Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Problem z przemysłem i handlem
#2
Cóż, wskazałeś budynek industrialny i budynek mieszkalny. Industrialne "sprzedają" towary do sklepów i mieszkańcy zaopatrują się w sklepy, co dość szybko prowadzi no wniosku... gdzie są sklepy w takim razie i jakiego rodzaju?

Czy to może być wina TM:PE? Jak najbardziej, ale nie samej modyfikacji, a sposobu w jakim poszczególne funkcje zostały użyte. Aktualnie w 100% przypadków (grubo ponad 100 zgłoszeń) to ustawienia użytkownika sprawiały problemy. Z perspektywy czasu widzę, że modyfikacja pozwala na zdecydowanie zbyt wiele, bo jedną głupią decyzją użytkownik jest w stanie popsuć sobie grę. Czy da się temu zapobiec? Nie, ponieważ modyfikacja przy obecnych możliwościach konfiguracji musiałaby chyba zacząć czytać w myślach użytkownika, a gdyby wyciąć lub ograniczyć funkcje które są obecnie dostępne to nikt by jej nie używał właśnie z powodu, że czegoś się nie da osiągnąć.

W skrócie, polecam polatać trochę po mapie i sprawdzić ustawienia połączeń pasów i strzałki. Połączenia pasów są ścisłe, więc jeśli droga ma 3 pasy do poruszania się w jednym kierunku i połączysz każdy pas z tylko jednym pasem następnego segmentu drogi, pojazdy będą "widzieć" tylko te połączone pasy czyli tak jakby pozostałych nigdy nie było (można wyobrazić sobie to jako 3 równoległe jednopasmowe drogi w takim przypadku). Podobnie ma się sprawa jeśli chodzi o zmianę pasa na skrzyżowaniu, domyślnie jest zabroniona, więc jedynym miejscem gdzie pojazdy mogą zmieniać pas są węzły łączące drogi między skrzyżowaniami, nagminnie blokowane przez użycie funkcji "pozostań na pasie", żeby "rozwiązać problem z pojazdami poruszającymi się tylko jednym pasem" co de facto sprawia, że pojazdy jeszcze częściej wybierają jeden pas, a ścieżki do pewnych części miasta są niemożliwe do utworzenia.

Jeśli jest problem ze odradzaniem pojazdów utrzymania miasta tj. śmieciarek itp. polecam Broken Nodes Detector i funkcję testowania problemu z odnajdywaniem ścieżek (ostatni przycisk w menu). Pozwala on wybrać budynek (jakikolwiek) i zacznie on monitorować liczbę nieudanych żądań poszukiwania ścieżki, następnie wylistowane zostaną budynki do których ścieżka nie istnieje. Potem wystarczy tylko przeskoczyć to tego budynku i postarać się wrócić kamerą wzdłuż najkrótszej drogi sprawdzając przy okazji strzałki pasów i połączenia na skrzyżowaniach. Drugim problemem mogą być odłączone budynki, lub punkt odradzania zbyt daleko od drogi (użycie moda do zmiany pozycji odradzania nie sprawi, że ta pozycja będzie bliżej wbrew temu co może się wydawać). Najczęstszym przypadkiem jest wklejanie dużych domków z rodzaju RICO i obrócenie go o 180st względem oryginalnej pozycji, co sprawia że domyślny punkt odradzania jest zbyt daleko od drogi, aby np: śmieciarki mogły poprawnie działać.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
Problem z przemysłem i handlem - przez Jacobecos - 22-10-2022, 14:00
RE: Problem z przemysłem i handlem - przez krzychu124 - 23-10-2022, 02:38

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości