Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Przemyslenia na temat gry
#1
Trafiłem na to forum jeszcze przed premierą gry.
Nawet miałem się opiekowac pewnym wątkiem niestety zdrowie co za tym idzie wizata w szpitalu oraz sprawy zyciowe,czyli przeprowadzka i inne spowodowały ze dopiero teraz mogłem wrócic na forum.
Nie miałem okazji nawet nic napisac z wytłumaczeniem dlaczego znikam..takie zycie czasami.
Nie ma tego złego jednak co by nie wyszło na dobre bo mogłem spojrzec na ta gre chłodnym okiem bez bałwochwalczego zachwytu.
Byłem przeszczęsliwy ze taka gra wychodzi,ze pojawi sie cos co zatrze niesmak po gniocie jakim okazał sie Simcity 2013.

Przejdę jednak do rzeczy
Nie wiem od czego zacząc czy od złych rzeczy czy dobrych
Nie będę wymianiał i wymieniał bo kazdy wię jak wygląda "waniliowa" wersja gry,napisze więc tak
Wanilia bije ba głowe wszystkie inne symulatory.Moim zdaniem

Teraz skupie sie na tym co mnie drazni a włąsciwie nawet doprowadza do furii

Pytam o to dlaczego twórcy gry nie przetestowali tego ze dodatków moze byc nie więcej jak 2,9 do 3,1 giga
Osiągając tą liczbę gra poprostu nie ma zamiaru ruszyc
Dlaczego od razu nie wprowadzono mozliwosci odblokowania 25 czy 81 płytek
Patrząc na inne mody mozna zadac wiele pytan z serii "dlaczego"
Mozna zapytac o to patrząc na mody takie jak umozliwiające zmiane drzewek przy drogach czy oswietlenia,ułatwiające ruch na drogach miasta czy chocby na mod Building Themes
umozliwiający budowanie dzielnic w okreslonym stylu architektonicznym

Inna kwesta
Nie posiadam słabego sprzętu
Procesor I7 4820K
GTX 770 Nvidia
16 giga RAM

Moge grać "waniliowo" i nie ma kłopotu
Natomiast przy zainstalowanych modach których nie mam za wiele bo raptem 1,6 giga
Temperatura procesora rosnie nie mówiac o karcie graficznej
To samo dzieje sie przy "wanilii" ale w mniejszym stopniu

Wychodzenie z gry do menu czy pulpitu niezaleznie od uzywania modów konczy sie wywaleniem na pulpit
Jest tez problem z autozapisem ktory jest tak himeryczny ze nie wiadomo jak do niego podchodzic chyba ze podejdziemy do niego jak pies do jeża czyli uda sie lub nie
Gram sobie z 30 minut jest auto zapis i gra sie zawiesza
Alt-Tab staram sie za pmoca menadzera zadan zamknąc gre i nie da rady poniewa na moitorze jest wskaznik z gry a nie z windowsa i nie działa w trybie pulpitu
Mysle sobie poczekam moze ten zapis dlugo trwa
Po 30 minutach przestałem czekac-restart
Innym razem grałem z 4 godziny i nie bylo zadnych problemów 
Na tej samej mapie z tymi samymi modami

Drogi.
Nie wiem jakim cudem moderzy potrafią zrobic symulacje gdzie pojazdy poruszają sie wiloma pasami,zmieniając je
gdzie moderzy zamiast twórców gry wprowadzają mozliwosc zmiany pasów czy sygnalizacji a gdzie byli twórcy gry?

Dlaczego nie ma w wanilli pomp wodnych ktore nie musza byc umieszczone przy zbiorniku wodnym bądz oczyszczalni nie umiejscowionej przy rzece czy oceanie,przeciez to bez sensu
Twórcy gry o wielu sprawach nie pomysleli a juz o optymalizacji jak pisałem akapit wyzej nie mysleli chyba w zaden sposob.

Musiałem sprawdzic swoją teorię i udałem się do znajomego ktory dysponuje lepszym procesorem od mojego
Lepsza kartą od mojej grafoiczną z 6 giga RAM to jest GTX 980 Ti

Sytuacja przedstawiala sie tak samo z tym ze on mógł przynajmniej zabudowac nawet  wszystkie płytki
Następował jednak wzrost temperatury procesora i kartygraficznej
Zdazyło sie wywalenie do pulpitu i gra takze nie uruchamiała sie po przekroczeniu 3 giga dodatków

Teraz wyjdzie dodatek ze sniegiem
Kupie oczywiscie bo jestem fanem tej gry
Cena jednak przy wszelkich mankamentach jakie ma ta gra doprowadza mnie do zlosci

Jestem fanem gier
Granie w gry sprawia mi suzo radosci,jednak zaczynam dostrzegac pewien trend który mozna powiedziec zaczął się w zeszłym roku a moze dwa lata temu

Porównam go do kupna samochodu
Kupujesz samochód i jest super fajny ,pięknie wygląda
Jednak po czasie okazuje sie ze błotniki odpadają,temperatura silnika rosnie,klimatyzacja działa ale nie do konca bo tylko grzeje
zawieszenie stuka i mozesz jedzic owszem,samochod spelnia wszelkie mozliwe standarty bezpieczenstwa wg prawa jednakze zeby nim jezdzic i byc w pełni zadowolonym
musisz sorzystac z propozycjoi moderów lub czekac na darmowy serwis producenta
To samo spotkało mnie z Wiedzinem 3,to samo było z nieszczęsnym Simcity i z innymi grami
Co ciekawe olkazuje sie ze niekiedy "samochód" był wyposażony w jakies udogodnienia i rozszerzenia komforu pracy oraz jego elegancji ale prodycent pozbawił go tego ządając dodatkowej opłaty----aczkowliet to moge jeszcze zrozumiec (chodzi mi o DLC)

Reasumując
Skylines jest dla mnie dobrą grą,a nawet w jakims stopniu znakomitą
Gdyby jednaknieograniczenia jakie ze sobą niesie
Gdyby producenci nie scedowali wszystkich niedociągieć na moderów ( nie mowie o domkach) to byłby cud miód i orzeszki

Mam 50 lat i nie mam do konca zaufania do korzystania z modów
Za kazdym paczem czesc z nich nie działa,inne powodują crash gry
Nie rozumiem czy to specjalny zabieg producentów czy poprostu lenistwo czy nie wiedza

Powiem tak
Gram w Skylines i jestem przeszczęsliwy i ogarnia mnie furia w tym samym momencie

Nie ulega jednak watpliwosci ze nadal jest najlepszym symulatorem na rynku
Ale to tylko moje zdanie

Najgorsze jest to ze sinusoida grania w Skylines spada
Mam ochote pgrac i nagle sobie przypominam crashe,czas wczytania,to nie działa tamto na pół gwizdka,tu to tam owo i poprostu sie odechciea
Potem włączam i albo gram długo i szczęsliwie albo po crashu włączam film i wsciekły zapominam o Skylines na tydzien

Mam nadzieje ze dodatek ze sniegiem doda jakąś łatkę ktora usprawni działanie
Chyba tez zrezygnuje z modów i opre sie na "waniliowej" wersji gry bo inaczej chyba znienawidze ta grę Smile
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#2
zgadzam się z Tobą w 100%
mam podobne zdanie jak Ty
główna przyczyny to MODy - one powodują niestabilna prace programu ale jednoczesnie MODy poprawiaja gre w sposob znakomity
dlaczego producenci nie moga tych samych rzeczy zrobić programowo? a moze po prostu nie chca
  Odpowiedz
#3
Cześć, cieszę się, że wróciłeś. Oczywiście nadal ten "wątek" należy do Ciebie, chyba, że sam zrezygnujesz. Mamy już sporo prac, więc można powoli zacząć wprowadzać Twój pomysł.

W odpowiedzi na Twoje pytania typu "dlaczego moderzy mogli, a twórcy nie"
np odblokowanie wszystkich płytek. Jeszcze przed premierą była oficjalna informacja, że umożliwią moderom odblokowanie płytek, sami tego nie zrobią, ponieważ zwiększy to wymagania gry.
Myślę, że blokada na ilość modów to zły pomysł, bo ktoś może mieć lepszy komputer i uruchomić ponad 3 GB modów. Też nie należy winić producentów gry za źle napisane modyfikacje. Nie mają oni możliwości sprawdzenia i poprawienia każdego obiektu lub moda, jest ich w sumie ponad 70 tysięcy. Czasem jeden obiekt może rozwalić całą grę.
To samo z save, ja gram sporadycznie na modach i nigdy nie miałem z tym problemów. Nigdy nie miałem błędu w grze. Teraz powoli wprowadzam mody do gry, bo zaopatrzyłem się w komputer z 8 GB pamięci.
Ja uważam, że podstawa jest świetnie zoptymalizowana, porównajcie sobie do simciy. Nie porównujcie go ilości ludności, bo w simcity wprowadzili współczynnik, ale na ilość budynków.
PRzy okazji wspomnę, że pracuję nad modyfikacją na forum, która pomoże nam między innymi w ocenie każdej modyfikacji, z biegiem czasu będziemy wiedzieć, których obiektów lepiej nie używać, bo są źle zoptymalizowane.

Na zakończenie. Zamiast tworzyć silnik gry przydatny moderom, wydawcy mogli sie skupić aby dołożyc kilka nowych obiektów, ale czy to by nas tak do końca zaspokoiło?

Ta modyfikacja dotycząca zmian pasa ruchu bardzo podwyższa wymagania gry, dlatego twórcy oficjalnie tego nie wprowadzili
  Odpowiedz
#4
To ja zapytam inaczej
Twórcy robili gre gdzie jest 3 pasmowa autostrada
Niestety zamieszkujący wirtualne miasto simy są skazani jezdzic jednym pasem
Modyfikacja wrowadzająca zmiane pasów tez nie za wiele daje po za tym ze samochody czasmi zmieniają pas zueplnie bez sensu ale przynajmnje cos sie dzieje i czasami zamiast jednym pasem jezdzą dwoma bo trzeci nadal jest pusty

Zastanawia mnie po co robic cos co nie działa poprostu
Mod daje jakies pewne wizualne wrazenia i ma wiele inncyh rzeczy ktore ulepszaja gre ale i tak ruch samochodowy
jest poprostu skopany w tej grze nie wspominając o tym ze zeby korzystac w miare normalmnie z koleji trzeba tworzyc własciwie dwie oddzielne linie
"miejska i miedzynarodową" a juz jak człowiek sie pomyli i połaczy obie to się zakorkuje wszystko na amen

Oczywiscie wszystko to wszyscy wiemy nie ma co pisac
Teraz jednak dochodzi do tego kwestia modów ktora tez jest niedopracowana
Skoro posiadaie modów kojarzy mi sie z tym ze gra się wysypie mam coraz mniejszą ochotę korzystac z modów
Nie korzystac z modów to grac normalnie i wkurzac sie na błedy gry

I o to w tym wszystkim chodzi.

Swoją drogą widzę sporo moderów ktrzy zajmowali sie modami do SimCity 4 i zastanawiam sie ze dobra firma
sledząca społecznosc graczy citybuilderów powinna miec obeznanie kto jest kim i szczerze mowiac powinni niektórych swoich pracownikó wysłac na zasiłek a zatrudnic tych co poprawiają ich skopane dzieło
Skopane w cudzysłowiu bo jak pisałem "wanilia" jest ok
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#5
Witaj z powrotem na forum! ;-)

Trochę się zgodzę, trochę nie.
Przede wszystkim nie zgadzam się z tym że "po jakimś czasie samochód zaczyna się przegrzewać" więc jest zły. Jeśli do Ferrari podczepisz naczepę od TIRa to niestety.
Nie zgodzę się też że coś jest wycięte i DLC to uzupełnienia podstawy za dopłatą. To raczej ekstrasy, natomiast rzeczy bardziej podstawowe (np tunele) dodają do gry za darmo. Podstawka zapewnia świetną zabawę!
Sugeruję przed rozpoczęciem nowej zabawy ze Snowfall "wyczyścić" grę z wszystkich modów i ponowne ich wrzucanie, teraz już wiesz które są najbardziej potrzebne i dopracowane a które niekoniecznie, sam tak zamierzam zrobić bo od jakiegoś czasu mogę odpalić Skylines tylko w wersji angielskiej - w zasadzie już się przyzwyczaiłem ale nieco denerwuje mnie to że coś się tam wykrzacza - traktuję to trochę jak "znak rozpoznawczy" ich wydawcy - Paradoxu (Europa Universalis, HoI itp łatane i poprawiane latami) choć może to wina modów a nie autorów gry?
Z kolei cyrki z zapisami, wywalaniem to trochę jak powrót do dzieciństwa - gdy człowiek modlił się nad ZX Spectrum i kaseciakiem żeby gra się wgrała (błąd wywalało często dopiero na koniec wczytywania gry - po 5 minutach. I zabawa zaczynała się od nowa.)

Zrobienie takiej gry w 10 osób to szacun ale miejmy nadzieję że na "dwójkę" będą mieli większy budżet i więcej osób bo choć gra jest znakomita to widać trochę "cięcia" kosztów o czym poniżej:
O ile korzystanie z jednego pasa drogi nie traktuje specjalnie jako bug (nie mam problemów z korkami więc mnie to nie denerwuje - nawet poniekąd mnie to cieszy bo trzeba rozwijać komunikację i transport) o tyle trochę szkoda że np karetki stoją grzecznie w korku. Tutaj pewna dziwna sprawa - w ich poprzedniej grze - Cities in Motion 2 straż pożarna czy pogotowie bez problemu ma priorytet i grzeje na czerwonym przez skrzyżowania.  Dlaczego więc w Cities Skylines tego zabrakło? Uproszczenia żeby było taniej, cięcia by wymagania sprzętowe nie zabiły graczy czy jeszcze coś innego? Może to celowe działanie żeby walczyć z korkami bo inaczej karetki nie dojadą i rosną koszty. Przy okazji "jeszcze większy" realizm - w wielkich miastach jak Warszawa pojazdy uprzywilejowane mają coraz większe problemy by przedrzeć się przez korki.
Po drugie: W Cities in Motion 2 są piękne kamienice natomiast After Dark i styl europejski w wydaniu Colossal to rozczarowanie, jest po prostu brzydki, pierzeje są kloniaste i nieciekawe, dobrze że są mody z pięknymi kamienicami. I znów - dlaczego w CIM2 mogli wyrysować ładne kamienice a w Cities Skylines już nie? Zabrakło czasu, pieniędzy?

Przydałoby się jedno - to o czym pisze Paweł - czy to Colossal oficjalnie czy półoficjalnie mogliby zatrudnić kogoś kto by walidował mody (sprawdzał czy nie wykrzaczają gry) i/lub pomagał moderom w ich poprawianiu, przynajmniej tych najbardziej przydatnych i popularnych a następnie nadawali takim modom znak "pełnej zgodności".. Tylko czy nie byłoby to trochę żerowania na cudzej pracy?

ps. Cena za Snowfall to jak za darmo - za tramwaje w Cities Skylines byłbym gotów zapłacić z 500zł (wiem, nie jestem normalny, ale gram w sumie ledwie w 4-5 gier a do tego jedyne czego mi brakło w CS to tramwajów), w tym przypadku gotów byłbym nawet płacić za mody.
  Odpowiedz
#6
Gerth - nie jesteś normalny Duży uśmiech
  Odpowiedz
#7
@FALKOR V8: No wiem ale na tramwaje a najlepiej DLC CIM3 w Cities Skylines czekam od samego początku - zwłaszcza od premiery gdy zobaczyłem jak świetnego city-buildera stworzyli.
Niestety ani metro ani kolej nie nadaje się na stworzenie linii quasi tramwajowych, niemal nie wyobrażam sobie miast europejskich bez tramwajów. Snowfall wychodzi w dobrym momencie, w marcu powinienem mieć trochę wolnego czasu to może zbuduję coś ciekawego i się pochwalę np 300 tysięczne miasto bez autostrad i korków.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości