Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
Traffic Manager - President Edition, kompletny podręcznik
#3
Podstawowe proste funkcje
Przełączanie istnienia sygnalizacji
Kliknij ikonę [Obrazek: Toggle-tl.png], kliknij na skrzyżowanie, na którym chcesz przełączyć istnienie sygnalizacji świetlnej.

Znaki pierwszeństwa

Znaki pierwszeństwa są łatwym sposobem na kontrolowanie przepływu ruchu przy niskim i średnim natężeniu. Zwłaszcza na skrzyżowaniach, gdzie na różnych wlotach jest różne natężenie i sygnalizacja wyrządzi więcej szkody niż pożytku. Możesz wstawić znaki:
  • ustąp pierwszeństwa
  • stop
  • droga z pierwszeństwem
Zachowanie jak w kodeksie drogowym, warto jednak zwrócić uwagę na kilka spraw:
  • "łamane pierwszeństwo" jest ustalane po prostu przez wybranie wlotów z pierwszeństwem (lub przez naciągnięcie drogi priorytetowej);
  • znaki działają dobrze dla ruchu prawostronnego oraz lewostronnego (np. przy niełamanym pierwszeństwie przy ruchu lewostronnym kierowców jadących prosto na drodze z pierwszeństwem przepuszczają ci skręcający w prawo analogicznie do zachowania skręcających w lewo w ruchu prawostronnym).
  • jeśli zgodnie ze znakami żaden z podjeżdżających kierowców nie będzie miał pierwszeństwa, TM:PE wybierze losowo tego, który przejedzie pierwszy.
  • lekkomyślni kierowcy nie respektują zasad pierwszeństwa.
Działanie
Kliknij [Obrazek: Priority-signs-button.png], wybierz skrzyżowanie, klikaj na puste pola aż pojawi się żądany znak, jeśli już skończyłeś, kliknij następne skrzyżowanie lub ponownie kliknij [Obrazek: Priority-signs-button.png]. Jeśli chcesz usunąć znaki, wybierz [Obrazek: 20px-Remove_signs.png] będący w trybie edycji na środku skrzyżowania.
Zwróć uwagę na to, ze musisz wstawić co najmniej dwa znaki pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Jeśli zdefiniujesz tylko jeden, zostanie usunięty. W dodatku, musisz dodać znak dla każdego wlotu.
[Obrazek: Priority-signs.png]
Seryjne tworzenie układów znaków
Przytrzymaj shift, aby móc włączyć tryb, klikaj przytrzymując shift, aby przełączać między różnymi układami znaków (pierwszeństwo/ustąp, pierwszeństwo/stop, ustąp/pierwszeństwo, stop/pierwszeństwo itd.).
[Obrazek: 300px-Priority-signs-shift.png]
Funkcjonalność TM:PE a mechanizm gry
Od aktualizacji przy wydaniu Mass Transit DLC, wersja podstawowa gry umożliwia dodawanie znaków stop. Jednak działa to całkowicie inaczej, więc nie jest to połączone z mechanizmem moda - oba mechanizmy działają obok siebie.
Restrykcje na skrzyżowaniach
Dzięki temu narzędziu możesz ustawić pewne reguły rządzące zachowaniem pojazdów na wybranych skrzyżowaniach:
  • Pozwól/zabroń zmiany pasów dla pojazdów jadących prosto: domyślnie, pojazdy nie zmieniają pasów.
  • Pozwól/zabroń zawracać: tylko na pasie do skrętu w lewo (dla ruchu prawostronnego; w ruchu prawostronnym z pasa do skrętu w prawo).
  • Pozwól/zabroń wjeżdżać na zablokowane skrzyżowanie: ta opcja jest przydatna np. gdy następny odcinek drogi jest bardzo krótki. Przy wyłączeniu tej opcji, samochody przed wjazdem na skrzyżowanie sprawdzają, czy następny odcinek nie jest zajęty. Po włączeniu tej opcji, samochody nie sprawdzają tego.
    Komentarz: W przypadku następujących po sobie krótkich odcinków, pojazdy mogą się zatrzymywać na nich przy sprawdzaniu zajętości następnej sekcji. Może to doprowadzić do sytuacji, w której korki zbierają się dlatego, że każdy pojazd przed wjazdem na ten krótki odcinek się zatrzymuje. Po włączeniu opcji ruch będzie płynny.

  • Pozwól/zabroń pieszym przechodzić przez jezdnię: domyślnie piesi mogą przechodzić na każdym wlocie. To narzędzie pozwala zabronić przechodzenia. Zwróć uwagę na to, że usunięcie tekstury przejścia dla pieszych nie jest technicznie możliwe.
Ustawianie funkcji
Kliknij [Obrazek: Tm-mainbutton.png], potem [Obrazek: Junction-restrictions.png], wybierz skrzyżowanie, kliknij na odpowiednie ikony.
  • [Obrazek: 100px-Lanechange.png] - Pozwól/zabroń zmiany pasów dla pojazdów jadących prosto
  • [Obrazek: 100px-Uturn.png] - Pozwól/zabroń zawracać na skrzyżowaniach
  • [Obrazek: 100px-Blockedenter.png] - Pozwól/zabroń wjeżdżać na zablokowane skrzyżowanie
  • [Obrazek: 100px-Crossing-sign.png] - Pozwól/zabroń pieszym przechodzić przez jezdnię.
  • [Obrazek: 100px-Turn-on-red.png]- Pozwól/zabroń pojazdom skręcać na czerwonym.
[Obrazek: 300px-Junction-restrictions-overlay.png]
Przykładowe ustawienie
Dodatkowe informacje
  • Wszystkie ustawienia oprócz zmiany pasów mają zastosowanie dla kierowców i pieszych, którzy dopiero zaczną podróż, chyba że ustawisz odpowiednią opcję zaawansowaną.
  • Jeśli utworzysz możliwość zawracania przez łączenie pasów, powyższe ustawienie nie będzie miało żadnego wpływu.
  • Lekkomyślni kierowcy nie przestrzegają tych zasad.
Ograniczanie parkowania
Komentarz: to ustawienie dotyczy dróg, które mają przewidziane pasy do parkowania równoległego.
Kliknij [Obrazek: Tm-mainbutton.png], potem [Obrazek: Parking-restrictions.png], klikaj na znaki, aby przełączać stan. Przy włączeniu zakazu, stojące na danym odcinku samochody zostaną przeniesione na sąsiednie odcinki lub pod budynki, pod którymi są miejsca parkingowe.
Stany:
[Obrazek: 100px-Parking_allowed.png] - parkowanie dozwolone
[Obrazek: 100px-Parking_disallowed.png] - parkowanie zabronione
Dodatkowe informacje:
  • Użyj klawisza Shift przy zmienianiu ograniczeń, aby ustawić je automatycznie dla sąsiednich odcinków (do najbliższych skrzyżowań)
  • Lekkomyślni kierowcy ignorują te zakazy.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
TM:PE - kompletny podręcznik, FUNKCJE DLA UŻYTKOWNIKA - przez kabexxx - 07-03-2018, 21:56
TM:PE - kompletny podręcznik, - przez kabexxx - 08-03-2018, 01:52

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości