10-03-2018, 01:33
Zmodyfikowany path-finding
Kiedy TM:PE jest włączony, modyfikuje podstawowy algorytm path-findingu, co pozwala poprawnie działać wprowadzonym opcjom.
Komentarz: koszt w algorytmie nie jest prawdziwym kosztem w grze. Kosztem nazywamy "księgowane" operacje, którym jest przypisana dana liczba (np. wartość parametru razy jakaś waga). Najczęściej, im mniejsza liczba, tym bardziej preferowana jest dana operacja, jeśli istnieją alternatywne.
Poniższe funkcje są zintegrowane ze zmodyfikowanym algorytmem:
Kiedy TM:PE jest włączony, modyfikuje podstawowy algorytm path-findingu, co pozwala poprawnie działać wprowadzonym opcjom.
Komentarz: koszt w algorytmie nie jest prawdziwym kosztem w grze. Kosztem nazywamy "księgowane" operacje, którym jest przypisana dana liczba (np. wartość parametru razy jakaś waga). Najczęściej, im mniejsza liczba, tym bardziej preferowana jest dana operacja, jeśli istnieją alternatywne.
Poniższe funkcje są zintegrowane ze zmodyfikowanym algorytmem:
- Ograniczenia ruchu pojazdów: podczas path-findingu, koszt użycia zarezerwowanych pasów przeznaczonych nie dla niego jest podniesiony w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa lub zapobieżenia przemieszczaniu się takimi fragmentami.
- Ograniczenia na skrzyżowaniach: Jeśli przekroczenie jezdni danym przejściem dla pieszych jest zabronione, algorytm w ogóle nie przewiduje tej możliwości. Jeśli pojazdy mogą zawracać, algorytm przewiduje ten stopień swobody.
- Rezerwacja buspasów: TM:PE podnosi koszt użycia buspasów dla zwykłych pojazdów.
- Autobusy mogą ignorować strzałki: Jeśli opcja jest włączona, algorytm zezwala na ignorowanie tych strzałek (ale zaleca się im je respektować kiedy tylko to możliwe).
- Ciężarówki preferują zewnętrzne pasy na autostradach: Kiedy ta opcja jest włączona, pojazdy ciężarowe mają tendencję do korzystania z zewnętrznych pasów. Jest to osiągane poprzez podniesienie kosztu jazdy wewnętrznymi pasami (oczywiście tylko dla ciężarówek).
- Ograniczenia prędkości: bezpośrednio działają na koszty przejazdy. Na przykład, wybranie odcinka z ograniczeniem prędkości 50 km/h jest dwukrotnie wyższy niż przejazd odcinkiem tej samej długości z ograniczeniem 100 km/h.
- Zaawansowana SI pojazdów: kiedy aktywowana, wybiera drogi z mniejszym średnim natężeniem, losuje wybór pasów dla lepszego rozłożenia ruchu i wprowadza koszty zmiany pasa ruchu oraz zawracania.
- Wprowadzenie ograniczeń pojazdów - koszt zależny od ścisłości ograniczeń: niskie - 10; średnie - 100; wysokie: 1000; ścisłe: +nieskończoność).
- Wprowadzenie ograniczeń z gry: stare miasto - 5; heavy traffic ban - 10.
- Wprowadzenie kosztów za użycie/nieużywanie pasów transportowych: współczynnik przy autobusie na takim pasie: 0,1; zwykły pojazd: 10.
- Wprowadzenie kosztów dla dużych pojazdów używających wewnętrznych pasów ruchu na autostradach (jeśli opcja jest aktywowana), współczynnik między 1 a 2.
- (Jeśli zaawansowana SI pojazdów jest aktywna) wprowadzenie kosztów losowego wyboru pasa ruchu przed skrzyżowaniem i na przejściach autostradowych (losowo - 1 lub 2).
- (Jeśli zaawansowana SI pojazdów jest aktywna) wprowadzenie kosztów związanych z pomiarami ruchu (między 1 a 5).
- (Jeśli zaawansowana SI pojazdów jest aktywna) wprowadzenie kosztów zmiany pasa ruchu (podstawowy współczynnik: 1,5; za każdy kolejny pas: 2).
- Podziel wynik przez ograniczenie prędkości na danym odcinku.