Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
Jakie macie oczekiwania dla gry Cities: Skylines 2?
#1
Jakby miała wyjść, ale myślę że w końcu wyjdzie kolejna część, po prostu Paradox trzyma nas w napięciu i emocjach Duży uśmiech Ja oczekuję, tylko lepszej turystyki i pór roku, co prawda pogoda jest, ale na zwykłych mapach, np. w podstawowej grze jest ciągle lato, a tak to to w sumie nic bo śmiało mogę uznać Skylines za grą no w 99% idealną Duży uśmiech
  Odpowiedz
#2
Nie została jeszcze nawet oficjalnie zapowiedziana. Paradox póki co wszelkie siły koncentruje na Crusader Kings 3, więc strzelam że "Cities 2" jest w baaaaaaaaaaaaaaaaaardzo wczesnej wersji. Smile
  Odpowiedz
#3
Akurat C:S tworzy Collosal Order, a Paradox Interactive jest tylko wydawcą, inaczej niż z Crusader Kings.
  Odpowiedz
#4
Moje oczekiwania:
- całkowita zmiana budowy dróg (coś jak w CiM 2) - wybieramy ile pasów ma mieć droga i potem możemy dodać torowisko lub sieć trolejbusową. Dało by to większą swobodę budowania miasta, bez konieczności ściągania ogromnej ilości dróg, plus ogólna zmiana mechaniki skrzyżowań i zmiany pasów.

-nowy sposób tworzenia transportu publicznego, czyli np. możliwość ustawiania rozkładów jazdy, postoje na pętlach. Plus awarie i zatrzymania  <3 

-zdarzenia losowe typu wypadek, zepsuty pojazd, czy coś. Dało by to więcej frajdy (a nie, że miasto się korkuje cały czas w tym samym miejscu)

-zużycie np. dróg. Po jakimś czasie od budowy droga się zużywa, trzeba zrobić np remont (w zależności od  stopnia zużycia, czujecie to? Wyłączamy jeden pas i mamy korki, albo zamykamy całą drogę  Love )
-to samo tyczy się torowisk (chce zrobić typowo rosyjską mapę i jak widze te szybko jeżdżące tramwaje to mi smutno  Sad )

Tyle na razie przychodzi mi na myśl  Smile
 Podziękowali: Banan
  Odpowiedz
#5
(12-07-2020, 10:29)Jorgus92 napisał(a): Moje oczekiwania:
- całkowita zmiana budowy dróg (coś jak w CiM 2) - wybieramy ile pasów ma mieć droga i potem możemy dodać torowisko lub sieć trolejbusową. Dało by to większą swobodę budowania miasta, bez konieczności ściągania ogromnej ilości dróg, plus ogólna zmiana mechaniki skrzyżowań i zmiany pasów.

-nowy sposób tworzenia transportu publicznego, czyli np. możliwość ustawiania rozkładów jazdy, postoje na pętlach. Plus awarie i zatrzymania  <3 

-zdarzenia losowe typu wypadek, zepsuty pojazd, czy coś. Dało by to więcej frajdy (a nie, że miasto się korkuje cały czas w tym samym miejscu)

-zużycie np. dróg. Po jakimś czasie od budowy droga się zużywa, trzeba zrobić np remont (w zależności od  stopnia zużycia, czujecie to? Wyłączamy jeden pas i mamy korki, albo zamykamy całą drogę  Love )
-to samo tyczy się torowisk (chce zrobić typowo rosyjską mapę i jak widze te szybko jeżdżące tramwaje to mi smutno  Sad )

Tyle na razie przychodzi mi na myśl  Smile
Jeśli chodzi o te cechy, to:
  • W CIM2 sposób budowy samych dróg jest taki sam, natomiast torowiska i kable trolejbusowe można dodawać osobno. Tak, byłoby to ciekawe, tylko przy złożoności budowy tych dróg jak w C:S byłoby to za trudne do osiągnięcia, bo mas naprawdę różne typy obszarów na drodze.
  • Znów wracamy do CIM2 Duży uśmiech Choć to tam też nie było jakoś szczególnie fajne, bo często powodowało zbyt wiele uruchomionych brygad.
  • Bardzo ciekawe, ale doprowadziłoby do lockdownów, bo jednak może się zdarzyć, że pojazd usług by sam stanął w korku i nigdy nie dojechał.
  • Zużycie dróg już jest. Też ma wpływ na prędkość pojazdów i pewną zmianę tekstur, z modami można zwiększyć wpływ stanu na prędkość pojazdów, a zawsze możesz też użyć z modami ograniczeń prędkości zmienionych. Nie ma co liczyć na to, że będą pojawiać się duże zmiany w teksturach w postaci np. spękań, bo to by wymagało superkomputera Duży uśmiech
  Odpowiedz
#6
Witam serdecznie,

dla mnie ta gra po wczytaniu odpowiednich modów pozwala zasymulować niemalże wszystko (lepiej czy gorzej to już kwestia dyskusji). 
Ogromnym atutem gry jest jej społeczność, ilość modyfikacji oraz assetów. Co prawda aby w pełni korzystać z jej dobrodziejstw potrzeba naprawdę niezłego sprzętu (zwłaszcza szybkiego dysku najlepiej PCIEx4 typu M2 lub PCIe o odczycie powyżej 2000MB/s. i ogromnej ilości RAM.  Ja specjalnie dla tej gry wymieniłem sprzęt na lepszy (w tym 16GB pamięci i to już mało, aktualnie przymierzam się do kolejnych 16GB ---- a mam tylko nieco ponad 5000 Assetów i ok 80 przydatnych modów). 

Czego bym oczekiwał?
Mogliby poprawić optymalizację gry pod kątem jej pamięciożernościści oraz renderowanie obiektów (np. aby gra dogrywała asset z listy dopiero gdy go użyjesz lub wybierzesz z listy a w innym przypadku wystarczyła by sama miniatura w liście, ogromnie odciążyłoby to silnik gry) 

Lepszy manager assetów. (choć mod Find It w znaczącej kwestii rozwiązuje ten problem).

Czego mi brakuje w samej rozgrywce to możliwość tworzenia cyklu produkcji (coś jak w >>>industry giant 2<<< gdzie tworzysz wyspecjalizowane fabryki produkcyjne od surowca, po produkt finalny, poprzez jego dystrybucję oraz tworzenie wyspecjalizowanych sklepów oferujących te dobra. Wiem że dodatek Industries wprowadza to ale w bardzo ubogim wykonaniu. Dla mnie jakby ta gra przejęła możliwości industry giant 2 oraz dodała swoje możliwości jakie oferuje stworzyłoby ją niemalże idealną dla moich oczekiwań Smile   

Następnym aspektem to dodanie usług (fryzjerzy, kosmetyczki, szewc, krawiec, mechanik samochodowy, informatyk, hydraulik, ubezpieczenia, biura turystyczne, szklarz ,elektryk itp...)

Kolejnym aspektem to łączenie możliwości budynków  (np. kamienica może być jednocześnie mieszkaniem i sklepem lub punktem usługowym.) Fabryka może być jednocześnie biurem i miejscem produkcyjnym.  Biuro może być jednocześnie punktem handlowym. 

Dystrybucja towarów, możliwość handlu między miastami, turystyka między miastowa, import i eksport oraz pośredniczenie w handlu towarami. (tu wkracza opcja większej lub mniejszej funkcji multiplayer np. duży świat i każdy gracz zarządzałby jakimś miastem lub kilkoma miastami. Spora możliwość stworzenia modelu biznesowego dla twórców aby gra zarabiała na siebie cały czas, na przykład wprowadzenie abonamentu miesięcznie za dostęp do takiego uniwersum (osobiście jeżeli gra oferowałaby takie możliwość spokojnie 50-60zł miesięcznie mógłbym dać za taki dostęp) - a  na twórców koszty związane z utrzymaniem serwerów i poprawki i aktualizacje na bieżąco (obopólna korzyść) oraz zarządzanie społecznością - mody i assety tworzone przez społeczność miałyby 2 kategorie (zweryfikowane i niezweryfikowane) - zweryfikowane dodawałby możliwość gry w uniwersum, zaś niezweryfikowane tylko offline tak jak do tej pory. 

Dodanie przedszkoli i żłobków oraz domy starców. 

Większe wsparcie dla twórców modów i assetów, możliwość  (np w formie wirtualnej waluty cities wynagradzanie za takie prace) Za tą walutę możliwość wykupywania abonamentu czy dodatków oferowanych przez tą walutę - możliwość handlu ta walutą między graczami coś jak w WOW doskonale się to ponoś sprawdza. Niestety nie grałem w WOW online ale tak słyszałem. Blizzard na brak wpływów też chyba nie narzeka a więc wilk syty i owca cała. Byleby pazerność nie wygrała, aby dopuścić jak najszersze grono korzystających z gry, bo im większa społeczność tym więcej dobrego.

Jak multiplayer to np możliwość odwiedzania miast w uniwersum przez innych graczy, np jako turysta (save'y wgrywane automatycznie i np jednorazowo dogrywane używane assety i mody tamtego gracza)


to mniej więcej tyle Smile
  Odpowiedz
#7
@kowalcook  - widzisz problemy techniczne i obliczeniowe, ale swoimi życzeniami jeszcze bardziej komplikujesz.

Na przykład cykl produkcji byłby zbytnim skomplikowaniem gry. Musisz uważać na edukację, ruch samochodowy, komunikację zbiorową, przestępczość, elektryczność, wodę, ścieki, utrzymanie wszystkiego i wiele innych rzeczy... No bez przesady z tym zajmowaniem się wszystkim :P Nie bez powodu tycoony to tycoony, a symulatory miasta to symulatory miasta.

To samo usługi - byłoby to zarówno bardziej wymagające obliczeniowo, jak i do ogarnięcia, bo sam model ruchu jako ogarnięcie tego przez gracza lub balans byłyby po prostu pożarem w burdelu. Wyobraź sobie, że zamiast jednego niebieskiego paska na usługi masz 30 pasków na różne usługi z osobna i to balansujesz...

Nie rozumiem dlaczego wam niektórym tak zależy na tym łączeniu. Przecież to jest model miasta i nie ma co liczyć na hiperrealizm. Przecież przy obecnym zbalansowaniu gry na jedną kamienicę to byłaby 1/4 pracownika w usługach, co byłoby niemożliwe :P  Poza tym, dobrym modelem kompletnego osiedla jest pawilon usługowy na pierzei głównej ulicy i domy w głębi. Idealny model realistycznego europejskiego osiedla.

Wyżej - znowu tworzenie pożaru w burdelu zamiast gry. Coraz więcej ludzi gra na modach z nieskończonym popytem, z nieskończoną kasą itd., bo mało kto przy obecnym uproszczeniu daje sobie radę. Wy chcecie, żeby te skomplikowane funkcje były dla ozoby? Bo poważnie, nikt nie byłby w stanie grać w taką pełną grę, gdyby wasze myślenie życzeniowe zaimplementować. A jeszcze dodać do tego potrzebę wymiany komputera chyba na superkomputer z NASA.

Co do modów i assetów, to często są tak skomplikowane zależności, że w praktyce nie ma możliwości, by między użytkownikami móc je synchronizować bez modyfikacji samej gry. Niektóre mody zamieniają domyślne pliki gry, inne mody używają wspólnych bibliotek, inne mody z innych powodów zmieniają rozgrywkę nawet jak są wyłączone...
  Odpowiedz
#8
@kabexxx
napisałem jakie są moje życzenia i oczekiwania do gry aby była dla mnie niemal idealna. Wiadomo ze nie wszystko jest możliwe ale wszak musimy dążyć do ideału Smile

połączenie Symulatora z Tyconem jest wg mnie tym, co uczyniłoby właśnie ta grę doskonałą.


Jeżeli chodzi o możliwości obliczeniowe gra spokojnie poradziłaby sobie z matematyczną przeplatanką złożoności. (aktualnie mam ok 5500 assetów i ok 85-90 stale włączonych modów), procesor wykorzystuje średnio w około 30%  (nie mam najwyższej półki Ryzen 3 3100 i GTX970) i gram średnio na 30-50FPS przy włączonej optymalizacji i wszystkiego na max w ustawieniach grafiki i na Full HD, problemem tu jest głównie RAM i to ile modeli ładowanych jest podczas ładowania gry, mam 16GB i uważam że tu jest największy problem (gra wczytuje mi mapę średnio ok 5minut) bo to wykorzystuje na maxa - jak zwiększę do 32GB to napisze czy moje przypuszczenia były prawdą. Zauważ że gra ma już 6 lat i przez ten czas naprawdę sporo się zmieniło w komputerach i wymaganiach dla graczy. a złożoność np takiego tycona dawała radę już na przełomie wieków Smile

Problemem nie jest tu moc obliczeniowa procesora ale ilość obiektów modelowanych i tekstur które musi obsłużyć pamięć w grze.


Sama obsługa gry i jej złożoności w rozumieniu tycona może być opcjonalna tak jak jest teraz poprzez dodatek industry ale nieco bardziej rozbudowana i rozszeżona o handel i opcje multiplayer na tym twórcom najbardziej powinno zależeć gdyż to umożliwiloby im czerpać dochody nie tylko ze sprzedaży gry ale i abonamentu miesięcznego.

Usługi też mogą być zawężone do 2 dodatkowych parametrów  np  BTB  czy BTC   a jedynie dać możliwość wstawiania w mapę konkretnych budynków usługowych w sektora aby gracz sam decydował czy chce mieć 20 fryzjerów czy nieco bardziej różnorodne obiekty na mapie. 

Tak samo piszesz o zbalansowaniu w stosunku do ilości osób przypisanych do obiektu. Uważam że to jest z założenia źle zaplanowane w grze od początku. Ja przy pomocy RICO ustalam indywidualnie ilość pracowników i staram się aby były zbliżone do tych jakie byłyby w realu na dany obiekt. Mam unikatowe konstrukcje które mają po 2-3tys pracowników.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że to ma wpływ na zagęszczenie i ruch na drodze, gdy ludzie wracają z pracy czy się przemieszczają ale to właśnie to powinno być zbalansowane głównie, dopasowane do cyklu dobowego gry który jak wiadomo trwa kilka sekund. Jakoś cykl nocy i dnia w stosunku do natężenia ruchu w after dark potrafili zrobić. Smile



ale jak mówię to są moje prywatne życzenia czy się spełnią to się okaże, pewnie nie, ale marzyć zawsze można Smile
  Odpowiedz
#9
Wszystko spoko natomiast to co piszesz niestety nie wiele ma wspólnego z symulatorem miasta. Wybieranie jakiej branży usługa będzie w danym miejscu należy do przedsiębiorcy a nie burmistrza. Decyzja ile pracowników będzie zatrudniać należy do przedsiębiorcy nie burmistrza. Rada miejska może co najwyżej nałożyć ramy na wygląd, wielkosć, ew. bryłę budynku i TYLE. Twoje pomysły są fajne ale coraz mniej mają wspólnego z byciem burmistrzem/prezydentem miasta.
  Odpowiedz
#10
Moim zdaniem Miasta Skylines 2 to już nigdy nie zobaczy światła dziennego, bo podstawka z modami ich zdaniem załatwi wszystko ...

Zbyt wysokie progi jak na nich, nowy silnik graficzny, nowa szata graficzna by realistycznie wyglądał bez modów obrazek.

Minęło ponad 6 lat i nici z drugiej części, gra miała ogromne powodzenie, miliony graczy na całym świecie i kasy z niej sporo mieli, i nic...
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości