Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Korki na torach
#2
1. Trzeba odciąć wewnętrzną sieć kolejową cargo od połączeń zewnętrznych - inaczej ze stacji (zwłaszcza jeśli jest ich więcej) wyruszają tabuny niezawsze pełnych pociągów i się korkują na wylotach
2. Na wylocie, na początek możesz to zastosować na obciążonym kierunku, tworzysz centrum przeładunkowe = 2 stacje cargo.
Jedna stacja ma połączenie ze stacjami cargo w mieście, druga obok ma połączenie z torem zewnętrznym (wylotem).
Przemysł wywozi towar do stacji "exportowej wewnętrznej", tam następuje wyładunek, przewóz do stacji zewnętrznej, załadunek i wywóz.
Stacje muszą być blisko siebie, najlepiej utworzyć "jednokierunkowe kwadratowe rondo (ale nie za małe - zobaczysz dlaczego)" - wtedy ciężarówy jadą od jednej do drugiej stacji.
3. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wg mnie postawienie stacji cargo w rejonie dużych skupisk hanldowych - wtedy przemysł pcha towar do sklepów pociągami a busiki startują tylko na "ostatnią milę" - bardzo zmniejsza korki.
Ponieważ "od zawsze" co mogę pcham koleją stosuję takie rozwiązanie i sprawdza się doskonale, polecam.
4. Ruch osobowy powiniem mieć o ile to tylko możliwe osobny tor a przy korkach dobrze jest zastosować podobny manewr.
W tym przypadku jednak można budować nieco inaczej
Wewnętrzna osobowa miejska sieć kolejowa nie musi być odcięta - wystarczy na "głównych stacjach" stosować dworce z gry (lub inne tego typu), to są dworce "międzymiastowe", natomiast reszta (większość) stacji osobowych zbudować wykorzystując stacje typu suburban - zatrzymują się tu tylko pociągi z wytyczonych miejskich linii kolejowych, międzymiastowe nie.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...=417602425
Rozwiązanie ma tę zaletę że pociągi "międzymiastowe" prują przez miasto zatrzymując się tylko na paru głównych stacjach a pociągi miejskie oprócz stawania na stacjach tylko miejskich (suburban z linku powyżej) mogą też zatrzymywać się na głównych, "międzymiastowych".
Być może w Workszopie są też stacje suburban dla cargo - nie wiem, nie stosowałem.
5. Co do ilości to trzeba trochę eksperymentować plus zależy od rozplanowanie ale w granicach 2000-3000 przemysłowych kratek na jedną stację cargo. (ile masz kratek możesz sprawdzić patrząc na budynki unikatowe - wieza Eiffla - tam jest napisane ile masz kratek przemysłowych). Oczywiście podaje to orientacyjnie, można stawiać stację i co ok 1000 kratek ale to dodatkowe koszty, po drugie zwiększa się ryzyko ruchu półpustych pociągów i widok "lasu stacji cargo" - a cenny teren przemysłowy lepiej wykorzystać inaczej.
6. Jak masz dostęp do morza warto postawić porty-huby przeładunkowe
7. Możesz eksperymentować też nieco inaczej:
część stacji cargo ma dostęp do jednego wylotu z miasta, część tylko do drugiego = nie robiłem tak z wylotami ale z portami-hubami już tak.
8. Pkt 7 ma jednak wady - rozrywasz sieć cargo a u mnie część ruchu odbywa się kursami wewnątrzprzemysłowymi np stacja Rudniki Cargo zlokalizowana w rejonie skupiska przemysłu drzewnego wozi drewno do stacji Orunia Cargo gdzie drewno jest przetwarzane na towary i dopiero dalej wysyłane na eksport. W rezultacie eksportujemy głównie towary przetworzone a nie surowce, to nie Rosja.
Stąd, zwłaszcza na początek doradzałbym Ci jedną sieć "towarową" - i spróbuj z 1, 2, 3 stacjami cargo "handlowymi" - dobry patent na rozprowadzenie towaru - przemysł nie marudzi że nie ma gdzie sprzedać, handel nie marudzi że brakuje mu towarów na sprzedaż.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
Korki na torach - przez Silver400 - 20-04-2016, 22:36
RE: Korki na torach - przez gerth - 21-04-2016, 06:08
RE: Korki na torach - przez Silver400 - 21-04-2016, 12:15

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości