27-03-2015, 20:40
Polecałbym przebudowę autostrady - ja tak zrobiłem i miasto zyskało (jak dla mnie) wizualnie - nie rozcina go już autostrada, ta jest na obrzeżach mapy (Autostradowa obwodnica miasta, za autostradą jedynie wysypiska, lotnisko, przemysł, ewentualnie małe osiedla (wioski)), do tego kilka zjazdów (powiedziałbym że potrzeba przeciętnie 1 zjazd na 2-3 pola gry czyli przy 9 polach 4 zjazdy).
Korki wg mnie najlepiej rozładowuje KOMUNIKACJA MIEJSKA.
Miasto buduje możliwie realnie więc strefy handlowe są przy głównych drogach lub klastry (kwartał handlowy o wielkości około 12-15 x 15-20 kratek) przy/na osiedlach choć optymalnie byłoby pewnie przy przemyśle.
Co do gęstości zabudowy to gram na mapach z morzem (np Piaszczyste plaże) - przy plażach (ale nie na plażach) mam luksusowe osiedla niskiej zabudowy (budowane na początku gdy nie można innych), i te mniej luksusowe też (z wodociągami rurami ściekowymi a czasami i póżniejszym portem) później już buduje głównie gęsta zabudowę.
Staram się nie przebudowywać za dużo - tak jak w realu, miasto nie ma kasy na rozwalenie całego miasta i zrobienie siatki na nowo.
Osobiście...oglądam sobie mapy miast choćby na google maps żeby zobaczyć jak wyglądają siatki dróg w miastach, staram się tworzyć naturalne siatki (zobaczcie sobie jak wyglądają, często są dość dziwne, łamane, esy-floresy fale Dunaju itp). Nie kopiuje dróg z mapy ale staram się oddać klimat, stąd czasami nawet jakieś wąskie gardła (typu przejazd kolejowy). Główna siatka dróg (2-kier 6-pasmówki) to drogi łukowate, rzadko proste (jedynie na terenach fabrycznych), osiedla czasami tworzę częściowo kwadratowymi kwartałami ulic ale zawsze z jakąś "skazą" żeby wyglądało to naturalnie (europejsko). No i w centrum miasta - koniecznie - duża starówka, mam już zebrane ok 50 budynków i sobie tworzę starówkę. A propos jakby ktoś znalazł mod na duży plac (rynek - kompletnie pusty lub z kościołem lub podobnym) to będę wdzięczny.
No i gdzieś tak od 30-40 tys mieszkańców trzeba rozejrzeć się za komunikacją (lub wcześniej jeśli trupy zalegają)
Nieczęsto też stosuje drogi 1-kierunkowe i ronda, wg mnie nie one są najważniejsze a właśnie komunikacja miejska.
Korki wg mnie najlepiej rozładowuje KOMUNIKACJA MIEJSKA.
Miasto buduje możliwie realnie więc strefy handlowe są przy głównych drogach lub klastry (kwartał handlowy o wielkości około 12-15 x 15-20 kratek) przy/na osiedlach choć optymalnie byłoby pewnie przy przemyśle.
Co do gęstości zabudowy to gram na mapach z morzem (np Piaszczyste plaże) - przy plażach (ale nie na plażach) mam luksusowe osiedla niskiej zabudowy (budowane na początku gdy nie można innych), i te mniej luksusowe też (z wodociągami rurami ściekowymi a czasami i póżniejszym portem) później już buduje głównie gęsta zabudowę.
Staram się nie przebudowywać za dużo - tak jak w realu, miasto nie ma kasy na rozwalenie całego miasta i zrobienie siatki na nowo.
Osobiście...oglądam sobie mapy miast choćby na google maps żeby zobaczyć jak wyglądają siatki dróg w miastach, staram się tworzyć naturalne siatki (zobaczcie sobie jak wyglądają, często są dość dziwne, łamane, esy-floresy fale Dunaju itp). Nie kopiuje dróg z mapy ale staram się oddać klimat, stąd czasami nawet jakieś wąskie gardła (typu przejazd kolejowy). Główna siatka dróg (2-kier 6-pasmówki) to drogi łukowate, rzadko proste (jedynie na terenach fabrycznych), osiedla czasami tworzę częściowo kwadratowymi kwartałami ulic ale zawsze z jakąś "skazą" żeby wyglądało to naturalnie (europejsko). No i w centrum miasta - koniecznie - duża starówka, mam już zebrane ok 50 budynków i sobie tworzę starówkę. A propos jakby ktoś znalazł mod na duży plac (rynek - kompletnie pusty lub z kościołem lub podobnym) to będę wdzięczny.
No i gdzieś tak od 30-40 tys mieszkańców trzeba rozejrzeć się za komunikacją (lub wcześniej jeśli trupy zalegają)
Nieczęsto też stosuje drogi 1-kierunkowe i ronda, wg mnie nie one są najważniejsze a właśnie komunikacja miejska.