Trasowanie
Kiedy TM:PE jest aktywny, modyfikuje sposób, w jaki pojazdy poruszają się po skrzyżowaniach w kolejności:
Pojęcia
Komentarz:
TM:PE wdraża pięć takich schematów dla skrzyżowań i przejść:
Jest to najprostszy schemat - dotyczy skrzyżowań, w których liczba pasów wychodzących jest równa liczbie pasów na danym wlocie w danym kierunku. Poniższy rysunek dobrze ilustruje tę sytuację:
![[Obrazek: 300px-One-to-one.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/a/aa/One-to-one.png/300px-One-to-one.png)
Przy odwzorowaniu 1 do 1, każdy pas na wlocie (w danym kierunku) ma jedną wychodzącą linię.
Wewnętrzne dzielenie pasów
Jest to schemat, w którym jest więcej pasów wychodzących w danym kierunku niż wchodzących. Obrazek ilustruje sytuację, w której tak się dzieje.
![[Obrazek: 300px-Inner-lane-split.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/c/c6/Inner-lane-split.png/300px-Inner-lane-split.png)
Dla pasów zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1, a pas wewnętrzny (z niego wychodzi jasnoniebieska strzałka) jest dzielony tak, aby zasilać pozostałe pasy wychodzące.
Symetryczny podział
Jest to schemat, w którym liczba pasów wychodzących w danym kierunku jest większa niż wchodzących, ale (żeby nie stosować powyższego mechanizmu) dochodzi warunek podzielności liczby pasów wychodzących przez liczbę pasów wchodzących. Dzięki temu ruch jest rozkładany równomiernie.
![[Obrazek: 300px-Symmetric-split.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/d/d1/Symmetric-split.png/300px-Symmetric-split.png)
Łączenie wewnętrznych pasów
Podobnie jak w dzieleniu wewnętrznych pasów, tutaj są łączone wewnętrzne, a w przypadku zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1.
![[Obrazek: 300px-Inner-lane-merge.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/5/59/Inner-lane-merge.png/300px-Inner-lane-merge.png)
Łączenie krzyżowe
To łączenie jest stosowane na przejściach łączących wyłącznie odcinki autostradowe. W zależności od liczby wchodzących i wychodzących pasów, jest stosowany mechanizm:
![[Obrazek: Criss-cross-1.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/f/f8/Criss-cross-1.png)
Łączenie zygzakowate jest stosowane, jeśli liczba pasów wchodzących jest nieparzysta, a liczba wychodzących jest parzysta i vice versa.
![[Obrazek: Criss-cross-2.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/0/0c/Criss-cross-2.png)
Łączenie dwufazowe jest stosowane, gdy liczba wchodzących i wychodzących pasów są jednocześnie parzyste i nieparzyste.
Kiedy TM:PE jest aktywny, modyfikuje sposób, w jaki pojazdy poruszają się po skrzyżowaniach w kolejności:
- poprawy przepustowości i dystrybucji ruchu
- aby zwiększyć realizm.
Pojęcia
Komentarz:
- Pas wewnętrzny i zewnętrzny - każdy chyba ogarnia.
- Skrzyżowanie: węzeł, w którym łączą się przynajmniej 3 odcinki.
- Przejście: węzeł, w którym łączą się 2 odcinki dwóch różnych typów dróg dwukierunkowych lub biegnących w tym samym kierunku.
TM:PE wdraża pięć takich schematów dla skrzyżowań i przejść:
- 1 do 1
- wewnętrzne dzielenie pasów
- symetryczny podział
- wewnętrzne łączenie pasów
- krzyżowanie się
Jest to najprostszy schemat - dotyczy skrzyżowań, w których liczba pasów wychodzących jest równa liczbie pasów na danym wlocie w danym kierunku. Poniższy rysunek dobrze ilustruje tę sytuację:
![[Obrazek: 300px-One-to-one.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/a/aa/One-to-one.png/300px-One-to-one.png)
Przy odwzorowaniu 1 do 1, każdy pas na wlocie (w danym kierunku) ma jedną wychodzącą linię.
Wewnętrzne dzielenie pasów
Jest to schemat, w którym jest więcej pasów wychodzących w danym kierunku niż wchodzących. Obrazek ilustruje sytuację, w której tak się dzieje.
![[Obrazek: 300px-Inner-lane-split.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/c/c6/Inner-lane-split.png/300px-Inner-lane-split.png)
Dla pasów zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1, a pas wewnętrzny (z niego wychodzi jasnoniebieska strzałka) jest dzielony tak, aby zasilać pozostałe pasy wychodzące.
Symetryczny podział
Jest to schemat, w którym liczba pasów wychodzących w danym kierunku jest większa niż wchodzących, ale (żeby nie stosować powyższego mechanizmu) dochodzi warunek podzielności liczby pasów wychodzących przez liczbę pasów wchodzących. Dzięki temu ruch jest rozkładany równomiernie.
![[Obrazek: 300px-Symmetric-split.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/d/d1/Symmetric-split.png/300px-Symmetric-split.png)
Łączenie wewnętrznych pasów
Podobnie jak w dzieleniu wewnętrznych pasów, tutaj są łączone wewnętrzne, a w przypadku zewnętrznych jest stosowany schemat 1 do 1.
![[Obrazek: 300px-Inner-lane-merge.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/thumb/5/59/Inner-lane-merge.png/300px-Inner-lane-merge.png)
Łączenie krzyżowe
To łączenie jest stosowane na przejściach łączących wyłącznie odcinki autostradowe. W zależności od liczby wchodzących i wychodzących pasów, jest stosowany mechanizm:
- zygzakowaty
- dwufazowy, w którym centralne pasy biegną prosto, a zewnętrzne (w tym przypadku z obu stron) łączą się w kierunku środka.
![[Obrazek: Criss-cross-1.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/f/f8/Criss-cross-1.png)
Łączenie zygzakowate jest stosowane, jeśli liczba pasów wchodzących jest nieparzysta, a liczba wychodzących jest parzysta i vice versa.
![[Obrazek: Criss-cross-2.png]](https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/images/0/0c/Criss-cross-2.png)
Łączenie dwufazowe jest stosowane, gdy liczba wchodzących i wychodzących pasów są jednocześnie parzyste i nieparzyste.