07-12-2020, 01:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2020, 01:17 przez krzychu124.)
Jeśli chodzi o ludzi... Symulacja ma kilka poziomów dokładności w zależności od odległości od kamery. Najprawdopodobniej jeśli skierujesz kamerę na duże skupisko ludzi gra stara się symululować ich z maksymalną dokładnością, dotyczy to ludzi, jak również pojadów.
Symulacja w prawdzie jest wykonywana na osobnym wątku niż renderowanie(aka. główny wątek) to niestety właśnie wątek renderowania musi się zsynchronizować z symulacją, przez co blokują się oba powodując spadek fps.
Jeśli różnica w fps jest widzoczna po zatrzymaniu gry (lekki wzrost) to ni mniej ni więcej synchronizacja wątków jest tutaj winowajcą. Wątki wyszukiwania ścieżek (max 4) również się synchronizują z symulacją.
Dodatkowo kod odpowiedzialny za unikanie kolizji (ludzi) jest dość wolny, szczególnie w grupach o dużym zagęszczeniu ludzi, co również może powodować spowolnienie samej symulacji(czasem nawet zatrzymanie - przystanki) jak i zmiejszenie FPS(synchronizacja).
Symulacja w prawdzie jest wykonywana na osobnym wątku niż renderowanie(aka. główny wątek) to niestety właśnie wątek renderowania musi się zsynchronizować z symulacją, przez co blokują się oba powodując spadek fps.
Jeśli różnica w fps jest widzoczna po zatrzymaniu gry (lekki wzrost) to ni mniej ni więcej synchronizacja wątków jest tutaj winowajcą. Wątki wyszukiwania ścieżek (max 4) również się synchronizują z symulacją.
Dodatkowo kod odpowiedzialny za unikanie kolizji (ludzi) jest dość wolny, szczególnie w grupach o dużym zagęszczeniu ludzi, co również może powodować spowolnienie samej symulacji(czasem nawet zatrzymanie - przystanki) jak i zmiejszenie FPS(synchronizacja).