Trasowanie
Kiedy TM:PE jest aktywny, modyfikuje sposób, w jaki pojazdy poruszają się po skrzyżowaniach w kolejności:
Pojęcia
Komentarz:
TM:PE wdraża pięć takich schematów dla skrzyżowań i przejść:
Jest to najprostszy schemat - dotyczy skrzyżowań, w których liczba pasów wychodzących jest równa liczbie pasów na danym wlocie w danym kierunku. Poniższy rysunek dobrze ilustruje tę sytuację:
Przy odwzorowaniu 1 do 1, każdy pas na wlocie (w danym kierunku) ma jedną wychodzącą linię.
Wewnętrzne dzielenie pasów
Jest to schemat, w którym jest więcej pasów wychodzących w danym kierunku niż wchodzących. Obrazek ilustruje sytuację, w której tak się dzieje.
Dla pasów zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1, a pas wewnętrzny (z niego wychodzi jasnoniebieska strzałka) jest dzielony tak, aby zasilać pozostałe pasy wychodzące.
Symetryczny podział
Jest to schemat, w którym liczba pasów wychodzących w danym kierunku jest większa niż wchodzących, ale (żeby nie stosować powyższego mechanizmu) dochodzi warunek podzielności liczby pasów wychodzących przez liczbę pasów wchodzących. Dzięki temu ruch jest rozkładany równomiernie.
Łączenie wewnętrznych pasów
Podobnie jak w dzieleniu wewnętrznych pasów, tutaj są łączone wewnętrzne, a w przypadku zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1.
Łączenie krzyżowe
To łączenie jest stosowane na przejściach łączących wyłącznie odcinki autostradowe. W zależności od liczby wchodzących i wychodzących pasów, jest stosowany mechanizm:
Łączenie zygzakowate jest stosowane, jeśli liczba pasów wchodzących jest nieparzysta, a liczba wychodzących jest parzysta i vice versa.
Łączenie dwufazowe jest stosowane, gdy liczba wchodzących i wychodzących pasów są jednocześnie parzyste i nieparzyste.
Kiedy TM:PE jest aktywny, modyfikuje sposób, w jaki pojazdy poruszają się po skrzyżowaniach w kolejności:
- poprawy przepustowości i dystrybucji ruchu
- aby zwiększyć realizm.
Pojęcia
Komentarz:
- Pas wewnętrzny i zewnętrzny - każdy chyba ogarnia.
- Skrzyżowanie: węzeł, w którym łączą się przynajmniej 3 odcinki.
- Przejście: węzeł, w którym łączą się 2 odcinki dwóch różnych typów dróg dwukierunkowych lub biegnących w tym samym kierunku.
TM:PE wdraża pięć takich schematów dla skrzyżowań i przejść:
- 1 do 1
- wewnętrzne dzielenie pasów
- symetryczny podział
- wewnętrzne łączenie pasów
- krzyżowanie się
Jest to najprostszy schemat - dotyczy skrzyżowań, w których liczba pasów wychodzących jest równa liczbie pasów na danym wlocie w danym kierunku. Poniższy rysunek dobrze ilustruje tę sytuację:
Przy odwzorowaniu 1 do 1, każdy pas na wlocie (w danym kierunku) ma jedną wychodzącą linię.
Wewnętrzne dzielenie pasów
Jest to schemat, w którym jest więcej pasów wychodzących w danym kierunku niż wchodzących. Obrazek ilustruje sytuację, w której tak się dzieje.
Dla pasów zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1, a pas wewnętrzny (z niego wychodzi jasnoniebieska strzałka) jest dzielony tak, aby zasilać pozostałe pasy wychodzące.
Symetryczny podział
Jest to schemat, w którym liczba pasów wychodzących w danym kierunku jest większa niż wchodzących, ale (żeby nie stosować powyższego mechanizmu) dochodzi warunek podzielności liczby pasów wychodzących przez liczbę pasów wchodzących. Dzięki temu ruch jest rozkładany równomiernie.
Łączenie wewnętrznych pasów
Podobnie jak w dzieleniu wewnętrznych pasów, tutaj są łączone wewnętrzne, a w przypadku zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1.
Łączenie krzyżowe
To łączenie jest stosowane na przejściach łączących wyłącznie odcinki autostradowe. W zależności od liczby wchodzących i wychodzących pasów, jest stosowany mechanizm:
- zygzakowaty
- dwufazowy, w którym centralne pasy biegną prosto, a zewnętrzne (w tym przypadku z obu stron) łączą się w kierunku środka.
Łączenie zygzakowate jest stosowane, jeśli liczba pasów wchodzących jest nieparzysta, a liczba wychodzących jest parzysta i vice versa.
Łączenie dwufazowe jest stosowane, gdy liczba wchodzących i wychodzących pasów są jednocześnie parzyste i nieparzyste.