28-06-2020, 22:54
Opis z workshopa:
Miasto Gdańsk, w ramach drugiej edycji GPKM, postanowiło w 2006 o zakupie trzech nowych składów niskopodłogowych. Wynikiem przeprowadzonego przetargu był wybór produktu kanadyjskiego konsorcjum. Wszystkie pojazdy NGT6/2 pochodzą z drugiej serii i zostały zmontowane w Krakowie. Za 3 wagony Gdańsk zapłacił 21,5 mln zł. Był to pierwszy zakup fabrycznie nowych wagonów przez miasto Gdańsk w XXI wieku.
Tramwaje były przeznaczone głównie do obsługi nowo otwartej trasy na Chełm, której znakiem rozpoznawczym jest najwyższe nachylenie w Polsce.. W tamtym czasie, kursowała po niej linia 1 w relacji Centrum - Chełm Witosa. Aktualnie linia ta już nie istnieje - na Chełm, oraz dalej, w kierunku pętli Łostowice Świętokrzyska kursują linie 2,3,4,6,7 i 11. Mimo to, w ramach małej ciekawostki, oraz upamiętnienia, umieściłem "jedynkę" na wyświetlaczach tego modelu
Malowanie przedstawia Bombardiera 1007, którego patronem jest Eduard Wiebe, honorowy obywatel miasta, odpowiedzialny między innymi za opracowywanie w 1836 roku projektu systemu kanalizacyjnego dla Gdańska wraz z polem irygacyjnym na Stogach i planem osuszenia terenów Dolnego Miasta. Na systemie kanalizacyjnym Gdańska wzorowały się inne miasta takie jak Berlin, Wrocław, Królewiec, a także Wiedeń, w którym E. F. Wiebe opracowywał projekty.
W przyszłości udostępnię wersję "generic" (line coloured)