normalnie. Zapisałem normalnie wyszedłem z gry i wczytałem ponownie - problem znów się pojawił, nowe miasto zero modów. A stare miasta zapisuję i na chmurze i normalnie, nie ważne czy wczytam grę z chmury czy z dysku ciągle znikają tekstury.
  Odpowiedz
#4
Hmm, a tak jeszcze dla pewności, żeby wykluczyć bądź potwierdzić że problem jest powodowany przez coś z workshopu (obiekty, drogi i inne assetsy), włącz grę z opcją uruchamiania "--noWorkshop", zrób nowe miasto, postaw parę dróg itp. zapisz i spróbuj wczytać na nowo (po restarcie gry). Jeżeli i tu problem się pojawi no to będzie ciężko coś poradzić.
Aktualizacja sterowników graficznych, weryfikacja plików gry, możesz też spróbować użyć opcji uruchamiania -force-d3d9.
Niestety czytając inne fora to problem jest dość powszechny a rozwiązań brak.. Może tutaj @krzychu124 coś poradzisz? Zapewne znasz więcej technicznych aspektów tej gry niż ja :P
  Odpowiedz
#5
(05-05-2020, 12:10)SZyMeX napisał(a): Hmm, a tak jeszcze dla pewności, żeby wykluczyć bądź potwierdzić że problem jest powodowany przez coś z workshopu (obiekty, drogi i inne assetsy), włącz grę z opcją uruchamiania "--noWorkshop", zrób nowe miasto, postaw parę dróg itp. zapisz i spróbuj wczytać na nowo (po restarcie gry). Jeżeli i tu problem się pojawi no to będzie ciężko coś poradzić.
Aktualizacja sterowników graficznych, weryfikacja plików gry, możesz też spróbować użyć opcji uruchamiania -force-d3d9.
Niestety czytając inne fora to problem jest dość powszechny a rozwiązań brak.. Może tutaj @krzychu124 coś poradzisz? Zapewne znasz więcej technicznych aspektów tej gry niż ja :P
Weryfikacja plików gry, aktualizacja sterowników i opcja -force nic nie dały, ale za to gra z opcją -noWorkshop działa poprawnie. Załadowałem grę 5 razy i wszystko działało tak jak powinno. Tutaj moja lista modów: https://steamcommunity.com/workshop/file...1393000463 Niektórych assetów nie używam ale mody prawie wszystkie.

Z tego co słyszałem to nawet jak ma się wyłączone mody to i tak gra je ładuje, co może wyjaśniać dlaczego jak mam wyłączone wszystkie mody to tekstury się nie ładują, a jak mam wyłączony workshop to działa dobrze.
  Odpowiedz
#6
Racja, niektóre modyfikacje nawet po ich wyłączeniu mogą powodować problemy. I tutaj małe zwrócenie uwagi na nazewnictwo - modyfikacje to.. modyfikacje Wink Menedżer treści - mody, Steam workshop - zakładka mods. Assetsy to cała reszta - obiekty, budynki, pojazdy itp itd.

Zacznijmy od tego że masz dwie kilka nieaktualne modyfikacje: RICO oraz Klyte Commons. Nowe RICO możesz pobrać tu: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...1588013069
A nowe zaktualizowane mody od Klyte-a nie potrzebują już Commonsa. Odsubskrybuj więc te dwie modyfikacje i sprawdź czy to coś zmieni.

Na twoim miejscu pozbył bym się też tego moda: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...1393797695
MoveIt ma tą opcję wbudowaną sam w siebie, wystarczy z altem najechać na taki odcinek drogi by móc go edytować.
Kolejny stary mod jaki właśnie teraz znalazłem: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=666425898
W zamian możesz użyć HideIt.

Przeszukaj sobie jeszcze modyfikacje w menedżerze treści patrząc na datę ich ostatniego update-a. W całej kolekcji ciężko się szuka samych modyfikacji więc mogłem coś przeoczyć. Jeżeli jakiś mod ma kilka lat od ostatniego update-a, dla własnego spokoju poszukaj zamiennika.

Generalnie to może być też tak, że błąd ten powoduje jakiś obiekt, lut, droga itp., niekoniecznie musi być to modyfikacja. Skoro z wyłączonymi modami błąd dalej występuje, to właśnie skłaniałbym się bardziej ku zepsutemu obiektowi, chociaż oczywiście winny może być dalej jakiś mod. Spróbuj jeszcze użyć tej opcji --disableMods, powinna ona totalnie wyłączyć same modyfikacje, zostawiając przy tym obiekty. Jeżeli błąd dalej będzie występował no to będziesz wiedział że problem leży właśnie w assetsach. No i tutaj rozpocznie się mozolna robota... Chociaż jako że masz kolekcję wszystkich (mam nadzieję że wszystkich) swoich dodatków z workshopa to pójdzie trochę szybciej i łatwiej. Będziesz musiał po kolei odsubskrybować kolejne partie (np 10-15) assetsów by znaleźć ten jeden błędny. Możesz też zrobić to w drugą stronę - czyli odsubskrybować wszystkie, a potem po kolei dodawać je partiami i patrzeć kiedy zacznie pojawiać się błąd. Jak dojdziesz do tego momentu, no to z partii tych 10-15 dodatków zmniejszasz ją do np 5. Jak błąd występuje to winny jest jeden z nich, jak go nie ma, to winna jest pozostała część. I tak zmniejszasz zmniejszasz i zmniejszasz aż trafisz na ten jeden popsuty obiekt.
  Odpowiedz
#7
Hmm, osobiście spróbowałbym zapisać grę na dysku (nie w chmurze), wyłączyć grę i ponownie załadować ten zapis gry. Jest kilka wątków na Paradox forum gdzie w większości przypadków przy zapisaniu gry normalnie (bez chmury) nagle wszystko zaczyna działać. 
Osobiście nie mam pojęcia jaka jest różnica między zapisem do chmury a normalnym, być może jakaś kompresja która coś psuje przy odczycie.
Skoro działa poprawnie z --noWorkshop to modów/assetów też wykluczyć nie można w tym przypadku. Znalazłem kilka w logu które się nie załadowały poprawnie - wszystkie RICO, w logu z InitPrefab Failed[WorkshopID] Polecam wygenerować i sprawdzić raport z Loading Screen Mod, ewentualnie odsubskrybować od razu.

Podobny problem z teksturami występuje na Linuxie z tą różnicą, że obiekty się nie renderują lub znikają to przesunięciu kamery, ale jest na szczęście na to rada w postaci flagi UNITY_DISABLE_GRAPHICS_DRIVER_WORKAROUNDS=yes %command% którą trzeba dodać do parametrów startowych gry. Nie zaszkodzi spróbować, może akurat w tym przypadku coś zmieni z tym, że już chyba bez %command% (tak mi się wydaję)
 Podziękowali: SZyMeX
  Odpowiedz
#8
Dzięki za pomoc! W moim przypadku była to jedna z tych modyfikacji: Clouds and fog toggler albo No seagulls. Po wyrzuceniu tych modów które kazał mi @SZyMeX i zainstalowaniu ich innych odpowiedników zauważyłem że mod Hide It zapewnia te same opcje co wcześniej wymienione modyfikacje, więc postanowiłem je wyrzucić. Od tamtej pory gra działa bez żadnych zastrzeżeń, tekstury ładują mi się normalnie, a nawet zmieniła mi się tekstura trawy (przedtem była to po prostu płaska tekstura 2D, teraz można zauważyć rosnące źdźbła trawy, dodam że nic w ustawieniach graficznych nie zmieniałem). Jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam Smile
  Odpowiedz
#9
O Clouds and fog toggler też ktoś wspominał w tamtym wątku na który trafiłem, ale od razu poniżej była informacja, że to raczej nie to, więc nawet tu o tym nie wspominałem. Co do trawy to pojawia się automatycznie po przestawieniu opcji "Poziom detali" z "Niskie" na co najmniej "Średnie" Wink
  Odpowiedz
#10
(06-05-2020, 22:30)krzychu124 napisał(a): O Clouds and fog toggler też ktoś wspominał w tamtym wątku na który trafiłem, ale od razu poniżej była informacja, że to raczej nie to, więc nawet tu o tym nie wspominałem. Co do trawy to pojawia się automatycznie po przestawieniu opcji "Poziom detali" z "Niskie" na co najmniej "Średnie" Wink
Ja zawsze miałem ustawione na wyskoie. Możliwe, że jeden z tych modów usuwał tą trawę.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości