Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
Traffic Manager - President Edition, kompletny podręcznik
#17
Trasowanie
Kiedy TM:PE jest aktywny, modyfikuje sposób, w jaki pojazdy poruszają się po skrzyżowaniach w kolejności:

  1. poprawy przepustowości i dystrybucji ruchu
  2. aby zwiększyć realizm.
Komentarz: jest to oczywiście domyślny mechanizm moda, łatwo go można zmodyfikować używając narzędzia łączenia pasów.

Pojęcia
Komentarz:
  • Pas wewnętrzny i zewnętrzny - każdy chyba ogarnia.
  • Skrzyżowanie: węzeł, w którym łączą się przynajmniej 3 odcinki.
  • Przejście: węzeł, w którym łączą się 2 odcinki dwóch różnych typów dróg dwukierunkowych lub biegnących w tym samym kierunku.
Schematy zmiany pasa ruchu
TM:PE wdraża pięć takich schematów dla skrzyżowań i przejść:
  1. 1 do 1
  2. wewnętrzne dzielenie pasów
  3. symetryczny podział
  4. wewnętrzne łączenie pasów
  5. krzyżowanie się
Schemat 1 do 1
Jest to najprostszy schemat - dotyczy skrzyżowań, w których liczba pasów wychodzących jest równa liczbie pasów na danym wlocie w danym kierunku. Poniższy rysunek dobrze ilustruje tę sytuację:

[Obrazek: 300px-One-to-one.png]
Przy odwzorowaniu 1 do 1, każdy pas na wlocie (w danym kierunku) ma jedną wychodzącą linię.

Wewnętrzne dzielenie pasów
Jest to schemat, w którym jest więcej pasów wychodzących w danym kierunku niż wchodzących. Obrazek ilustruje sytuację, w której tak się dzieje.

[Obrazek: 300px-Inner-lane-split.png]
Dla pasów zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1, a pas wewnętrzny (z niego wychodzi jasnoniebieska strzałka) jest dzielony tak, aby zasilać pozostałe pasy wychodzące.

Symetryczny podział
Jest to schemat, w którym liczba pasów wychodzących w danym kierunku jest większa niż wchodzących, ale (żeby nie stosować powyższego mechanizmu) dochodzi warunek podzielności liczby pasów wychodzących przez liczbę pasów wchodzących. Dzięki temu ruch jest rozkładany równomiernie.

[Obrazek: 300px-Symmetric-split.png]

Łączenie wewnętrznych pasów
Podobnie jak w dzieleniu wewnętrznych pasów, tutaj są łączone wewnętrzne, a w przypadku zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1.

[Obrazek: 300px-Inner-lane-merge.png]

Łączenie krzyżowe
To łączenie jest stosowane na przejściach łączących wyłącznie odcinki autostradowe. W zależności od liczby wchodzących i wychodzących pasów, jest stosowany mechanizm:
  1. zygzakowaty
  2. dwufazowy, w którym centralne pasy biegną prosto, a zewnętrzne (w tym przypadku z obu stron) łączą się w kierunku środka.
[Obrazek: Criss-cross-1.png]
Łączenie zygzakowate jest stosowane, jeśli liczba pasów wchodzących jest nieparzysta, a liczba wychodzących jest parzysta i vice versa.

[Obrazek: Criss-cross-2.png]

Łączenie dwufazowe jest stosowane, gdy liczba wchodzących i wychodzących pasów są jednocześnie parzyste i nieparzyste.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
TM:PE - kompletny podręcznik, - przez kabexxx - 08-03-2018, 01:52
TM:PE - kompletny podręcznik, TRASOWANIE - przez kabexxx - 10-03-2018, 00:57

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości