Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Błędy podczas ładowania pustej mapy.
#1
Witam.

Od kilku dni mam problem z grą. Polega on na tym, że nie mogę odpalić nawet pustej mapy. Gra albo po kilkunastu minutach wyświetla komunikat o błędzie i zamyka się, albo robi to bez żadnej informacji. Wiem, że raczej nie jest to wina samej gry, ponieważ z wyłączonymi wszystkimi modami, obiektami itd. włącza się normalnie. Podejrzewam, że problem tkwi w którymś z modów. Większość modów, z których korzystam jest oficjalnie dostosowana pod aktualizację Industries. Zamieszczam listę używanych modów, podczas ostatniej próby odpalenia gry (ponieważ cały czas redukuję liczbę i modów, i obiektów w celu zdiagnozowania problemu):
Oprócz tych modów, mam trochę obiektów. Loading Screen Mod obecnie pokazuje ok 1550 assetów, ale wcześniej miałem ponad 2400. Zredukowałem liczbę assetów, ponieważ myślałem, że mój komputer tego nie wytrzymuje. I poniekąd mogłem mieć rację, ponieważ po redukcji, mapa się załadowała, zdążyłem ją zobaczyć... ale po chwili gra nie wytrzymała i się wyłączyła. Jednak takie rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje, bo przed aktualizacją wszystko działało. Gra potrafiła się ładować do 30 minut, ale nigdy mi się nie wyłączyła ani nie pokazała błędu. W dodatku wątpię, że sam obiekt może powodować crash gry, jeśli się mylę, to proszę o poprawienie przez bardziej doświadczonych graczy.

Próbowałem też poszukać logfile gry, ale nie potrafię wyszukać w nim powodu mojego problemu. Jedyne co tam widzę to słowa "Error" oraz "Crash", ale co powoduje errory i crashe - nie mogę się dopatrzyć.

Prosiłbym o jakiś pomysł, co jeszcze mógłbym zrobić, bo mi się już skończyły. Jeśli będzie to konieczne, mogę wrzucić logfile z paru ostatnich crashów. Granie na czystym Cities nie satysfakcjonuje mnie Duży uśmiech.
  Odpowiedz
#2
nie podales informacji ile masz Ram, a to moze byc wazne bo sam darmowy patch dodaje prawie 500mb

Majac move it nie potrzebujesz touch this z move it mozesz ingerowac we wbudowane w asset drogi bez touch this nie potzebujesz klyte commons skoro nie masz ani TLM ani Addresses 
odnosnie modow 
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...OZ0E#gid=0    lista modow ktore nie dzialaja
  Odpowiedz
#3
Ja na twoim miejscu usunął bym Scale Ui (mod z 2015 roku, nie wiadomo czy nie powoduje jakiś komplikacji z innymi modyfikacjami), wspomniane przez @garfield touch this, a wraz z nim Klyte Commons (korzystasz z IPT więc nie będzie ci już potrzebny)
Jeżeli dalej nie zadziała to wyłączaj po kolei mody aż trafisz na tego winnego. Bo rozumiem że z wyłączonymi modyfikacjami wszystko działa?
Ewentualnie może to być również wina RAMu. Prześlij tu najlepiej obydwa pliki logfile.
  Odpowiedz
#4
Dzięki za odpowiedzi. Już wyjaśniam niejasności.

Odnośnie RAM-u to mam 8 GB DDR4 - wiem, że taka wartość to dla Cities niezbyt dużo, ale co zrobić. Ale z Move it! to mnie zaskoczyliście. Za bardzo nie ogarniam działania tego typu modów, bo nie bawię się w ustawianie pojedynczych propów, a myślałem, że jedynym zastosowaniem tego modu jest właśnie to oraz poprawianie przebiegu dróg.

Jeśli wyłączę wszystkie mody i assety - mapa jest w stanie się załadować. Jeśli zrobię kombinację modów przy których napisałem "gra wystartowała" i nie włączę ani jednego assetu - gra też się uruchomi. Jeżeli zrobię wszystko tak jak bym chciał - gra się nie odpali.

ScaleUI jest mi potrzebny, bo nie mieszczą mi się wszystkie ikony na pasku. Chyba, że jest jakieś lepsze rozwiązanie.

Logfile z dzisiaj:

https://drive.google.com/file/d/1VUZCZD8...sp=sharing

Logfile z wczoraj:

https://drive.google.com/open?id=1SGSb-f...naB19d3zeS
  Odpowiedz
#5
W jakim sensie nie mieszczą ci się ikonki?
Mimo wszystko spróbuj bez tej modyfikacji. Prześlij tutaj również drugi plik log (error.log).
Jeżeli wyłączysz same modyfikacje, a zostawisz assety to gra działa?
Jeżeli tak to tak jak ci mówiłem, wyłączaj po kolei mody aż znajdziesz tego, który powoduje crashe.
Jeżeli nie to prawdopodobnie masz za mało RAMu, ale dla pewności podeślij drugi plik log o którym wspomniałem wcześniej.

EDIT: Spróbuj uruchomić grę z opcją uruchamiania -force-d3d9
  Odpowiedz
#6
tak jak szymex napisal error log jest lepszy ale ja obstawiam dwie mozliwosci albo masz jakis asset ktory wymaga moda ktorego usunales a zostawiles asset (mniej prawdopodobne) albo (bardziej prawdopodobne) poprostu brakuje ramu masz 8GB a napisales o 1550 assetach (domyslam sie ze to wartosc z loading screen mod) to zdecydowanie zdecydowanie za duzo)
  Odpowiedz
#7
Ikonka Touch this! i AVO nachodzą mi na ikonkę Buldożera. Mam po prostu mały monitor.

Szczerze mówiąc nie pomyślałem o tym, żeby zobaczyć czy gra pójdzie bez modów, ale z assetami. Zaraz to sprawdzę.

Przed aktualizacją miałem podobną ilość assetów i działało, chyba że te 500 Mb z najnowszej aktualizacji wszystko zepsuło.

Error.log z dzisiaj:

https://drive.google.com/open?id=1vxPqkg...gj_wX4Hson

Error.log z wczoraj:

https://drive.google.com/open?id=1p2DH3X...x8p_FBttS3

Co to jest "opcja uruchamiania -force-d3d9"?
  Odpowiedz
#8
Steam -> cities skylines -> właściwości -> opcje uruchamiania -> wpisujesz "-force-d3d9" (oczywiście bez " ")
Wymusi to skorzystanie z directX 9 zamiast 11. U ciebie w logu pojawiają się błędy związane z directX więc ta opcja może pomóc.

RAMu masz wolny 1GB więc powinno to starczyć. Obstawiam zatem jakiś mod albo właśnie directX.
Uruchom też tak jak mówiłem grę z samymi assetami bez modów i daj znać
  Odpowiedz
#9
Właśnie uruchomiłem grę z samymi assetami, ale tak po 20 minutach gra zawiesiła się na ekranie ładowania, a po kolejnych 10-15 - wysypała się.

Tak więc spróbuję z directX 9 i dam znać czy coś dało.
  Odpowiedz
#10
a dla mnie to dalej wyglada na ram , wartosci z error log nie pokrywaja sie a przynajmniej niezbyt czesto ze stanem faktycznym, ostatni patch dodal okolo 500mb, gra w pierwszej kolejnosci laduje pliki do RAM pozniej do "rezerwy" na dysku twardym jesli zbyt duzo idzie na "dysk" to poprostu sie nie wczyta, mozna zwiekszyc page file ale nawet wtedy gra moze sie wysypac zreszta bedzie dzialala wolno i niezbyt wydajnie. Ja mam 1640 assetow i okolo 90 modow + after dark, snowfall, mass transit, parklife, match day, delux pack european suburbia creators pack, high tech buildings creators pack, cities pochlanialy 14GB ramu..... (teraz po zablokowaniu okolo 80% vanilliowych budynkow) okolo 7,5gb a mam tylko 90 assetow wiecej niz ty, baaa ja jestem rozsadny z tym co subskrybuje i wiele z tego to sety i paczki obiektow ktore dziela tekstury miedzy siebie, sprawdz w procesach jaka wartosc page file jest zajeta przez cities pod koniec ladowania .... tak mi sie wydaje ze to bedzie prawie 2 razy wiecej niz masz ramu......
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości