@kabexxx
napisałem jakie są moje życzenia i oczekiwania do gry aby była dla mnie niemal idealna. Wiadomo ze nie wszystko jest możliwe ale wszak musimy dążyć do ideału
połączenie Symulatora z Tyconem jest wg mnie tym, co uczyniłoby właśnie ta grę doskonałą.
Jeżeli chodzi o możliwości obliczeniowe gra spokojnie poradziłaby sobie z matematyczną przeplatanką złożoności. (aktualnie mam ok 5500 assetów i ok 85-90 stale włączonych modów), procesor wykorzystuje średnio w około 30% (nie mam najwyższej półki Ryzen 3 3100 i GTX970) i gram średnio na 30-50FPS przy włączonej optymalizacji i wszystkiego na max w ustawieniach grafiki i na Full HD, problemem tu jest głównie RAM i to ile modeli ładowanych jest podczas ładowania gry, mam 16GB i uważam że tu jest największy problem (gra wczytuje mi mapę średnio ok 5minut) bo to wykorzystuje na maxa - jak zwiększę do 32GB to napisze czy moje przypuszczenia były prawdą. Zauważ że gra ma już 6 lat i przez ten czas naprawdę sporo się zmieniło w komputerach i wymaganiach dla graczy. a złożoność np takiego tycona dawała radę już na przełomie wieków
Problemem nie jest tu moc obliczeniowa procesora ale ilość obiektów modelowanych i tekstur które musi obsłużyć pamięć w grze.
Sama obsługa gry i jej złożoności w rozumieniu tycona może być opcjonalna tak jak jest teraz poprzez dodatek industry ale nieco bardziej rozbudowana i rozszeżona o handel i opcje multiplayer na tym twórcom najbardziej powinno zależeć gdyż to umożliwiloby im czerpać dochody nie tylko ze sprzedaży gry ale i abonamentu miesięcznego.
Usługi też mogą być zawężone do 2 dodatkowych parametrów np BTB czy BTC a jedynie dać możliwość wstawiania w mapę konkretnych budynków usługowych w sektora aby gracz sam decydował czy chce mieć 20 fryzjerów czy nieco bardziej różnorodne obiekty na mapie.
Tak samo piszesz o zbalansowaniu w stosunku do ilości osób przypisanych do obiektu. Uważam że to jest z założenia źle zaplanowane w grze od początku. Ja przy pomocy RICO ustalam indywidualnie ilość pracowników i staram się aby były zbliżone do tych jakie byłyby w realu na dany obiekt. Mam unikatowe konstrukcje które mają po 2-3tys pracowników.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że to ma wpływ na zagęszczenie i ruch na drodze, gdy ludzie wracają z pracy czy się przemieszczają ale to właśnie to powinno być zbalansowane głównie, dopasowane do cyklu dobowego gry który jak wiadomo trwa kilka sekund. Jakoś cykl nocy i dnia w stosunku do natężenia ruchu w after dark potrafili zrobić.
ale jak mówię to są moje prywatne życzenia czy się spełnią to się okaże, pewnie nie, ale marzyć zawsze można
napisałem jakie są moje życzenia i oczekiwania do gry aby była dla mnie niemal idealna. Wiadomo ze nie wszystko jest możliwe ale wszak musimy dążyć do ideału
połączenie Symulatora z Tyconem jest wg mnie tym, co uczyniłoby właśnie ta grę doskonałą.
Jeżeli chodzi o możliwości obliczeniowe gra spokojnie poradziłaby sobie z matematyczną przeplatanką złożoności. (aktualnie mam ok 5500 assetów i ok 85-90 stale włączonych modów), procesor wykorzystuje średnio w około 30% (nie mam najwyższej półki Ryzen 3 3100 i GTX970) i gram średnio na 30-50FPS przy włączonej optymalizacji i wszystkiego na max w ustawieniach grafiki i na Full HD, problemem tu jest głównie RAM i to ile modeli ładowanych jest podczas ładowania gry, mam 16GB i uważam że tu jest największy problem (gra wczytuje mi mapę średnio ok 5minut) bo to wykorzystuje na maxa - jak zwiększę do 32GB to napisze czy moje przypuszczenia były prawdą. Zauważ że gra ma już 6 lat i przez ten czas naprawdę sporo się zmieniło w komputerach i wymaganiach dla graczy. a złożoność np takiego tycona dawała radę już na przełomie wieków
Problemem nie jest tu moc obliczeniowa procesora ale ilość obiektów modelowanych i tekstur które musi obsłużyć pamięć w grze.
Sama obsługa gry i jej złożoności w rozumieniu tycona może być opcjonalna tak jak jest teraz poprzez dodatek industry ale nieco bardziej rozbudowana i rozszeżona o handel i opcje multiplayer na tym twórcom najbardziej powinno zależeć gdyż to umożliwiloby im czerpać dochody nie tylko ze sprzedaży gry ale i abonamentu miesięcznego.
Usługi też mogą być zawężone do 2 dodatkowych parametrów np BTB czy BTC a jedynie dać możliwość wstawiania w mapę konkretnych budynków usługowych w sektora aby gracz sam decydował czy chce mieć 20 fryzjerów czy nieco bardziej różnorodne obiekty na mapie.
Tak samo piszesz o zbalansowaniu w stosunku do ilości osób przypisanych do obiektu. Uważam że to jest z założenia źle zaplanowane w grze od początku. Ja przy pomocy RICO ustalam indywidualnie ilość pracowników i staram się aby były zbliżone do tych jakie byłyby w realu na dany obiekt. Mam unikatowe konstrukcje które mają po 2-3tys pracowników.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że to ma wpływ na zagęszczenie i ruch na drodze, gdy ludzie wracają z pracy czy się przemieszczają ale to właśnie to powinno być zbalansowane głównie, dopasowane do cyklu dobowego gry który jak wiadomo trwa kilka sekund. Jakoś cykl nocy i dnia w stosunku do natężenia ruchu w after dark potrafili zrobić.
ale jak mówię to są moje prywatne życzenia czy się spełnią to się okaże, pewnie nie, ale marzyć zawsze można