Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
Traffic Manager - President Edition, kompletny podręcznik
#11
Zaawansowana SI pojazdów
To jest opcja, którą należy włączyć.
Jest to funkcja zintegrowana z zmodyfikowanym path-findingiem. Głównymi intencjami tej funkcji są:
  • Poprawić całościowe wykorzystanie dróg;
  • Bardziej równomiernie rozłożyć ruch na dostępne pasy ruchu;
  • Zapobiec zbyt częstym zmianom w pasach ruchu.
Po aktywacji, SI oblicza trasę, którą pojazd podejmie tuż przed rozpoczęciem trasy. W tej chwili sytuacja drogowa jest uwzględniana podczas planowania trasy. Jednak po ustaleniu trasy pojazd nie dokonuje dalszych adaptacji, chyba że włączysz odpowiednie zaawansowane ustawienie.
Optymalizacja użytkowania drogi
TM:PE stale obserwuje w tle natężenie ruchu oraz średnie prędkości dla każdego zabudowanego odcinka drogi i dla każdego kierunku. Zaawansowana SI pojazdów wykorzystuje te informacje do budowy szybkiej optymalizacji tras.  Jak w każdym algorytmie path-findingu, każdemu odcinkowi drogi jest przypisany księgowy unikalny koszt, który reprezentuje przewidywany czas przejazdu. Opierając się na tym pomyśle, drogi, dzięki którym szacowany czas przejazdu jest najmniejszy, są faworyzowane przez algorytm.
> Zapobieganie efektom sprzężenia zwrotnego
Efekt sprzężenia zwrotnego może wystąpić, gdy przeciążone odcinki dróg są omijane przez SI, ale prowadzą do korków wtórnych, ponieważ nowe pojazdy są zmuszone do objazdów. Jeśli nie zostaną podjęte żadne środki zaradcze, wtórne zatory doprowadzą do zatłoczenia pierwszej drogi, o której mowa.
Podczas obliczania współczynników kosztów, które pochodzą z pomiarów ruchu jest dodawana pewna losowa wartość (może być ujemna), aby zminimalizować tego rodzaju efekt.
Optymalizacja wykorzystania pasów ruchu
Podczas znajdowania ścieżki na każdym skrzyżowaniu lub przejściu (węźle, które nie jest skrzyżowaniem, ale zmienia się typ drogi lub liczba pasów ruchu), przez które pojazd może przejeżdżać, generowana jest nowa losowa wartość. Ta wartość określa linię, którą pojazd najbardziej faworyzuje, aby przemierzyć kolejne odcinki. Mechanizm ten pozwala na lepsze rozłożenie pojazdów między dostępne pasy ruchu.
Ograniczenia dotyczące zmiany pasa ruchu
SI oblicza do dwóch czynników kosztowych dla każdej rozważanej zmiany pasa:
  1. Podstawowy współczynnik kosztu wynosi wartość proporcjonalną do liczby pasów, które należy zmienić (czyli zliczona liczba zmian pasów jest mnożona przez współczynnik proporcjonalności).
  2. Drugi współczynnik jest dodawany do pierwszego czynnika: jest niezerowy, jeśli podczas szukania trasy rozważana jest wielopasmowa zmiana.
Oba czynniki kontrolują tendencję pojazdów do zmiany pasów ruchu. Jednak ich wartości nie muszą być proporcjonalne do prawdopodobieństwa zmiany pasa ruchu na danym odcinku.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
TM:PE - kompletny podręcznik, - przez kabexxx - 08-03-2018, 01:52
TM:PE - kompletny podręcznik, ZAAWANSOWANA SI POJAZDÓW - przez kabexxx - 08-03-2018, 05:25

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości